trimproblem kymco

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
-tommy-
Elmoped

trimproblem kymco

Inlägg av -tommy- »

shena , har en kymco super 8 2007 , har klippt av båda lila sladdarna som är vid cdi:n , hjälpte inte mycket , handlade en ostrypt cdi av märket naraku , men det hjälpte inget , så jag undrar vad kan felet vara ? försökte löda ihop båda sladdarna tillbaka å testade med att ha dem loss , den gick fortfarande 45 , vad kan felet vara ?!
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

Låser din andra tråd..

Är den helt original annars då?
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Finns väl nå pluggar i röret eller insug eller liknande, du kan inte bara klippa kablar hur som helst och tro att moppen går fortare för det.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

Börja med att plock av din V-ring. Hur du tar bort den finns de flera guider här på sidan att läsa.
-tommy-
Elmoped

Inlägg av -tommy- »

vicke xX SMT skrev:Låser din andra tråd..

Är den helt original annars då?
nja , jag har bara bytt variatorhylsan på den , klippt av de två lila sladdarna , som folk säger av varvspärren , och nu cdi:n
derbiofc
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av derbiofc »

Hade en sådan innan. Du MÅSTE byta upp dig i munstycke annars är det ingen skillnad alls! Förmodligen måste du även fila på/ byta ut variatorhylsan. Gjorde aldrig detta men det hade egentligen behövts enligt manualen som jag hade (fick med en när delarna kom hem) ;)
Eklund^

Derbi Drd Racing!
Skriv svar