bra setup?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
ny slider pöjk
Elmoped

bra setup?

Inlägg av ny slider pöjk »

är denna setup bra? och hur mycket måste man gå upp i munstycke?
dragen v-ring
urpluggat orginalrör
4,5 - 5,5grams variatorvikter
Användarens profilbild
NoCamshaft
Elmoped

Inlägg av NoCamshaft »

du lär gå upp till 5'' munstycken annars lär förgasaren gå sönder då det bildas för högt tryck i den och kan då spricka eller gå åt fel håll och ut igenom luftfiltret :shock: , lättast är att borra 5'' hålet
Användarens profilbild
Peddobear
karhuuu!

Inlägg av Peddobear »

NoCamshaft skrev:du lär gå upp till 5'' munstycken annars lär förgasaren gå sönder då det bildas för högt tryck i den och kan då spricka eller gå åt fel håll och ut igenom luftfiltret :shock: , lättast är att borra 5'' hålet
Bild
Bild
widell
Stolt ägare av vicke xX SMT

Inlägg av widell »

NoCamshaft skrev:du lär gå upp till 5'' munstycken annars lär förgasaren gå sönder då det bildas för högt tryck i den och kan då spricka eller gå åt fel håll och ut igenom luftfiltret :shock: , lättast är att borra 5'' hålet
vad snackar du om ?
axel, the one and only... (17:04:30) AxxxeL: jag har inget emot vegetarianer sålänge de inte betar på min gräsmatta

Bild
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

widell skrev:
vad snackar du om ?
Det skulle jag också jävligt gärna vilja veta?
TS: Ja det är inte mycket till setup, och det skadar väl inte att gå upp ett par storlekar :)
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Skriv svar