Rieju mrx går dåligt.

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
MrX rider
Svårstartad skrothög

Rieju mrx går dåligt.

Inlägg av MrX rider »

Hej börjar bli dags att ta fram mopeden igen det är en Rieju mrx-06

Vill minnas att den gick jävligt slött på låga varv men river på som en jude på andra världskriget på högre :D

Har airsal 70cc Sp rör 21mm förgasare 14-52 drev.
om jag kommer ihåg rätt så 105 huvudmunstycke.

Jag vet att alla delar är högvarviga och att den är tungt drevad, men den är ovanligt slö på lägre varvtalen.

även i friläge så får du hålla full gas i ca 2 sekunder innan den river upp varvtalet. men om det är normalt, tror ni det blir bättre med 13 drev framm har ett liggandes hemma.
All fysisk aktivitet som inte orsakar orgasm är onödig!
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Kan vara så att du har lite för stort munstycke, varvar den ur friskt på alla växlar? Om du håller full gas på friläge, varvar den ordentligt då eller hackar den typ?

Men javisst, de skulle ju bli piggare med ett 13 drev.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
MrX rider
Svårstartad skrothög

Inlägg av MrX rider »

CaToXXo skrev:Kan vara så att du har lite för stort munstycke, varvar den ur friskt på alla växlar? Om du håller full gas på friläge, varvar den ordentligt då eller hackar den typ?

Men javisst, de skulle ju bli piggare med ett 13 drev.
Den varvar fint hackar ingenting men den "bööar" i början tar en sekund eller 2 så går den som en klocka, om jag står på tomgång och friläge och direkt drar fullgas så "svarar" den inte riktigt fören 1-2 sekunder senare.

Hackar ingenting.

och går lite tungt på 6an ja
All fysisk aktivitet som inte orsakar orgasm är onödig!
Skriv svar