Mr_Bronco skrev:Tack för tipsen. Har tyvärr inte kommit till garaget och kunnat testa nått.
Kan man på nått sett se på cylindern ifall det är nån sorts trimmcylinder eller bara original ersättning?
Om man googlar på stage2 och väljer bilder så ser ni hur ett sånt avgassystem ser ut. Skulle vara toppen om nån vet till 100% ifall det är original eller t.om olagligt.
I och med att den går bättre om jag håller ett finger för "inluften" till förgasaren så tycker jag att det verkar som att den vill ha mer soppa. Om jag då ska bestycka om den vart köper man lämpligast munstycken, köper man en sats med flera eller måste man ange vad man vill ha för storlekar? Är det olika till olika förgasare?
Tjena! Trevligt att du fixar iordning mopeden till din dotter måste jag säga!
Om portarna har andra durationer på portarna eller på någon port så är de en trimcylinder. Har för mig att Airsal inte gör original cylindrar? Googlade även på detta o verkar som om det jag läste stärker mina misstankar!
Skulle tro att det är denna
http://www.twostroke.se/product.asp?product=13187 cylindern som sitter på just nu, du kan ju kolla om du har dubbla avgasportar, om detta är fallet så kan de nog vara möjligt!
Ja, stage2 röret ska vara original röret! Om inte någon plugg eller liknande är borttaget, vilket med största sannolikhet det är!
Ja, den får för lite soppa! Om du du skriver vilket munstycke du har nu, och vad det är för förgasare du har så letar ja fram rätt munstyckes sats åt dig!
Men innan du skriver de, tänk då på om du ska byta till original cylindern eller om du ska låta airsal cylindern sitta på!
Kolla också om pluggen i röret är dragen! Eller någon liknande strypning!
För om du vill att mopeden ska va helt original så fixar jag fram rätt munstyckes sats för de!
Säg bara till! Skicka gärna PM för snabbare svar!
MvH Andersson