Vad använde du för borr för att få exakt 67, och hur kan du va så säker på att de e rätt?Henow skrev:Kanske är det men när jag körde med 60 så var jag tvungen att köra med choke för att annars dog den. Och den blev faktisk bättre nu med alltså 67 (uppborrat)NeosTobbe skrev:Skulle säga för stort munstycke. Ecakt lika på kusinens moppe när han hade haft trimrör och satt på original.
Farsan åkte till våren lokala moppe verkstad. Kan jag mäta på något sätt?CaToXXo skrev:Vad använde du för borr för att få exakt 67, och hur kan du va så säker på att de e rätt?Henow skrev:Kanske är det men när jag körde med 60 så var jag tvungen att köra med choke för att annars dog den. Och den blev faktisk bättre nu med alltså 67 (uppborrat)NeosTobbe skrev:Skulle säga för stort munstycke. Ecakt lika på kusinens moppe när han hade haft trimrör och satt på original.
om den går bättre med chok så borde du ju ha större munstyckeHenow skrev:Kanske är det men när jag körde med 60 så var jag tvungen att köra med choke för att annars dog den. Och den blev faktisk bättre nu med alltså 67 (uppborrat)NeosTobbe skrev:Skulle säga för stort munstycke. Ecakt lika på kusinens moppe när han hade haft trimrör och satt på original.
Var tvungen köra med chock innan jag borrade upp munstycket.Riejuman skrev:om den går bättre med chok så borde du ju ha större munstyckeHenow skrev:Kanske är det men när jag körde med 60 så var jag tvungen att köra med choke för att annars dog den. Och den blev faktisk bättre nu med alltså 67 (uppborrat)NeosTobbe skrev:Skulle säga för stort munstycke. Ecakt lika på kusinens moppe när han hade haft trimrör och satt på original.
Yamaha Neos har 6,5 så dom borde ha lika.Nutbreaker skrev:nej nej nej, inte 7 gram!! orginal sitter det 5,5 e nog samma på 30 moppar, och då kanske du ska testa 5 gram eller 4,5
Min slider är starkMrAndersson skrev:slider är alltid slöa! Min polares slider orkar knappt upp för backar med 2 på, kommer inte iväg om du håller ner fötterna, orkar knappa burna på blött gräs, (seriöst) dom är sega original that's it! Trimma eller byt moppe om du vill ha styrka! Några starka är alla derbis modeller, ludix blaster, cpi sm är hyfsat starka också!
Haha, för din är ju originalArvidsZon skrev:Min slider är starkMrAndersson skrev:slider är alltid slöa! Min polares slider orkar knappt upp för backar med 2 på, kommer inte iväg om du håller ner fötterna, orkar knappa burna på blött gräs, (seriöst) dom är sega original that's it! Trimma eller byt moppe om du vill ha styrka! Några starka är alla derbis modeller, ludix blaster, cpi sm är hyfsat starka också!
Och boostbottleMrAndersson skrev:Haha, för din är ju originalArvidsZon skrev:Min slider är starkMrAndersson skrev:slider är alltid slöa! Min polares slider orkar knappt upp för backar med 2 på, kommer inte iväg om du håller ner fötterna, orkar knappa burna på blött gräs, (seriöst) dom är sega original that's it! Trimma eller byt moppe om du vill ha styrka! Några starka är alla derbis modeller, ludix blaster, cpi sm är hyfsat starka också!![]()
![]()
![]()
Kanske några små modifieringar, som snabbgas
Antar att du menar min?Henow skrev:Då kanske det är dags att fråga efter setup.. Vill mest ha axx och stark ! och helst hyfsat billigt.
Hmm.. en vanlig mid race setup va?xDArvidsZon skrev:Antar att du menar min?Henow skrev:Då kanske det är dags att fråga efter setup.. Vill mest ha axx och stark ! och helst hyfsat billigt.
Motorblock: Liggande Minarelli
Cylinder: Stage6 70cc Racing
Vev: Malossi RHQ 12mm
Avgassystem: Metrakit Prorace Ltd.
Förgasare: Stage6 PWK 24MM
Tändning: MVT Millenium
Luftfilter: Stage6 Double Layer Röd
Fläktskiva: Stage6 Racing
Variator: Malossi MHR Overrange
Rem: Malossi MHR Kevlar Overrange
Kopplingsklocka: R/T Klocka
Koppling: Stage6 MKII
Remskivor: Malossi MHR Overrange
Enligt mitt eget tycke så klassar jag den som en Hyper pga dom andra delarna som sitter runt cylindern.Henow skrev:Hmm.. en vanlig mid race setup va?xDArvidsZon skrev:Antar att du menar min?Henow skrev:Då kanske det är dags att fråga efter setup.. Vill mest ha axx och stark ! och helst hyfsat billigt.
Motorblock: Liggande Minarelli
Cylinder: Stage6 70cc Racing
Vev: Malossi RHQ 12mm
Avgassystem: Metrakit Prorace Ltd.
Förgasare: Stage6 PWK 24MM
Tändning: MVT Millenium
Luftfilter: Stage6 Double Layer Röd
Fläktskiva: Stage6 Racing
Variator: Malossi MHR Overrange
Rem: Malossi MHR Kevlar Overrange
Kopplingsklocka: R/T Klocka
Koppling: Stage6 MKII
Remskivor: Malossi MHR Overrange
Det har jag oxså sett. Men kolla gärna här och leta upp yamaha slider 30-moppe.Niklas Berntsson skrev:har inte slider typ 80 i munstycke orginal??
kanske inte på 30-moppe men på eu så e väl det det