Har hugg på en Puch hero för en billig peng, men vill trimma isåfall.
Hur snabbt skulle den gå med:
60cc 7hk (10/12mm)
Förgasare bing 15/17mm (passande helt enkelt)
Drevad för axx
Sportluftfilter
Trimrör (typ 32mm).
Eventuellt ny vev om det skulle behövas?
Eventuell matchportning
CaToXXo skrev:
Nej, möjligen strax över 90. dock över 100 på mätaren.
Mahah mätaren går ju bara t 80, så då kan ja välja hur fort'en går ;) tacktack:D
Edit: kan få upp han runt 95-100 på nåt sätt? förrutom sätta på 70cc, om man drevar ännu tyngre?:)
90 gör den nog men om du drevar den tyngre som kommer den inte orka komma upp i varv och då tappar du både axx och topp. Drevningen som du har på är gränsen verkligen med 50cc. Vill du dreva den tyngre och komma upp i 95+ måste du skaffa 70cc eller någon riktigt vass 50cc samt trim tändning
Okey hur tror du den skulle gå med ett Hebo Bufanda rör ist, hittat ett för 600kr :) funderar starkt på köpa't :)
Ztraand skrev: Mahah mätaren går ju bara t 80, så då kan ja välja hur fort'en går tacktack:D
Edit: kan få upp han runt 95-100 på nåt sätt? förrutom sätta på 70cc, om man drevar ännu tyngre?:)
90 gör den nog men om du drevar den tyngre som kommer den inte orka komma upp i varv och då tappar du både axx och topp. Drevningen som du har på är gränsen verkligen med 50cc. Vill du dreva den tyngre och komma upp i 95+ måste du skaffa 70cc eller någon riktigt vass 50cc samt trim tändning
Okey hur tror du den skulle gå med ett Hebo Bufanda rör ist, hittat ett för 600kr funderar starkt på köpa't
Eftersom Bufanda inte är lika högvarvigt så hade du inte fått riktigt samma topp som med r2. Effekturvan hade kommit tidigare och eftersom vridmomentet är något lägre så hade gasresponsen och varvilligheten inte varit på riktigt samma nivå. Men någon jättemärkbar skillnad hade det inte blivit
Kundo trimrör
Vring dragen
Mediumtryckfjäder
7,0g vikter
40mm reeds
Stage6 dubbelfilter
Dellorto Black Racing 19mm
Stage6 Sport Pro 70cc
Stage6 Insugsset
Stage6 Nållager
Stage6 ostrypt CDI
Malossi (Fly) 107mm
Polini Speed Control
Polini Huvudmunstycksset
Polini Kabelchoke
90 - 100?
Felpost, skulle flytta din post om jag kunde men du ska posta i scooter delen av forumet, lätt hänt att det blir fel ibland gör det inte till en vana bara för då blir det varning. Gör om, gör rätt
DEA!! skrev:Har hugg på en Puch hero för en billig peng, men vill trimma isåfall.
Hur snabbt skulle den gå med:
60cc 7hk (10/12mm)
Förgasare bing 15/17mm (passande helt enkelt)
Drevad för axx
Sportluftfilter
Trimrör (typ 32mm).
Eventuellt ny vev om det skulle behövas?
Eventuell matchportning
Derbi drd limited edition 05 EBS
Ostrypt cdi och 13-53
Vill bara ha en lätt trimning så om ni har andra förslag så skriv gärna.
Vill ha 50/50 acceleration och topp
/ Danne
david96 skrev:yamaha dt 50 sm 04
mk handemade (70)
mk thrower
pwk flatside 21 (122 munstycke) luftfilter
barkit insug (riktigt stort)
nya ostrypta racing reeds/membran
14-48 drev elr 17-48,17-52
sen kopplingen är bytt med men ska väl inte göra någon skillnad på topp
Ska ju göra runt 95 km/h åtminstone där.
Du sa att den bara gjorde 80 ärliga med allt det där. För det första känns munstycket lite för stort, blöddrar den något?
Ifall det är för stort munstycke och den är dåligt inställd så kan det göra det svårt för motorn att komma upp i varv med de drevningarna. Är det ett vanligt lågvarvigt thrower?
david96 skrev:
Ska ju göra runt 95 km/h åtminstone där.
Du sa att den bara gjorde 80 ärliga med allt det där. För det första känns munstycket lite för stort, blöddrar den något?
Ifall det är för stort munstycke och den är dåligt inställd så kan det göra det svårt för motorn att komma upp i varv med de drevningarna. Är det ett vanligt lågvarvigt thrower?
Har bytt ner mig i munstycke men går orent på högavarv fast når varvstoppet med halvgas, ja de är de vanliga trhower:) elr den tappar effektt på höga varv, med drar på som fan i mitten, men den är ju inte så högvarvlig så trodde att den ska göra så:s
Kan de vara lätt drevat? Har 14-48 på nu
Edit har testat 112 då var de för litet samma med 114 sen 115 då gick den bra sen 120 gick alldeles för slött så på 115 nu.
david96 skrev:
Har bytt ner mig i munstycke men går orent på högavarv fast når varvstoppet med halvgas, ja de är de vanliga trhower:) elr den tappar effektt på höga varv, med drar på som fan i mitten, men den är ju inte så högvarvlig så trodde att den ska göra så:s
Kan de vara lätt drevat? Har 14-48 på nu
Edit har testat 112 då var de för litet samma med 114 sen 115 då gick den bra sen 120 gick alldeles för slött så på 115 nu.
Thrower är inget rör för den setupen, alldeles för lågvarvigt. 14-48 är lagom. Men du, jag kom på vad det kan vara. Kopplingen, den slirar. Du sa att den typ "blöddrar" lite på högre varv. Erkänn det känns som att den varvar lite mer senare i effektkurvan fast att den inte går fortare eller typ blöddrar eller går lite ojämnt? Om du inte har bytt till hårdare kopplingsfjädrar så är det väldigt stor chans att det är det som gör att den inte orkar komma upp i högre fart. Jag fick inte ens upp min i 90 km/h innan jag bytte kopplingsfjädrar.
Dessa kopplingsfjädrar fungerar perfekt till din setup: http://twostroke.se/product.asp?product=10976
SickRazer skrev:
Thrower är inget rör för den setupen, alldeles för lågvarvigt. 14-48 är lagom. Men du, jag kom på vad det kan vara. Kopplingen, den slirar. Du sa att den typ "blöddrar" lite på högre varv. Erkänn det känns som att den varvar lite mer senare i effektkurvan fast att den inte går fortare eller typ blöddrar eller går lite ojämnt? Om du inte har bytt till hårdare kopplingsfjädrar så är det väldigt stor chans att det är det som gör att den inte orkar komma upp i högre fart. Jag fick inte ens upp min i 90 km/h innan jag bytte kopplingsfjädrar.
Dessa kopplingsfjädrar fungerar perfekt till din setup: http://twostroke.se/product.asp?product=10976
känns exakt så men har mk prorace lammeller+kopplings fjädrar på så bör väl inte bli så då elr ? :S
Hur snabbt går en beta rr original, och hur snabbt går den om man tar bort pluggen? Om man tar bort pluggen och sedan byter så den blir så stark som möjligt hur mycket kan den gå i då?
Emil skrev:Hur snabbt går en beta rr original, och hur snabbt går den om man tar bort pluggen? Om man tar bort pluggen och sedan byter så den blir så stark som möjligt hur mycket kan den gå i då?
45-50 original
60-65 urpluggad
så stark som möjligt, du kan ju dreva 10-70 om du vill, då kanske den gör 30 eller något sånt.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Emil skrev:Hur snabbt går en beta rr original, och hur snabbt går den om man tar bort pluggen? Om man tar bort pluggen och sedan byter så den blir så stark som möjligt hur mycket kan den gå i då?
45-50 original
60-65 urpluggad
så stark som möjligt, du kan ju dreva 10-70 om du vill, då kanske den gör 30 eller något sånt.
Ja har kompisar som har beta och dom gör typ 75 - 80 när man dra pluggen. Men kan man få ner den till typ 65 med hjälp av bara drevning?
45-50 original
60-65 urpluggad
Ja har kompisar som har beta och dom gör typ 75 - 80 när man dra pluggen. Men kan man få ner den till typ 65 med hjälp av bara drevning?
Antagligen glädjemätare....
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!
45-50 original
60-65 urpluggad
Jahaaa, du snackar om mätarhastighet, jag snackar om ärliga km/h!
Men visst, den gör kanske runt 75-80 på mätaren urpluggad, och ja du kan nog dreva ner den så den gör 65 på mätaren!
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
vet att detta inte är allt för mycket till trimm men iaf...
Derbi Senda sm 2001
med 15x53 drev (eller 13x53 beroende vad som ni tror är bäst)
17,5mm förgasare
urtagen katalysator
(inget annat gjort med röret då jag har sugrörskrök )