spf 2 startar inte

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Bananpuckel
Elmoped

spf 2 startar inte

Inlägg av Bananpuckel »

hejsan, jag funderar på att köpa en speedfight 2 av en kompis men grejen är att el-starten fungerar inte, halv lyset funkar inte, och när det regnar så startar den inte, min fråga är då, är det svårt att fixa problemet med regnet?
och hur?

/bananpuckel
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

Mitt svar till dig är köp den inte eftersom du antagligen inte har kunskaperna för att fixa det och lägg pengarna på en moppe som fungerar och är original.
Användarens profilbild
Aprilia-Mx
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aprilia-Mx »

somlow skrev:Mitt svar till dig är köp den inte eftersom du antagligen inte har kunskaperna för att fixa det och lägg pengarna på en moppe som fungerar och är original.
Håller med. Om du nödvändigtvis vill ha moppen KAN du lämna in den på någon lokal moppeverkstad och låta dem fixa den. Eller be någon kunnig kompis titta på det och säga att du bjuder på lunch om han klarar att fixa felen! :)
Rädda liv. Kör som en kvinna!

Följ gärna på Instagram! :) J_HBJERKENSJO :)
Bananpuckel
Elmoped

Inlägg av Bananpuckel »

problemet med vattnet är fixat, jag har kunskaperna till att göra det mesta, men hatar allt som har med el o göra.
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Bananpuckel skrev:problemet med vattnet är fixat, jag har kunskaperna till att göra det mesta, men hatar allt som har med el o göra.
Välkommen till klubben :D

Elstarten funkar inte: Kolla säkringar och att alla kopplingar sitter ordentligt och inte glappar nånstans. Sitter dom tätt så plockar du loss startmotorn och kopplar ett batteri till den och ser om den snurrar

Vet inte riktigt hur det ser ut på nyare startmotorer, men det borde finnas nån sorts kabel som sticker ut ur höljet och dit ska du koppla pluspolen, och minuspolen ska jorda mot höljet

Snurrar den inte då är det bara att kasta skiten och köpa nytt

Halvljuset lyser inte: Samma sak, kolla kopplingar och säkringar, ta ut lampan och provkör den i ett 1,5 volts batteri eller vad du nu har, lyser den inte så är det bara att kasta och köpa nytt

Om den äter lampor eller säkringar så ska du kolla så att ingen koppling har lossnat och ligger och jordar mot ramen eller liknande

Byt aldrig till en större säkring om den äter säkringar, det tyder på att något är fel och om du förstorar säkringen så flyttas "den svaga länken" som säkringarna ska vara till en annan plats i elsystemet och det finns en risk att du bränner delar av eller hela elsystemet
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Bananpuckel
Elmoped

Inlägg av Bananpuckel »

ValoPallo skrev:
Bananpuckel skrev:problemet med vattnet är fixat, jag har kunskaperna till att göra det mesta, men hatar allt som har med el o göra.
Välkommen till klubben :D

Elstarten funkar inte: Kolla säkringar och att alla kopplingar sitter ordentligt och inte glappar nånstans. Sitter dom tätt så plockar du loss startmotorn och kopplar ett batteri till den och ser om den snurrar

Vet inte riktigt hur det ser ut på nyare startmotorer, men det borde finnas nån sorts kabel som sticker ut ur höljet och dit ska du koppla pluspolen, och minuspolen ska jorda mot höljet

Snurrar den inte då är det bara att kasta skiten och köpa nytt

Halvljuset lyser inte: Samma sak, kolla kopplingar och säkringar, ta ut lampan och provkör den i ett 1,5 volts batteri eller vad du nu har, lyser den inte så är det bara att kasta och köpa nytt

Om den äter lampor eller säkringar så ska du kolla så att ingen koppling har lossnat och ligger och jordar mot ramen eller liknande

Byt aldrig till en större säkring om den äter säkringar, det tyder på att något är fel och om du förstorar säkringen så flyttas "den svaga länken" som säkringarna ska vara till en annan plats i elsystemet och det finns en risk att du bränner delar av eller hela elsystemet
tackar :)
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

Det där med att elstarten inte funkar, gör det där med att kolla så att startmotorn fungerar, men om den går igång o låter, så testa elstarten o lyssna efter ett "klick" nånstans på moppen. Detta kan betyda att det är startreläet som är slut, en liten låda som man klickas på en sladd
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Skriv svar