Tjena
Har en Piaggio Nrg Mc3 Purejet 2005a alltså den direktinsprutade modellen!
Just nu är den otrimmad men jag vill trimma den.
Syrrans kompis som är bilmeck och har meckat italenare lite sa att det finns risk att den skär om man drar varioatorringen på en direktinsprutare.
Jag har dock hört att man kanske måste gameboytrimma den. Men vissa säger att om man bara ska dra varioatorn så behöver man ej gameboytrimma den. Kan någon snälla berätta hur det ligger till?
//Pontus
Anteee skrev:Den skär inte ifall du bara drar v ringen, jag lovar!
Har en precis lika och har kört utan v ring i två sommrar nu
Okej Får man fråga hur stor effekt det gav? Någon försämring av accelaration?
Variatorringen ger 10-15 kmh högre topp beroende på vilken moped du har, det kan göra 5, eller 10, eller 15. Beroende på modell till modell. Själv har jag aerox och det gav cirka 10 kmh extra när jag drog min.
Anteee skrev:Den skär inte ifall du bara drar v ringen, jag lovar!
Har en precis lika och har kört utan v ring i två sommrar nu
Okej Får man fråga hur stor effekt det gav? Någon försämring av accelaration?
Variatorringen ger 10-15 kmh högre topp beroende på vilken moped du har, det kan göra 5, eller 10, eller 15. Beroende på modell till modell. Själv har jag aerox och det gav cirka 10 kmh extra när jag drog min.
Ah okej vet du något annat trim som fortfarande inte gör så den skär utan gameboy trim? Verkar vara så komplex för direktinsprutare :/
V ringen påverkar INTE axxet alls och det ger skit mke effekt på insprutnings motorer, min går ca 80 med BARA dragen v ring, vet att ingen kmr att tro mig men testa sj och se
Jag rekommenderar att bara plocka bort v ringen om du inte gameboy trimmar / köper ny ecu/cdi och JA du kan knipsa blindtarmen utan några problem
Anteee skrev:V ringen påverkar INTE axxet alls och det ger skit mke effekt på insprutnings motorer, min går ca 80 med BARA dragen v ring, vet att ingen kmr att tro mig men testa sj och se
Jag rekommenderar att bara plocka bort v ringen om du inte gameboy trimmar / köper ny ecu/cdi och JA du kan knipsa blindtarmen utan några problem
Det har det gjort för mig också i snart två år men ska börja trimma mera nu till våren
Vill tillägga att det är bara direktinsprutade mopeder som får en sån extrem ökning av bara v ringen
Anteee skrev:Det har det gjort för mig också i snart två år men ska börja trimma mera nu till våren
Vill tillägga att det är bara direktinsprutade mopeder som får en sån extrem ökning av bara v ringen
Hur tog du bort din V-ring? får hem muttermaskinen idag men vet inte om jag vågar dra den själv :S