Peugeot vivacity går segt..

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Fazzee
Elmoped

Peugeot vivacity går segt..

Inlägg av Fazzee »

Tjena har en vivacity, som går rätt segt sedan jag bytte vikter till orginal (8.5 g) den accar väldigt bra men sedan när jag kört ner i en backe ett tag, och ska åka iväg på nytt, så drar den iväg skit segt... någon som vet felet?
sedan så går den inte upp högre än 65 km/h sen jag bytte rör? någon som vet felet på det med? tänkte också att det kanske behövs en ny drivrem, därför den blir seg med orginal vikterna. Borde ju toppa bättre än 65 k/h tycker man ju, med nytt rör o allt.

Setup: dragen v-ring
stage 6 rör (urpluggat)
74 munstycke (orginal 54)
8,5 g vikter

Hoppas det finns någon kan hjälpa mig ;)
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Byt cdi så toppar den mer.
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Tror det är cdin, så köp en ostrypt. Annars så vet jag inte vad det kan vara :roll: Men är rätt säker att cdin är problemet här.
Användarens profilbild
Vivaadam
Varnad
Kontakt:

Inlägg av Vivaadam »

vilket stage6 rör ?
jag kör på 4,0 vikter så du kan ju testa lite olika :)
- söker en vivacity fram kåpa, maila om ni har någon -
Användarens profilbild
HasSse666
Årets Medlem 2010

Inlägg av HasSse666 »

Låter som för mjuk tryckfjäder..

Min teori
- När du kör nedför en backe åker remmen längst ned i kopplingen
- När det börjar gå tyngre ska remmen tryckas upp igen på kopplingen för att bli starkare
Därför upplever du moppen som slö och seg

Men det är svårt att säga helt säkert med din felbeskrivning..
Bild
TIPS - Klicka på bilden för att se mina youtubeklipp!
Fazzee
Elmoped

Inlägg av Fazzee »

Okej såhär då... Igår gick moppen hur bra som helst med vikterna, sedan idag börja det regna och då blir moppen helt seg. Men ändå, igår när det inte hade regnat så åkte jag ner för en backe och då när jag skulle åka iväg igen efter att jag stannat för att det kom bilar så drog den typ iväg i 10km/h och sedan jobba uppåt.. medans när den stått stilla ett tag, så drar den iväg hur pigg som helst. Det som alltid är felet på min moped är luftburken/luften. Men den vart seg imorse när jag åkte upp för en brant backe sedan vart den bättre, men vart lika seg igen efter att jag åkte upp för den där backen igen..

Hoppas ni förstår bättre nu :)

Kanske jag skulle byta till 8 g vikter istället, och köpa ny rem för remmen är väldigt slapp ;)
Fazzee
Elmoped

Inlägg av Fazzee »

Vivaadam skrev:vilket stage6 rör ?
jag kör på 4,0 vikter så du kan ju testa lite olika :)

Adam jag har ett stage 6 (pro replica) krom rör, men jag hade ett motorforce orginal liknade rör innan och då gick den ta mig fan bättre, och dessutom med orginal munstycket, bättre topphastighet med. Men vad har du för setup, och vad toppar din? :)
Skriv svar