PGO-Smurfens big-max.

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
PGO-Smurf
Elmoped

PGO-Smurfens big-max.

Inlägg av PGO-Smurf »

Hej alla glada moppers!
Jag har blivit av med svänglappen för en längre period, så jag åkte och köpte en 25km/h moppe!

Och det trötta aset har jag levt med hela vintern, men nu när snön e borta så har lusten att transporteras fortare en löptempo!
Så nu i helgen så va jag och fiskade upp ett Leo Vinci TT rör, stor besvikelse vart det när den fan vart trögare och svarade sämre, så jag åkte till min handlare där jag köpt moppen, jag skulle köpa nytt munstycke va planen, det SKALL sitta ett 50 munstycke i 25km/h varianten så jag tänkte jag tar det stora klivet upp till 72 som sitter i EU varianten!
Men då visar handlaren mig ALLA strypningar, skorsten bricka i insuget och V-ring, vad jag läst mig till skulle det bara vara blindtarm och V-ring!
Stannade till hos en välvillig bilverkstad då jag inte viste var mina patent-insexnycklar befannsig just i dag, mycket riktigt så satt en strypbricka i mitt insug(med ett 8mm hål typ!) men jag hade redan ett 72munstycke och skorsten på 18mm(10mm på 25Km/h varianten).
När strypbrickan i insuget var borta visade PGOn en helt annan sida, tokrapp i acc upp till ca50km/h sen dör den och saktiligen blödrar ner till 30km/h efter några km dör den helt, fick vänta ca 20minuter tills den kallnat helt innan den gick att starta, hem fort som fan då jag viste att luft skruven va dragen i botten sedan i går.
När jag justerat den så den ville varva igen var jag på 3,25varv ut på luftskruven!
Men satan vilken skilnad det va i karaktär, den spann som en tok i gruset på test rundan, och då får den inte nog med soppa ännu!
Så 85munstycke skall införskaffas, eller tror ni det blir för stort?
Och är det vanligt att handlarna säljer EU moppar som 25km/h moppar utan att säga något?
Henow
Svårstartad skrothög

Inlägg av Henow »

Vad är det för moped?
EDIT: Jag såg nu att det var en pgo big max :D
PGO-Smurf
Elmoped

Inlägg av PGO-Smurf »

Jaja men en äkta taiwanes PGO Big-Max handlar det om!

Bara en sak som jag kan säga suger med den, och det är bakdämparen!
I övrigt en helt ok moppe, har kört dryga 350 mil med den under vintern utan ett enda problem!
PGO-Smurf
Elmoped

Inlägg av PGO-Smurf »

Hur gör ni för att lyckas hålla 25km/h i trafiken med en 25moppe, varje gång jag kollar mätaren visar den 45-55 och då ligger jag inte i effektkurvan ännu, enligt mätaren!
efter 55vaknar motorn och drar hårt till 90 i mätarfart(gissar 70 typ) men det e fan problem att hålla sig på dom smala cykelvägarna där jag ska vara enligt trafikkungörlesen!
Ska försöka fixa en GPS toppspeed, men har bara en Ipad att meta med, och det blir inte lätt att hålla den i handen och maxa PGOn!
Skriv svar