Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Jao.. Borde ju inte vara några problem att göra nya hål.. Problemet blir att hitta ett drev som är massivt? Så det inte redan är hål där jag behöver borra hål Om du fattar vad jag menar.. Men jag hoppas 17/46 räckerQviW skrev:http://www.monkeybike.co.uk/acatalog/Sp ... hains.html
där finns alla möjliga drev, t.e.x 23,26, 30, 36 fast vet inte om dom passar din "moppe", men det borde väl gå att göra nya hål?
Orkar inte lägga tid på framgaffeln nu .. Och som jag skrev tidigare så har jag precis köpt ett bromssystem med bromsslang.. Så den biten är löst.. Kör 15/52 nu.. Och den gjorde typ 55km/h XD.. Den gick rent, ngt fet blandning då stiftet var svart.. men det gör ju inget nu under inkörningen..chifen skrev:Låter som du får spara pengar till nya packboxar till framgaffeln, nytt bakdäck och en bromsslang iaf Vad kör du för drevning på den nu?
Aha, allright. Då är det inte så mycket annat att göra än att byta till minsta bakdrevet du kan få tag i och största framdrevet sedan är ju nästa steg att ändra i växellådan eller modifiera så du kan köra med annan kedja och större framdrev och mindre bakdrev. Lite mer än 55 vill man ju gärna komma upp i med 200cc motorMajkey skrev:Orkar inte lägga tid på framgaffeln nu .. Och som jag skrev tidigare så har jag precis köpt ett bromssystem med bromsslang.. Så den biten är löst.. Kör 15/52 nu.. Och den gjorde typ 55km/h XD.. Den gick rent, ngt fet blandning då stiftet var svart.. men det gör ju inget nu under inkörningen..chifen skrev:Låter som du får spara pengar till nya packboxar till framgaffeln, nytt bakdäck och en bromsslang iaf Vad kör du för drevning på den nu?
Videon är inte helt rättvis.. Låter maffigare irl =)TSR`BakarN skrev:najs att du har fixa de mesta problem låter den som på videon ? vill ju att den låter som en maffig fyrtaktare
Typ 60-65.. Men blir till att beställa ett 30drev så skall det väll fan bli skillnad.. Men då beställer jag nytt 17 framdrev, 30bakdrev och kedja.. Allt i 428.. Men det får nog vänta ett tag.. Ont om cashstreamjr skrev:ser riktigt bra ut, hur mycket toppar den nu med den nya drevningen?
ååh, segt för dig att den inte går över 65... Men den måste fortfarande ha ett äckligt vrid ? Och kommer du köra på gatan med den mycket när du är klar?Majkey skrev:Typ 60-65.. Men blir till att beställa ett 30drev så skall det väll fan bli skillnad.. Men då beställer jag nytt 17 framdrev, 30bakdrev och kedja.. Allt i 428.. Men det får nog vänta ett tag.. Ont om cashstreamjr skrev:ser riktigt bra ut, hur mycket toppar den nu med den nya drevningen?
Hehe, jo det var trevligt att träffas. Och onekligen väldigt kul att se ditt lilla projekt .. Upp med det här för faen ..Stunt-Virre skrev:Tjabba, kul att se att det går framåt! OCh riktigt skönt att du köpte bromssystemet så jag fick in mer pengar till mitt projekt som skall försöka komma upp här i veckan. Jag lovar att det blir en unik moped. Har Majkey som bevis om ingen tror mig Så Stay tuned!
iiiingen aning vad den kommer toppa.. På am6an gör några kuggar fram en hellvetes skillnad.. Men inte på den här motornTSR`BakarN skrev:kommer den toppa över hundra ? , är det ett jäkla vrid jämförd med en 2-takt ?
Majkey skrev:iiiingen aning vad den kommer toppa.. På am6an gör några kuggar fram en hellvetes skillnad.. Men inte på den här motornTSR`BakarN skrev:kommer den toppa över hundra ? , är det ett jäkla vrid jämförd med en 2-takt ?
Jo, vridet är ju i en helt annan liga än med den gamla motorn.. Nu drar den ju som fan så fort jag är när gasrullen. Riktigt rolig att köra =).. Bara jag får upp den i iaf 90 så är jag helnöjd..[/spoiler]
"Begränsningen ligger i att hitta en tillräcklig tung drevning.. Men utväxlingen i motorn är väll inte gjord för att gå på gata"/Majkey
aa, kan tänka mig att det blir ett annat vrid men det är tråkigt med utväxlingen o.s.v. ? efter som det knappt gör skillnad .. man får bara önska lycka till !! för du har gjort ett fy helsike grymt jobb på moppen
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.