Tja! De är å att jag behöver lite hjälp. I skolan jag går i så har vi datorer och en kommpis brukar jämt jävlas med mig och stänga av den och så var de så att jag slog huvudet i skärmen (inte alls hårt) Men saken är den att datan pajjade så hela skärmen är svart och vit sen så vart de en liten spricka i mitten av skärmen. Och nu ska jag skicka datan på lagning och jag måste komma på någon ursäkt och berätta vad som har hänt. Jag kan ju inte direkt säga att jag slog sönder den med huvet för då får jag betala massa och enligt lärarna kan man få betala upp till 10k om man har otur.
Så jag behöver hjälp med en bra förklaring hur datan gick sönder.
Tacksam för svar
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig
Hahahahah, Säg att du hade lagt den på en stol och så hoppade din hund upp på stolen och upp på datorn. Det brukar min hund göra. Han har gjort lite repor och så på skärmar och tagit bort tagenter så.
Fast min hund är dum i huvet han har ju också ätit upp 3 mobiltelefoner
" Jag var påväg hem ifrån min kompis på kvällen, då jag plötsligt tappade balansen och fall ner till marken, olyckligtvis så hade jag datorn i näven.. Jag reste mig upp och såg att det var total blank is.. När jag kom hem så kollade jag hur det var fatt med datorn, och märkte att den inte ville starta.. "
D3nnis skrev:Tja! De är å att jag behöver lite hjälp. I skolan jag går i så har vi datorer och en kommpis brukar jämt jävlas med mig och stänga av den och så var de så att jag slog huvudet i skärmen (inte alls hårt) Men saken är den att datan pajjade så hela skärmen är svart och vit sen så vart de en liten spricka i mitten av skärmen. Och nu ska jag skicka datan på lagning och jag måste komma på någon ursäkt och berätta vad som har hänt. Jag kan ju inte direkt säga att jag slog sönder den med huvet för då får jag betala massa och enligt lärarna kan man få betala upp till 10k om man har otur.
Så jag behöver hjälp med en bra förklaring hur datan gick sönder.
Tacksam för svar
Datorerna är till 99% säkerhet försäkrade ( jag tolkar ditt inlägg som att du har fått den av skolan ), bara att säg att du tappade den så ska den bytas ut. Men du kanske få betala en lite undersöks avgift av dator bolaget/ skolan.
Cylinder: Malossi 70cc sport
Förgasare: Dellorto 17.5mm
Membran: Stage 6 VForce3
Rör : stage6 pro replica
Vev: Original
Variator: Polini speedcontrol 6.0g
Koppling: Malossi fly clutch röda race fjädrar
Hehe har själv fått dator ifrån skolan och har nog pajjat den 2-3 gånger under dom 3 åren vi har haft dom, Säg att du halkade och hade datorn i ryggsäcken eller att det var kalt. Och säg inte att det var du eller din kompis för då blir det dyrt! Och om ni har skal till datorn sätt på det fort som fan!
På tal om skoldatorer haha! jag har inte tappat den eller ngt sånt, men endå faller datorn i bitar!? o jag fattar inte hur, men om jag skulle lämna in den nu får jag betala minst 1000kr, o om jag lämnar in i slutet på terminen så får jag betala högst 500kr.
TSR`BakarN skrev:På tal om skoldatorer haha! jag har inte tappat den eller ngt sånt, men endå faller datorn i bitar!? o jag fattar inte hur, men om jag skulle lämna in den nu får jag betala minst 1000kr, o om jag lämnar in i slutet på terminen så får jag betala högst 500kr.
Datorn är äldre då. Därför är det billigare att laga den.
Cylinder: Malossi 70cc sport
Förgasare: Dellorto 17.5mm
Membran: Stage 6 VForce3
Rör : stage6 pro replica
Vev: Original
Variator: Polini speedcontrol 6.0g
Koppling: Malossi fly clutch röda race fjädrar