Hej! Jag har en Peugeot Jetforce Ctech som ger ifrån sig ett slags konsitgt ljud vid låga varvtal :S Ljudet kommer från bakdelen av moppen eller i den regionen iaf. Ljudet låter lite som en ös skruv som ligger o vibrerar eller något åt det hållet men det försvinner liksom när man kommit förbi de lägsta varvtalen. Vad kan detta vara och hur fixar man det?
Hur kollar jag detta då?? :O Va ute o körde o ljudet är inget krapande utan påminner mer om en skruv som e lös o som vibrerat mot något annat :S Kan någon ge mig lite steg för steg guide eller nåt? Finns det något annat som kan orsaka ljudet? :O
Va ute o körde till skolan idag o lyssnade då extra noga var det vibrerande ljudet kunde komma ifrån mer exakt och det låter som det kommer från variatorn eller iaf det området o det e jag säker på nu! :S Hjälp uppskattas!
hempans378 skrev:Va ute o körde till skolan idag o lyssnade då extra noga var det vibrerande ljudet kunde komma ifrån mer exakt och det låter som det kommer från variatorn eller iaf det området o det e jag säker på nu! :S Hjälp uppskattas!
Skruva upp insex skruvarna på variatorkåpan och kolla läget. Finns inget som kan trilla ut om du går det ( om grejerna inte redan är lösa förstås )
Eller kör den till en verkstad, så får dom kolla på det
Cylinder: Malossi 70cc sport
Förgasare: Dellorto 17.5mm
Membran: Stage 6 VForce3
Rör : stage6 pro replica
Vev: Original
Variator: Polini speedcontrol 6.0g
Koppling: Malossi fly clutch röda race fjädrar
har samma skit när jag kör mellan 10 och 20 km/h sen försvinner det, men sen när jag kommer upp emot 60 så börjar det mer skrapa , vid 10 till 20 så är det mest som att något glappar, har kollat och kan inte hitta ngt som sitetr löst :/