Jag har köpt en ny motor till baotian och jag körde cirka 6mil och sen dog den... har fåt den två gånger igång men man fick ha full gas att den ville starta.. den får bensin å gnista.. kan nån hjälpa....
kolla så luftburken sitter på riktigt, och skulle inte tro att den har skärt..
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
pgo_scoot skrev:vad kör du på för soppa? har du kört på 96 lr 98 kan membranet i förgasarn ha deformerats och då släpper den in tjuvluft.
har kört 95 det finns inte 96 i haparanda..
ok för det problemet hade jag på min baotian, vette fan vad det annars kan vara.
BTW dom ska sluta sälja 96 o 98 i hela sverig har jag hört och att man får blanda med 10% etanol istället :S
pgo_scoot skrev:vad kör du på för soppa? har du kört på 96 lr 98 kan membranet i förgasarn ha deformerats och då släpper den in tjuvluft.
har kört 95 det finns inte 96 i haparanda..
ok för det problemet hade jag på min baotian, vette fan vad det annars kan vara.
BTW dom ska sluta sälja 96 o 98 i hela sverig har jag hört och att man får blanda med 10% etanol istället :S
varför ska de sluta sälja 96-98 som är teoretiskt bättre att köra på en 95??
vart fan har du hört det ifrån? låter som ett aprilskämt
Baotian ??....Är det 4-takt ? Skulle isåfall börja med att kolla ventilerna... Har ingen större tilltro till kineser o fyrtaktare , då jag i stort sett fått plocka isär 2 st nya kinafiddys för att få igång dom.......
Folke33 skrev:Baotian ??....Är det 4-takt ? Skulle isåfall börja med att kolla ventilerna... Har ingen större tilltro till kineser o fyrtaktare , då jag i stort sett fått plocka isär 2 st nya kinafiddys för att få igång dom.......
jag kollade litegran på ventilerna men vet inte hur dom ska vara..
Folke33 skrev:Baotian ??....Är det 4-takt ? Skulle isåfall börja med att kolla ventilerna... Har ingen större tilltro till kineser o fyrtaktare , då jag i stort sett fått plocka isär 2 st nya kinafiddys för att få igång dom.......
jag kollade litegran på ventilerna men vet inte hur dom ska vara..
Har ingen aning om ventilspelet på en sån.... Borde ligga runt 0,15 både in o ut. Kolla med nån som servar Baotian.....
de ska vara ca 0,05 -0,08 mm på både insug och avgas(mellanrum) jag hade lika dant då jag slänge på 82cc på min, men fick den och funka för när den gick i gång så pumpade jag på gasen som en idiot sen höl den efter den blev varm
skogen_swe skrev:de ska vara ca 0,05 -0,08 mm på både insug och avgas(mellanrum) jag hade lika dant då jag slänge på 82cc på min, men fick den och funka för när den gick i gång så pumpade jag på gasen som en idiot sen höl den efter den blev varm