ny cylinder, misständer typ

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Mattyyy skrev:Sätt på cylinderkåpan så är nog felet löst. Min beter sig sådär om jag kör utan för då kommer det vatten och skit på tändstiftet osv
WTF sjuk är ni om ni kör utan cylinderkåpa! :o Vafan cylinder kyls inte rätt då :/
RyzUrbanBike
Elmoped

Inlägg av RyzUrbanBike »

du smorjde väl cylinderloppen när du satte på cylindern, kan vara att oljan fortfarande är kvar. så var det på min. jag bara körde och till sist gick det som satan! :)
over and out
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Victorh skrev:
Mattyyy skrev:Sätt på cylinderkåpan så är nog felet löst. Min beter sig sådär om jag kör utan för då kommer det vatten och skit på tändstiftet osv
WTF sjuk är ni om ni kör utan cylinderkåpa! :o Vafan cylinder kyls inte rätt då :/
Jag har endast testat det nån gång när jag har testat olika inställningar och sånt
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

Orka inte kolla på filmen. Men byt stift, för när du smörjer kolven med massa olja så när du startar så skvätter det upp massa olja på stiftet och gnistan blir dålig, hänt mig alla gånger förutom 1-2 ggr tror jag ^^
Användarens profilbild
kfredriksson
Varnad

Inlägg av kfredriksson »

jag har den på :) men det funkar nu, bytte tändstift till mitt orginal tändstift.
Det andra har väl surnat eller något ;)
740Johansson
Elmoped

Inlägg av 740Johansson »

740Johansson skrev:Men du fattar väl att du måste ge den mer luft :idea: Borra upp burken eller spåortluft så ska den nog varva ut , min gamla viva gjorde så. :)

TESTA! 12mm fungerade fint på min viva.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

740Johansson skrev:
740Johansson skrev:Men du fattar väl att du måste ge den mer luft :idea: Borra upp burken eller spåortluft så ska den nog varva ut , min gamla viva gjorde så. :)

TESTA! 12mm fungerade fint på min viva.
han har det redan!
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

kfredriksson skrev:
jag har den på :) men det funkar nu, bytte tändstift till mitt orginal tändstift.
Det andra har väl surnat eller något ;)
Det hade du inte på videon iaf
Skriv svar