Tja, bytte till 10 strl större munstycke och efter det slirar remmen, den är inte sliten, har kollat venne vad det kan vara:S
Den ska ju liksom inte slira för det -.-
-----------------------------------------------
Setup:
Ingen v-ring
72 munstycke
munstycket är perfekt, och den slirar, det vet jag... Men fattar inte varför kan inget i variatorn har bara pillat där en gång när jag skulle dra v-ringen och sen inte gjort det mer:P
Du har inte bytt remmen alltså, eller t ex den förra ägaren (om du nu inte är det) nu har det, så kan det vara för stor rem, men om den är original så har jag ingen aning
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Victorh skrev:drar du v-ringen behövs det inte munstycks byte...
DEt fattar väll jag med..... Det är 62 orginal men är 10 strl strypning och har ställt in den och den går bra bara att den slirar
Skitsnack.. vad snackar du om egentligen.. vadå 10strl strypning?!
Det behövs inte munstyck's byte efter att man tagit bort v-ringen?
Och om du nu säger att dem "försöker" strypa moppen med munstycket hela 10STRL så skulle inte moppen ens leva vid det här laget eftersom den skulle få för lite soppa..?
Byt tillbaka till original munstycke. Min kompis kör med Zx-rör och han har 72munstycke i?[/b]
Victorh skrev:drar du v-ringen behövs det inte munstycks byte...
DEt fattar väll jag med..... Det är 62 orginal men är 10 strl strypning och har ställt in den och den går bra bara att den slirar
Och om du nu säger att dem "försöker" strypa moppen med munstycket hela 10STRL så skulle inte moppen ens leva vid det här laget eftersom den skulle få för lite soppa..?
Byt tillbaka till original munstycke. Min kompis kör med Zx-rör och han har 72munstycke i?[/b]
Konstigt då att roxxen hade nästan samma setup med 72 munstycke? -.-
Jönköping skrev:
vill bara tilllägga i er lilla konversation att jag hade 72 i munstycke orginal på min aerox och det varierar faktiskt lite från motor till motor vilket munstycke som passar bäst fast båda motorer är orginal, och orginal så bestyckas aerox nu för tiden snålt så dom ska dra mindre så det kan faktiskt vara bra och byta upp i munstycke fast mopeden i fråga är i orört orginalskick
difaren skrev:
Japp sa redan där vid 66 är bra för org
Senså vafan testa byta mindre munstycke så är ditt problem löst,... Remmen slirar inte bara sådär mitt i allt -.-
vill bara tilllägga i er lilla konversation att jag hade 72 i munstycke orginal på min aerox och det varierar faktiskt lite från motor till motor vilket munstycke som passar bäst fast båda motorer är orginal, och orginal så bestyckas aerox nu för tiden snålt så dom ska dra mindre så det kan faktiskt vara bra och byta upp i munstycke fast mopeden i fråga är i orört orginalskick