Som rubriken säger så har jag klippt blindtarmen nu på min nya Aerox 2011 model. (Hade dock kört 120 mil innan jag klippte den, vet inte om det spelar någon roll men ändå) Innan hade jag bara dragit V-ringen men efter att jag klippte blindtarmen så låter det typ som den får för mycket bensin.
Den typ "hackar" liksom som om den slutar spruta in bensin under en bråkdel av en sekund sen sprutar den in igen, det är som värst i början och i låg hastighet. Den har även dött en gång efter jag klippte den. Det lät som om avgaserna inte kom ut ungefär.
Några förslag vad jag kan göra för att fixa det?
(Nej jag kan inte sätta tillbaka blindtarmen igen, eftersom jag bokstavligt klippte av den, inte det smartaste jag gjort under mina dagar )
HasSse666 skrev:Förmodligen klippt "skorstenen" och nu går den för snålt...
"skorstenen" kanske det heter. Jag är ganska kass på mopeder...
Det är i vilket fall den slangen som gör så avgaserna går in i motorn igen och renar dom(Det är vad min kompis sa åtminstone, han har en slider och han gjorde det på sin och den blev bättre efter) Den är kopplad till avgasröret.
och jag har tättat det sen, så det är inte problemet
HasSse666 skrev:Förmodligen klippt "skorstenen" och nu går den för snålt...
"skorstenen" kanske det heter. Jag är ganska kass på mopeder...
Det är i vilket fall den slangen som gör så avgaserna går in i motorn igen och renar dom(Det är vad min kompis sa åtminstone, han har en slider och han gjorde det på sin och den blev bättre efter) Den är kopplad till avgasröret.
och jag har tättat det sen, så det är inte problemet
Kan du ta en bild på den så vi kan se vad du menar? Blir lite rörigt här nu känner jag ^^
Den saken du ser bakom den slangen du klippte av, det är blindtarmen och den gör så att avgaserna åker ut långsammare, dvs att en viss mängd avgaser åker in i det röret och stannar där innan det åker vidare ut i luften. Den slangen vet jag tyvärr inte vart den har suttit och går, kan du va snäll och berätta det? :]
Den saken du ser bakom den slangen du klippte av, det är blindtarmen och den gör så att avgaserna åker ut långsammare, dvs att en viss mängd avgaser åker in i det röret och stannar där innan det åker vidare ut i luften. Den slangen vet jag tyvärr inte vart den har suttit och går, kan du va snäll och berätta det? :][/quote]
A var ihop kopplad med B först, (antar att du förstod det men vill vara säker så det inte blir missförstånd ^^) Sen vart den slangen gick det har jag faktiskt inte en anning om. Jag antod att den gick tillbaka till motorn från avgasröret.
Den saken du ser bakom den slangen du klippte av, det är blindtarmen och den gör så att avgaserna åker ut långsammare, dvs att en viss mängd avgaser åker in i det röret och stannar där innan det åker vidare ut i luften. Den slangen vet jag tyvärr inte vart den har suttit och går, kan du va snäll och berätta det? :][/quote]
A var ihop kopplad med B först, (antar att du förstod det men vill vara säker så det inte blir missförstånd ^^) Sen vart den slangen gick det har jag faktiskt inte en anning om. Jag antod att den gick tillbaka till motorn från avgasröret. :oops:[/quote]
Om du inte vet vad du håller på med ska du inte klippa i grejjerna :O Skaffa en sprängskiss och ta reda på vad det är och vad den/det gör. När du vet hur den funkar när den klippt/oklippt då börjar du klippa i sakerna.
Den saken du ser bakom den slangen du klippte av, det är blindtarmen och den gör så att avgaserna åker ut långsammare, dvs att en viss mängd avgaser åker in i det röret och stannar där innan det åker vidare ut i luften. Den slangen vet jag tyvärr inte vart den har suttit och går, kan du va snäll och berätta det? :]
A var ihop kopplad med B först, (antar att du förstod det men vill vara säker så det inte blir missförstånd ^^) Sen vart den slangen gick det har jag faktiskt inte en anning om. Jag antod att den gick tillbaka till motorn från avgasröret. [/quote]
Om du inte vet vad du håller på med ska du inte klippa i grejjerna :O Skaffa en sprängskiss och ta reda på vad det är och vad den/det gör. När du vet hur den funkar när den klippt/oklippt då börjar du klippa i sakerna.[/quote]
Det kan har varit smart ja, men min kompis som faktiskt även är medlem är (HasseMan) har klippt den på sin slider och då fick han lite bättre axx och kraft i den, så jag gjorde det också. Jag visste ju på sätt och vis vad den gjorde. Men inte till 100%
A var ihop kopplad med B först, (antar att du förstod det men vill vara säker så det inte blir missförstånd ^^) Sen vart den slangen gick det har jag faktiskt inte en anning om. Jag antod att den gick tillbaka till motorn från avgasröret. :oops:
Om du inte vet vad du håller på med ska du inte klippa i grejjerna :O Skaffa en sprängskiss och ta reda på vad det är och vad den/det gör. När du vet hur den funkar när den klippt/oklippt då börjar du klippa i sakerna.[/quote]
Det kan har varit smart ja, men min kompis som faktiskt även är medlem är (HasseMan) har klippt den på sin slider och då fick han lite bättre axx och kraft i den, så jag gjorde det också. Jag visste ju på sätt och vis vad den gjorde. Men inte till 100%[/quote]
Okej, men prova ställa in förgasarn eller nått, iaf om du tror att de har med bensin att göra. Annars kanske din kompis kan titta på de :)
Det du har klippt var EUG-ventilen, en slang som går från kröken tillbaka till luftburken, den för tillbaks avgaser till luftburken för yttligare förbränning av avgaserna, detta gör moppen bränslesnålare och gör att den går sämre, de enda som händer om du pluggar de är att du får lite mer vrid!
MrAndersson skrev:Det du har klippt var EUG-ventilen, en slang som går från kröken tillbaka till luftburken, den för tillbaks avgaser till luftburken för yttligare förbränning av avgaserna, detta gör moppen bränslesnålare och gör att den går sämre, de enda som händer om du pluggar de är att du får lite mer vrid!
Jag har ju pluggat det, men den krånglar efter det ju.
MrAndersson skrev:Det du har klippt var EUG-ventilen, en slang som går från kröken tillbaka till luftburken, den för tillbaks avgaser till luftburken för yttligare förbränning av avgaserna, detta gör moppen bränslesnålare och gör att den går sämre, de enda som händer om du pluggar de är att du får lite mer vrid!
Vad händer om du sätter tillbaka den? Krånglar det inte så är problem solved!
Vad händer om du sätter tillbaka den? Krånglar det inte så är problem solved!
Jag har ju klippt av den! xD
Isåfall får jag ju tejpa fast dom. Om det håller då dvs.
Varför klipper man av en slang son sitter fast med en slangklamma? Inte så smart, enda grejen som blir är att den låter mer och drar mer bensin effekten som ni pratar om var knappt någon skillnad på min aerox. Byt till lättare vikter andra fjädrar och experimentera dig fram tills du går ett härligt axx.