Neos startar inte - ingen bensin till cylindern?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
will3
Gangster

Neos startar inte - ingen bensin till cylindern?

Inlägg av will3 »

Hallåj, har precis fixat klart motorn på min neos och ska starta den, men den vägrar starta.
Gnista finns, bensin kommer till förgasaren (troligen inte till cylindern då den inte vill starta med startgas) osv osv.. En annan sak jag märkte var att det droppade bensin från insuget (alltså i den öppning där förgasaren sitter), borde vara tätt men tydligen inte. Nåja, kan membranet vara felet tror ni? har detta insugskit, http://twostroke.se/product.asp?product=7552, och jag blev lite förvirrad när det var 2 eller 3 olika reeds som följde med. Två helt "öppna" och två helt "stängda".

Men kan det vara membranet som inte släpper igenom bensin då det verkar komma igenom förgasaren till insuget?

Luddigt förklarat kanske men aja, hoppas ni kan hjälpa
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Säkerställ först om det kommer bensin till cylindern (tändstiftet) eller inte. Om inte annat kan du pröva o hälla ner lite bensin i hålet för tändstiftet och sedan försöka starta (självklart efter du skruvat tillbaks stiftet).
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
will3
Gangster

Inlägg av will3 »

ktm_danielsson skrev:Säkerställ först om det kommer bensin till cylindern (tändstiftet) eller inte. Om inte annat kan du pröva o hälla ner lite bensin i hålet för tändstiftet och sedan försöka starta (självklart efter du skruvat tillbaks stiftet).
Har kollat stiftet, det är rätt så torrt om man säger så > ingen bensin dit. Ska prova hälla ner lite bensin i tändstiftshålet och prova starta, startar den i någon sekund så vet jag ju att det inte kommer någon bensin dit öht.

Vad ska man kolla för att få bensin dit om det nu är det som är felet?

EDIT: Fick igång den! Kollade huvudmunstycket och det var lite smuts i det samt att jag på något sätt hade råkat sätta trotteln fel väg :oops:
Skriv svar