Hej alla Twostrokers, jag har gjort en liknande tråd förr. Nu har jag bestämt mig att jag ska köpa ett ZX-R.
Jag har en 2007 Jetforce C-Tech, o-trimmad. Så ska den förbli framtill sommaren förmodligen. ( jag vill se hur polisen i trakten reagerar på ett rör på min moped, kommer att köra strypt så klart. Om dem bara frågar om CE-bevis och inte testar farten så kommer jag att trimma, men det är senare. )
Men nu till min fråga haha, måste jag ändra något på mopeden om jag lägger på röret ? eller kan jag köra helt originalt ? ( helt logiskt borde det inte det men jag vill bara fråga )
Senast redigerad av Ra7x den 27 mars 2012, 11:28, redigerad totalt 1 gånger.
sätt på röret och medföljande kopplingsfjädrar/vikter
och prova att byta munstycke (inte säker på om du måste göra det efter som du inte drar pluggen men testa att byta munstycke.
btw den kommer gå sämre med pluggat trimrör än vad den går med pluggat orginalrör
så tror du kommer få borra pluggen lite...
Fredd_e skrev:sätt på röret och medföljande kopplingsfjädrar/vikter
och prova att byta munstycke (inte säker på om du måste göra det efter som du inte drar pluggen men testa att byta munstycke.
btw den kommer gå sämre med pluggat trimrör än vad den går med pluggat orginalrör
så tror du kommer få borra pluggen lite...
Tack för dem fina svaren, så jag ska använda vikterna och fjädrarna som kommer med, samt att införskaffa nya munstycken ? vilken storlek då, eller rättare sagt hur många st. ska jag gå upp ? ( huvudmunstycket eller ??? )
Fredd_e skrev:sätt på röret och medföljande kopplingsfjädrar/vikter
och prova att byta munstycke (inte säker på om du måste göra det efter som du inte drar pluggen men testa att byta munstycke.
btw den kommer gå sämre med pluggat trimrör än vad den går med pluggat orginalrör
så tror du kommer få borra pluggen lite...
Tack för dem fina svaren, så jag ska använda vikterna och fjädrarna som kommer med, samt att införskaffa nya munstycken ? vilken storlek då, eller rättare sagt hur många st. ska jag gå upp ? ( huvudmunstycket eller ??? )
Köp ett munstyckes set, alltid mest värt i slutändan. Slutsats dragen ifrån mina egna erfarenheter då jag köpt lösa om och om igen då jag behövt mindre / större. Så köp ett pack ifrån början så tjänar du på onödiga beställningar osv.. Tjänar även pengar i längden.
Fredd_e skrev:sätt på röret och medföljande kopplingsfjädrar/vikter
och prova att byta munstycke (inte säker på om du måste göra det efter som du inte drar pluggen men testa att byta munstycke.
btw den kommer gå sämre med pluggat trimrör än vad den går med pluggat orginalrör
så tror du kommer få borra pluggen lite...
Tack för dem fina svaren, så jag ska använda vikterna och fjädrarna som kommer med, samt att införskaffa nya munstycken ? vilken storlek då, eller rättare sagt hur många st. ska jag gå upp ? ( huvudmunstycket eller ??? )
Köp ett munstyckes set, alltid mest värt i slutändan. Slutsats dragen ifrån mina egna erfarenheter då jag köpt lösa om och om igen då jag behövt mindre / större. Så köp ett pack ifrån början så tjänar du på onödiga beställningar osv.. Tjänar även pengar i längden.
Ra7x skrev:
Tack för dem fina svaren, så jag ska använda vikterna och fjädrarna som kommer med, samt att införskaffa nya munstycken ? vilken storlek då, eller rättare sagt hur många st. ska jag gå upp ? ( huvudmunstycket eller ??? )
Köp ett munstyckes set, alltid mest värt i slutändan. Slutsats dragen ifrån mina egna erfarenheter då jag köpt lösa om och om igen då jag behövt mindre / större. Så köp ett pack ifrån början så tjänar du på onödiga beställningar osv.. Tjänar även pengar i längden.
Ska ske men hur många storlekar ska jag gå upp ?
Vad blir toppfarten
ca 5strl toppfarten ca 45...
TIPS - Klicka på bilden för att se mina youtubeklipp!
Roxxen96 skrev:
Köp ett munstyckes set, alltid mest värt i slutändan. Slutsats dragen ifrån mina egna erfarenheter då jag köpt lösa om och om igen då jag behövt mindre / större. Så köp ett pack ifrån början så tjänar du på onödiga beställningar osv.. Tjänar även pengar i längden.
Eller så smälter kolven, det hände hur många gånger som helst på min honda dash 125 som jag toktrimmat i Thailand innan jag lärt mig nog bra thai för att få min meck att hajja vad jag menade!
Sen så får man inte byta till ett trimrör även fast det är godkänt, ska man göra det rätt krävs ombesiktning för att helhetsgodkännandet skall gälla!