överhettning på min gilera runner efter pill i variatorn

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
martinvk
Varnad

överhettning på min gilera runner efter pill i variatorn

Inlägg av martinvk »

Jag tog bort min v-ring för några veckor sedan och hade lite problem när jag skulle sätta tillbaka alla remskivor o liknande men tillslut fick jag ihop allt, nu är problemet att den blir något sjukt överhettad eller så är det temperatur mätaren som spökar.
Idag när jag körde (ca 8 grader varmt ute) så blev den så varm att den va precis under varningsträcket för hur varm den får vara.
Vi säger att värme mätaren har 10 nivåer och förra sommaren när jag körde långa sträckor i runt 20grader så kom den upp i 2, nu när det e kallt kommer den upp i 9.

även när jag vrider om tändningen och den har stått stilla i flera timmar så går den dirrekt upp till nivå 4-5, ibland lägre om det är kallare ute.
har jag gjort något i variatorn eller är det temperaturmätaren? tack :)
obs, det är motorvärme jag snackar om inte utomhus mätare om någon skulle misstolka.
Martinvk
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp

Inlägg av stunt 4 life »

låter jävligt konstigt, men kommit åt kylarslangen? kolla det :)
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres

Re: överhettning på min gilera runner efter pill i variatorn

Inlägg av Riejuman »

[spoiler]
martinvk skrev:Jag tog bort min v-ring för några veckor sedan och hade lite problem när jag skulle sätta tillbaka alla remskivor o liknande men tillslut fick jag ihop allt, nu är problemet att den blir något sjukt överhettad eller så är det temperatur mätaren som spökar.
Idag när jag körde (ca 8 grader varmt ute) så blev den så varm att den va precis under varningsträcket för hur varm den får vara.
Vi säger att värme mätaren har 10 nivåer och förra sommaren när jag körde långa sträckor i runt 20grader så kom den upp i 2, nu när det e kallt kommer den upp i 9.

även när jag vrider om tändningen och den har stått stilla i flera timmar så går den dirrekt upp till nivå 4-5, ibland lägre om det är kallare ute.
har jag gjort något i variatorn eller är det temperaturmätaren? tack :)
obs, det är motorvärme jag snackar om inte utomhus mätare om någon skulle misstolka.
[/spoiler]

Kålla kylar slangarna. kan ju också vara så att termostaten har gått sönder
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp

Inlägg av stunt 4 life »

tror det är nått med temeratur mätaren :)
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

Temp mätaren spökar, du kan annars känna på cylindern om den är varm. Röda strecket är nog nära 100 grader.
martinvk
Varnad

Inlägg av martinvk »

tack för alla svar, ska kolla så jag inte kommit åt nån kylarslang o min käre far ska ta sig en titt oxå tror jag :)
Martinvk
mrderbiguy
Svårstartad skrothög

Inlägg av mrderbiguy »

Tror att din mätare spökar som du säger , och att den går lite som den vill :P
Derbi asså -.-
Skriv svar