.

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
FThunberg
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 353
Blev medlem: 31 maj 2009, 19:24
Ort: Rönnäng

.

Inlägg av FThunberg »

Ta bort
Senast redigerad av FThunberg den 19 juni 2012, 16:05, redigerad totalt 1 gånger.
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

Hur ser bromsbeläggen ut då?
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Re: CPI SM bromsproblem

Inlägg av p4ck »

FThunberg skrev:Har länge försökt fixa min bakbroms på min CPI SM. Den tar inte alls. Har luftat den men får inte upp något tryck. Misstänker att det är inre läckage i bromscylinder. Någon som har tidigare erfarenheter av detta eller vet vart man kan köpa ny broms?

Mvh
Har ingen direkt erfarenhet, men har ungefär samma problem.
Finns det inte packningar i bromscylindern? För i såna fall kan du ju testa o byta dom först. :)
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
friberg
Varnad
Inlägg: 521
Blev medlem: 24 november 2010, 18:34
Ort: SE

Inlägg av friberg »

har du spel när du luftar den? och om det inte funkar så ta en cykelpump, fyll den med bromsolja och dra in all olja genom nipplen! :)
fitta mods
Användarens profilbild
Junhager94
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 14 april 2010, 18:22

Inlägg av Junhager94 »

Kan vara så att en o-ring i oket har pajat. Det hände på min Cpi sm och fick byta ut o-ringen mot en ny och så funkade bromsen igen!
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

Junhager94 skrev:Kan vara så att en o-ring i oket har pajat. Det hände på min Cpi sm och fick byta ut o-ringen mot en ny och så funkade bromsen igen!

Troligtvis bara luft i systemet! Om du tar en vanlig PET-flaska och sätt en nippel eller något på korken på flaskan med bromsvätska i och sätt en slang på, och tryck in olja bakvägen via nippeln nere vid ok:et tills det kommer upp i oljebehållaren så skall det fungera.


Om det inte läcker ur ok:et så skall det fortfarande vara tryck i ok:et så jag tror det inte läcker någonstans.
Skriv svar