YamahaAerox 09 Stage6 rör

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Legionnaire
Elmoped

Inlägg av Legionnaire »

tjenare igen, nu har jag fått i ordning på min aerox och nu går den som ett skott! men jag har en fråga till, igår när jag testade moppen gick den iväg direkt och gick hur bra som helst.. men nu när jag har kört lite då kommer den inte upp i axxet, jag måste ha lite fart innan och det tar lite tid som om den blöddrar lite. kan de bero på att jag har förstort munstycke? (80) original (62) eller att jag måste justera luftskruven eller nålen lite ? tack på förhand :D
Användarens profilbild
Boomer
Något annat
Kontakt:

Re: YamahaAerox 09 Stage6 rör

Inlägg av Boomer »

Legionnaire skrev:tjenare igen, nu har jag fått i ordning på min aerox och nu går den som ett skott! men jag har en fråga till, igår när jag testade moppen gick den iväg direkt och gick hur bra som helst.. men nu när jag har kört lite då kommer den inte upp i axxet, jag måste ha lite fart innan och det tar lite tid som om den blöddrar lite. kan de bero på att jag har förstort munstycke? (80) original (62) eller att jag måste justera luftskruven eller nålen lite ? tack på förhand :D
Förstort munstcyke
U suck dick and eat butt..! butt eating duck... suck fucker! - Tom DeLonge
"Erik är ett nordiskt mansnamn av germaner germanskt/fornnordiskt ursprung, ursprungligen Airikr som betyder "härskare, kung" eller "stor, mäktig"."
Legionnaire
Elmoped

Inlägg av Legionnaire »

Jag tänkte att det kunde vara munstycket med då borde den har krånglat så som den gör nu från början också, plus att jag har testat ett 78 munstycke och det verkade vara för litet, men då testade jag inte skruva på luftskruven, men nu när jag har ett 80munstycke på så har jag dragit luftskruven 2 varv, fast jag kan inte borde det, men det kändes bra till en början..
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

1. Välkommen till forumet! ;)

2. Felpost, men jag flyttar den till : 2T-S. Trimning, inga problem!

3. Om den blöddrar så kan det vara lite för stort munstycke, du kan testa med en storlek mindre till att börja med. Kolla också stiftet, kör cirka 100 meter fullgas, sen slår du av tändningen. Tar av stiftet och tittar färgen! Vitt = för mager blandning. Svart = för fet blandning. Oboybrunt = rätt bra blandning.

4. Kan vara för tunga vikter, testa sätta i lite lättare.

/ Roxxen96
Legionnaire
Elmoped

Inlägg av Legionnaire »

tackar tackar :)
Legionnaire
Elmoped

Inlägg av Legionnaire »

jag glömde skriva att ajg har 3grams vikter så dom kan nog inte vara för lätta, men jag skulle tro att det är munstycket, tack för allt :)
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Legionnaire skrev:jag glömde skriva att ajg har 3grams vikter så dom kan nog inte vara för lätta, men jag skulle tro att det är munstycket, tack för allt :)
3gram, oj det var väldigt lätt. Testa 3.5 gram och sätt i mindre munstycke ja, jag hade 78 med Leovince TT och stage 6 50 cc sport cylinder. Testa först olika munstycken, sedan när den går bättre pillar du med variatorn.

EDIT: Om du bara har stage 6 rör, resten original. Så funkade 72-74 munstycke väldigt bra på min aerox när jag bara körde med röret och resten original.
Skriv svar