[quote="demmuus95"][quote="kfredriksson"][quote="Erik_"]Sätt i ett större munstycke än du rimligtvis kan behöva och kör med det. När du kört ett tag och ökar på hur mycket du gasar (korta stunder) bör du märka att moppen bluddrar på fullgas eftersom munstycket är för stort, byt till mindre storlekar tills du hittat den största storlek som inte bluddrar. Gör färdigt inkörningen, finjustera allt på förgasaren - sannolikt kommer du upptäcka att moppen går bäst på fullgas med någon enstaka storlek mindre huvudmunstycke än det största den inte bluddrar med.
Det tråkiga med att ställa in förgasare någorlunda seriöst är att man behöver ha bra koll på vilka munstycksstorlekar som kommer bli rätt, eller massor av olika storlekar att testa sig fram med.[/quote]
tacktack !

hur mycket större ska jag ha då ? 10 storlekar ?[/quote]
ja ca, jag kör med 10 storlekar större jämfört med orinal och det funkar bra för mig iaf

men du får ju som sagt testa dig fram men börja nånstans där!

fast ha hellre ett lite för stort munstycke än ett för litet när du kör in den
edit:ett tips är ju att du köper ett sett med munstycken så du kan testa dig fram!

[/quote]
tacktack

jo jag har en munstyckessats, men det är ju lite svårt att testa , så vill veta på ett uniefär

drar i 15 storlekar större

så den får för mycket, sen kan jag ju gå ner lite när jag har börjat gasa lite mer och märker att den får alldeles för mkt:)