Sym jet 2002 - elsystemet eller startmotorn?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Nyananos
Elmoped

Sym jet 2002 - elsystemet eller startmotorn?

Inlägg av Nyananos »

Hej!

Mitt problem är följande: När jag vrider om nyckeln händer inget med bensinmätaren och jag kan inte starta symmen med elstarten. Är det startmotorn eller elsystemet som det är fel på?
Förr fick jag igång symmen på kicken men nu går inte det ens.

Tack på förhand!
Alex
Användarens profilbild
räzerdracen
Elmoped

Inlägg av räzerdracen »

Troligtvis är det tändningslåset :)
Användarens profilbild
Jimmye
Elmoped

Inlägg av Jimmye »

Blinkar lysena till när du kickar? Har du kollat batteriet?
Nyananos
Elmoped

Inlägg av Nyananos »

Nu fick jag äntligen igång den på kicken. Dock kvarstår problemet med el-starten. Iallafall, när jag fick igång den lös lampan för oljan fast att jag nyss fyllt på till max. Sedan betedde sig vä- oh hö blinkers konstigt, de blinkade i otakt och märkligt, vad är felet?
Användarens profilbild
Jimmye
Elmoped

Inlägg av Jimmye »

Det är nog ingen som kan svara på vad det är för fel... Du får helt enkelt riva av kåpor mm och göra rent el-kontakter. Men är batteriet ok? Om inte så är det ju inte konstigt om startmotorn inte går.
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

Ladda batteriet/byt det?
Well do ya, punk?
Nyananos
Elmoped

Inlägg av Nyananos »

Batteriet är det nyaste på hela mopeden, har svårt att tro att det kan vara det. Inköpt för någon veckan sedan på Mekonomen.
Jag har fått igång mopeden en gång idag genom att kicka, fick kämpa rätt rejält. När den väl var igång så gick Symmen som vanligt. Gjorde ett nytt försök några timma senare, då var helt omöjligt att få igång den.

Om ingen har något bra förslag får jag väl helt enkelt riva ner den och förhoppningsvis finna problemet. Är ingen super-expert på elsystemet, men får väl lära mig :)
Skriv svar