Länka mopparna du har kollat på så kan vi avgöra om det är en cross eller inte.M0on skrev:Hej, jag har för det mesta kollat på Derbi Senda xtreme och Rieju rrx.
Min mamma har sagt att budgeten e max 15 000
Det tycker jag är bra eftersom att det verkar som att moppar under 15 brukar ha många gömda deffekter.
Men hon har nu en "grym" crossåkar kompis som säger att jag kollar på fel moppar om dom e så dyra och hon säger att jag kollar på riktiga crossar och inte crossmoppe.
Och att man kan hitta jääääättefina för 12 000.
Är jag helt ute o cyklar eller har hon fel? :/
I alla fall så är det där en mopedM0on skrev:http://www.blocket.se/stockholm/Rieju_R ... ?ca=11&w=1
Såg riktigt fin ut för ett sjukt bra pris också..
Förstår inte varför man skulle byte kolv och packningar i en motor på en verkstad ifall den är knappt inkörd, eller ja gått så få mil, något skumt är det anser jag.Miltal: 516 mil (alltså knappt inkörd)
*Kolv och packningar i motorn samt drivpaketet (alltså båda dreven och kedjan) byttes av en riktig verkstad för ca 10 mil sedan, så mopeden den är i extremt bra skick.
Ungefär nåt sånt jag som tänkte på, känns aningen mysko barawidell skrev:troligtvis ville han bara att velande personer ska tro att hans ärbättre än alla andras, så han får sin såld först. eller så har han kört med annan cylinder förut, och nu bytt tillbaka till orgcylle med nya packningar
Kan vara så, men värt att kolla om man ändå ska åka och kolla på någotTuta skrev: "oljan" på framgaffeln tror jag bara är smuts typ men att han bytt kolv efter 500 mil (vilket inte är "knappt inkörd") låter lite konstigare.
http://www.blocket.se/blekinge/CH_Racin ... ?ca=12&w=3
Tror inte det är nån som säljer en moppe där enda felet är att tändstiftet behöver bytas.. Varför itne göra det själv direkt isåfall?p0d1 skrev:Ungefär nåt sånt jag som tänkte på, känns aningen mysko barawidell skrev:troligtvis ville han bara att velande personer ska tro att hans ärbättre än alla andras, så han får sin såld först. eller så har han kört med annan cylinder förut, och nu bytt tillbaka till orgcylle med nya packningar![]()
Fult om det skulle vara sant.
Som när jag kollade på en DT, hittade en, ägaren påstod att tändstiftet var slut men orkade inte köpa ett nytt.
Så googlade lite på hojen och vart han bodde, hittade på Sporthoj att den vägrade starta, han hade prövat väldigt mycket och lämnat in den för felsökning men hävdade att bara tändstiftet behövdes bytas och ville ha 17.000 för mtorocykeln![]()
Sitter ingen V-ring på en crossmoped, bara på vespor.M0on skrev:Tänkte börja med att köra original sen kanske dra v ring o plugg.
M0on skrev:Hej, jag har för det mesta kollat på Derbi Senda xtreme och Rieju rrx.
Min mamma har sagt att budgeten e max 15 000
Det tycker jag är bra eftersom att det verkar som att moppar under 15 brukar ha många gömda deffekter.
Men hon har nu en "grym" crossåkar kompis som säger att jag kollar på fel moppar om dom e så dyra och hon säger att jag kollar på riktiga crossar och inte crossmoppe.
Och att man kan hitta jääääättefina för 12 000.
Är jag helt ute o cyklar eller har hon fel? :/
Varför måste du ha en EU moped?M0on skrev:Kan dock tilläga att det ska va eu moppe ;D