Jag och min polare grejade en del igår med min variator, vi körde lite dragrace tidigare på dagen. (han har en Derbi) och han vann såklart hela tiden pga att min börjar dra vid 20 kmh. Vi kom fram till att det är något som slirar, sitter hårda fjädrar i nu, en tryckfjäder som är lite hårdare än original, men, det finns en grej kvar. Min kopplingsklocka som kanske inte är den fräschaste. Innermåtten var 107.25 - 107.30. Har läst någonstans att klockan skall vara sliten då den har innermåttet 107.4? Stämmer det? Vi testade att slipa med grovt sandpapper inuti klockan där den ska greppa mot kopplingsbackarna. Nu till det konstiga, jag startade den, lät den stå någon minut, sen rullade jag ut den på vägen, första gången man drog iväg så axxade den direkt som den skall. (antar då att den inte blivit varm än), andra gången jag vände och stod still, så drog jag iväg, men då drog den igen vid 20, alltså hade den hunnit bli varm.
[spoiler]Varför drar den bra när den är kall men inte varm?

Har tittat lite på Stage6 - Kopplingsskål (WingCooler) 107mm.
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7291
Motoforce Racing 107mm Clutch Bell
http://www.pedparts.co.uk/product/1308/ ... lutch-bell
Är de något att ha eller rekommenderar ni någon annan klocka? Isåfall länka, gärna ifrån Twostroke då jag har en rabatt kod därifrån..
Sammanfattning för att inte krångla till det:
1. Varför drar den bra när den är kall, men sedan när den blir varm så drar den inte bra?
2. Om jag ska köpa ny kopplingsklocka, vilken rekommenderar ni? Vill ha seriösa svar, oseriösa svar ignoreras bara.
Har i övrigt en yamaha aerox med 107 mm koppling.
Riktigt tacksam för era svar.
Sen så vill jag inte höra något tjat om att det är felpost.
2T-S. Tuning
Här ställer du alla frågor som har med trimning av tvåtaktade scootrar att göra! Allt från köp av avgassystem till råd om inställningar, även felsökningar som har med trimning att göra![/spoiler]
Mvh
Roxxen96
Edit: Jag testade att slipa igen med 60 papper inuti klockan där den ska greppa mot backarna, drog fint första gången, sen tillbaka till det vanliga.
Testade också köra lite snabbt utan variatorkåpa (tänkte att det kanske kyldes ner snabbare) Men den drog fint första gången, sen samma igen.
Observera att jag låter den bli kall emellan åt varje försök.