om du öppnar luckan vid fötterna på moppen , samma stäle där batteriet sitter, så ser du en lite dosa med några sladdar. Det ska antingen finnas en rosa eller blå ögla på dosan, knipsa den om det finns, om inte så ska det finnas en rosa kabel som går någonstans där vid batteriet också som man kan knipsa.
ett tips e ju att sätta dit en strömbrytare och ha som blackbox.
jag är inte ute efter att trimma den i första taget. Jag vill till en början få moppen att starta. Jag har nämligen bytt motor på moppen och den nya motorn har inte samma kontakter som den gamla hade.
På den nya motorn har cdi-boxen 5 sladdar och en av dessa skall gå till tändspolen men de övriga sladdarna vart skall de gå?
Mitt andra problem är att det går två sladdar från förgasaren oxå, vilken funktion fyller dessa sladdar. Skall man bara kortsluta dessa eller?
fästen, motorstyrka, mm passar. Motorn är från 2006 men den gamla motorn var från 2003. Motoren är inte av samma märke. Den gamla motorn hade cdibox och tändspole ihopbyggd. På de nya motorn är de separerade plus att förgasaren har två sladdar.