Låter mer som att den får för lite bensin, då böööar den och dör.
Skulle den få för mycket så skulle den blöddra och inte orka varva. Testa att byta upp ca 10 strl och kolla om den går bättre.
Du kan ju ta loss tändstiftet och kolla hur det ser ut också...
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
CaToXXo skrev:Låter mer som att den får för lite bensin, då böööar den och dör.
Skulle den få för mycket så skulle den blöddra och inte orka varva. Testa att byta upp ca 10 strl och kolla om den går bättre.
Du kan ju ta loss tändstiftet och kolla hur det ser ut också...
har 115 i nu. har bara till 120 och den gick skit med det.
Stiftet är faktiskt lite mer åt svart.
Skyliner34 skrev:
joar skrev:Varför älskar KTM_Danielsson finnar så jävla mycket?
Om tändstiftet är svart och dör på fullgas beror det ganska säkert på för stort munstycke.
Har själv haft för stort och för litet munstycke. Då jag körde med för stort munstycke hackade den och gick ojämnt på fullgas, men om du har allt för stort munstycke kan den också dö. Själv körde jag bara med ett par storlekar för mycket.
Då jag hade för litet munstucke så dog den om man höll fullgas en längre stund. Den borde också gå bättre med choken på om du kör med för litet munstycke.
vicke xX SMT skrev:Om tändstiftet är svart och dör på fullgas beror det ganska säkert på för stort munstycke.
Har själv haft för stort och för litet munstycke. Då jag körde med för stort munstycke hackade den och gick ojämnt på fullgas, men om du har allt för stort munstycke kan den också dö. Själv körde jag bara med ett par storlekar för mycket.
Då jag hade för litet munstucke så dog den om man höll fullgas en längre stund. Den borde också gå bättre med choken på om du kör med för litet munstycke.
Så testa ett munstycke med storleken ~100
ja alltså den dör, tänder till och smäller. dör tämder till och smäller osv när man håller över 60% gas.
Skyliner34 skrev:
joar skrev:Varför älskar KTM_Danielsson finnar så jävla mycket?