kröken sitter fast !? :P

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
runz
Elmoped

kröken sitter fast !? :P

Inlägg av runz »

okej nu har jag försökt ta bort min krök för jag ska köpa metrakit om några dar... men den sitter fast in till cylindern och jag har provat slå med blyhammare fram o tbax och med bräda massa gånger ... och även testat ta lite 5,56 och slå efter ett tag men det funkar inte :S :( nåt förslag på hur jag kan göra? :lol:
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

bara att fortsätta :D den kommer lostna tillslut.. vicka bara fram och tillbaka med lite 5-56 så kmr den lostna.. kan ta riktigt lång tid men de ska gå :)
Tillhör mille!
mt5a_stunt
Kinaraket

Inlägg av mt5a_stunt »

din cylinder ä nog snart sönder om du slår på den
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

värm med en gasol brännare ;)
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
meanzick
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

KoNG skrev:värm med en gasol brännare ;)
w00t ? låter rätt vågat att värma med en gasolbrännare mor cylindern eller är de jag som är helt ute och cyklar ? :D
Tillhör mille!
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

alltså jag menar lätt mot kröken där det sitter fast, när du värmer så vidgar du ut metallen sen kan du knacka och hålla på tills den ger sig
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
Användarens profilbild
meanzick
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

jaja :D
Tillhör mille!
T-J
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av T-J »

KoNG skrev:alltså jag menar lätt mot kröken där det sitter fast, när du värmer så vidgar du ut metallen sen kan du knacka och hålla på tills den ger sig
om han värmer på kröken så blir ju metallen större = den fastnar ännu mer i cylindern?
Powerered by BRL
runz
Elmoped

Inlägg av runz »

meanzick skrev:bara att fortsätta :D den kommer lostna tillslut.. vicka bara fram och tillbaka med lite 5-56 så kmr den lostna.. kan ta riktigt lång tid men de ska gå :)
får hoppas på de.. :/ höll på o slå fram o tbax i ungefär 1timme minst igår :P asså den rör sig ingenting :/
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

T-J skrev:
KoNG skrev:alltså jag menar lätt mot kröken där det sitter fast, när du värmer så vidgar du ut metallen sen kan du knacka och hålla på tills den ger sig
om han värmer på kröken så blir ju metallen större = den fastnar ännu mer i cylindern?
Menade där det sitter fast om det går. Annars är det bara fortsätta att slå försiktigt
LUGNARAAAJ

EVO-Projekt
Användarens profilbild
LillaMannen
Svårstartad skrothög

Inlägg av LillaMannen »

Var så på min rrx när jag skulle byta till nytt rör, sprutade 5-56 rätt mycket flera gånger, vickade då och då, men det lossnade efter ett tag, men tog riktigt lång tid, ungefär 2-3 dagar sen var det borta :shock:
Busungen är min pojk ! <33
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

har röret rostat fast eller oxiderat fast så rekommenderar jag rost lösare
LUGNARAAAJ

EVO-Projekt
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

annars så kör du när du dragit los mutrarna, spruta 5-56 och leta en så guppig väg som möjligt! sen mer 5-56 sen kör lite till osv sen vickar du där imelan
runz
Elmoped

Inlägg av runz »

fax110 skrev:annars så kör du när du dragit los mutrarna, spruta 5-56 och leta en så guppig väg som möjligt! sen mer 5-56 sen kör lite till osv sen vickar du där imelan
jag har kört utan fjädrarna som håller i kröken till cylindern ungefär 1månad nu xD men det hjälper nog inte .. och jag åker på mer än guppig väg med min xD
runz
Elmoped

Inlägg av runz »

LillaMannen skrev:Var så på min rrx när jag skulle byta till nytt rör, sprutade 5-56 rätt mycket flera gånger, vickade då och då, men det lossnade efter ett tag, men tog riktigt lång tid, ungefär 2-3 dagar sen var det borta :shock:
ska testa med de :)
Användarens profilbild
Yamaha_rider
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_rider »

Du får hålla på o lirka. SEn när du sätter på metra kan du ta lite olja o smörja adaptern.
YAMAHA YZ Racing
runz
Elmoped

Inlägg av runz »

Yamaha_rider skrev:Du får hålla på o lirka. SEn när du sätter på metra kan du ta lite olja o smörja adaptern.
vad är adaptern för något ? :P
ManstonKlasse
Elmoped

mm!

Inlägg av ManstonKlasse »

du måste vicka lite försiktigt !då kommer den låsnna!:) tålamod!
Manstonklasse^^
Låst