Jetforce Avgassystrem (Igen)

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Ra7x
Elmoped

Jetforce Avgassystrem (Igen)

Inlägg av Ra7x »

Hej alla Twostrokers, jag har gjort en liknande tråd förr. Nu har jag bestämt mig att jag ska köpa ett ZX-R.

Jag har en 2007 Jetforce C-Tech, o-trimmad. Så ska den förbli framtill sommaren förmodligen. ( jag vill se hur polisen i trakten reagerar på ett rör på min moped, kommer att köra strypt så klart. Om dem bara frågar om CE-bevis och inte testar farten så kommer jag att trimma, men det är senare. )

Men nu till min fråga haha, måste jag ändra något på mopeden om jag lägger på röret ? eller kan jag köra helt originalt ? ( helt logiskt borde det inte det men jag vill bara fråga :) )
Senast redigerad av Ra7x den 27 mars 2012, 11:28, redigerad totalt 1 gånger.
// 227
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

nytt munstycke :)
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage

Inlägg av Fredd_e »

sätt på röret och medföljande kopplingsfjädrar/vikter
och prova att byta munstycke (inte säker på om du måste göra det efter som du inte drar pluggen men testa att byta munstycke.

btw den kommer gå sämre med pluggat trimrör än vad den går med pluggat orginalrör
så tror du kommer få borra pluggen lite...
Ra7x
Elmoped

Inlägg av Ra7x »

Fredd_e skrev:sätt på röret och medföljande kopplingsfjädrar/vikter
och prova att byta munstycke (inte säker på om du måste göra det efter som du inte drar pluggen men testa att byta munstycke.

btw den kommer gå sämre med pluggat trimrör än vad den går med pluggat orginalrör
Tack för dem fina svaren, så jag ska använda vikterna och fjädrarna som kommer med, samt att införskaffa nya munstycken ? vilken storlek då, eller rättare sagt hur många st. ska jag gå upp ? ( huvudmunstycket eller ??? )
// 227
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Ra7x skrev:

Tack för dem fina svaren, så jag ska använda vikterna och fjädrarna som kommer med, samt att införskaffa nya munstycken ? vilken storlek då, eller rättare sagt hur många st. ska jag gå upp ? ( huvudmunstycket eller ??? )
Köp ett munstyckes set, alltid mest värt i slutändan. Slutsats dragen ifrån mina egna erfarenheter då jag köpt lösa om och om igen då jag behövt mindre / större. Så köp ett pack ifrån början så tjänar du på onödiga beställningar osv.. Tjänar även pengar i längden. ;)
Ra7x
Elmoped

Inlägg av Ra7x »

Roxxen96 skrev:
Ra7x skrev:

Köp ett munstyckes set, alltid mest värt i slutändan. Slutsats dragen ifrån mina egna erfarenheter då jag köpt lösa om och om igen då jag behövt mindre / större. Så köp ett pack ifrån början så tjänar du på onödiga beställningar osv.. Tjänar även pengar i längden. ;)
Ska ske ;) men hur många storlekar ska jag gå upp ?

Vad blir toppfarten :?:
// 227
Användarens profilbild
HasSse666
Årets Medlem 2010

Inlägg av HasSse666 »

Ra7x skrev:
Roxxen96 skrev:
Ra7x skrev: Tack för dem fina svaren, så jag ska använda vikterna och fjädrarna som kommer med, samt att införskaffa nya munstycken ? vilken storlek då, eller rättare sagt hur många st. ska jag gå upp ? ( huvudmunstycket eller ??? )

ca 5strl toppfarten ca 45...
Bild
TIPS - Klicka på bilden för att se mina youtubeklipp!
Ra7x
Elmoped

Inlägg av Ra7x »

HasSse666 skrev:
Ra7x skrev:
Roxxen96 skrev: Köp ett munstyckes set, alltid mest värt i slutändan. Slutsats dragen ifrån mina egna erfarenheter då jag köpt lösa om och om igen då jag behövt mindre / större. Så köp ett pack ifrån början så tjänar du på onödiga beställningar osv.. Tjänar även pengar i längden. ;)

ca 5strl toppfarten ca 45...
Tack that's what i wanted to hear :D
// 227
Ra7x
Elmoped

Inlägg av Ra7x »

Har tänkt att köpa till detta vad tros ?
http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=1639
// 227
Ra7x
Elmoped

Inlägg av Ra7x »

Är det nödvändigt att byta munstycke?
// 227
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Ändra topic, en topic får inte innehålla ordet "hjälp". Tråden låses om du inte ändrat till nästa postade inlägg i denna tråd!
Ra7x
Elmoped

Inlägg av Ra7x »

Roxxen96 skrev:Ändra topic, en topic får inte innehålla ordet "hjälp". Tråden låses om du inte ändrat till nästa postade inlägg i denna tråd!
Gjort, vad händer om jag inte ändrar munstycke ?
// 227
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres

Inlägg av Riejuman »

Ra7x skrev:
Roxxen96 skrev:Ändra topic, en topic får inte innehålla ordet "hjälp". Tråden låses om du inte ändrat till nästa postade inlägg i denna tråd!
får för lite bensin och kommer troligt vis att skära efter ett tag
PGO-Smurf
Elmoped

Inlägg av PGO-Smurf »

Eller så smälter kolven, det hände hur många gånger som helst på min honda dash 125 som jag toktrimmat i Thailand innan jag lärt mig nog bra thai för att få min meck att hajja vad jag menade!

Sen så får man inte byta till ett trimrör även fast det är godkänt, ska man göra det rätt krävs ombesiktning för att helhetsgodkännandet skall gälla!
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Riejuman skrev:
Ra7x skrev:
får för lite bensin och kommer troligt vis att skära efter ett tag
eller så går den lite tunt..

kommer antagligen inte skära om du har separat olja ;)
vem fan e lennart?
Skriv svar