Aerox Koso XR-SA mätare problem hjälp !

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
tjeniss
Svårstartad skrothög

Aerox Koso XR-SA mätare problem hjälp !

Inlägg av tjeniss »

Tja alla här ! Jag har precis kopplat in min Koso XR-SA mätare och den lyser som den ska och jag ser hur mycket soppa jag har mer har jag inte testat för jag kan inte det just nu för den är isärplockad men när jag testade blinkers så funkar inte dom och min dubbeloptik lyser inte, blinkersena fattar jag inte vad som är felet med, men dubbel optiken beror nog på att moppen inte är på och jag kan inte starta den för variator kåpan sitter inte på för jag ska byta mina vikter också så vet inte vad som är felet men mätaren är kopplad efter http://www.garagego.se/forum/guider/sco ... paa-aerox/ den sidan och mätaren verkar funkar iallafall. Vore glad för hjälp! :)
Användarens profilbild
tjeniss
Svårstartad skrothög

Inlägg av tjeniss »

Edit: Det är bara blinkersena som är problemet !
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

tjeniss skrev:Edit: Det är bara blinkersena som är problemet !
bättre att trycka på ändra knappen isåfall så slipper du varningar om dubbelpost :wink:
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Är det att blinkersena inte blinkar eller lyser dom inte ens?
Om dom inte lyser lär du ha kopplat ihop fel sladdar med varandra.
Om dom inte blinkar så är det kanske för att du har LED lampor och dom behöver motstånd! :)

Kolla in mitt projekt under "Update 25/2". Där har jag lagt ut en bild på hur jag har kopplat mina och allt fungerar för mig. Dock så har jag en 04 och vet inte om det är detsamma på modellen du har vilket nu är..?
Användarens profilbild
tjeniss
Svårstartad skrothög

Inlägg av tjeniss »

rasmusborg skrev:Är det att blinkersena inte blinkar eller lyser dom inte ens?
Om dom inte lyser lär du ha kopplat ihop fel sladdar med varandra.
Om dom inte blinkar så är det kanske för att du har LED lampor och dom behöver motstånd! :)

Kolla in mitt projekt under "Update 25/2". Där har jag lagt ut en bild på hur jag har kopplat mina och allt fungerar för mig. Dock så har jag en 04 och vet inte om det är detsamma på modellen du har vilket nu är..?
vad jag minns så har jag inte kopplat något med bakblinkersena och det är orginal :) men jag vet inte kan det ha att göra med att jag inte har några fram heller :)?
Skriv svar