Rundad luftskruv.

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket

Rundad luftskruv.

Inlägg av D3nnis »

Tja! har lyckats runda luftskruven på förgasaren någon som har någon ide hur man får ut den? :)
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig

PK jo alla retar dig för din hajper
Användarens profilbild
slider_Alex
Avstängd

Inlägg av slider_Alex »

en tång kanske?
Om man kan gasa fullt....då har man trimmat för lite...

Mitt projekt; http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=35133
TuZx skrev:
david96 skrev:all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter
aa tills man kör med det :P
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3

Inlägg av TSR`BakarN »

gör ett spår o ta en minusmejsel o skruva ut den ? tång eller ngt annat ?
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Hur lyckas man dra sönder skallen på en skruv som inte ens ska sitta fast? :shock:
Nåja, hur som helst så får man anpassa sig efter hur resterna ser ut, hur åtkomligt det är o.s.v, så en bra bild skulle göra det lättare att ge råd.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Åååh jag blir tokig. Jag tror jag har svarat på den här frågan 1635 gånger utan att överdriva. Den är lika vanlig som "Behöver jag byta munstycke om jag trimmar? Min kompis säger att det är onödigt"

#1: Använd TS:s sökfunktion
#2: Gå in på en av de 9999 trådarna om ämnet
#3: Läs svaren -> 1. Rörtång(fungerar inte i ditt fall, det hade du kunnat räkna ut) 2. Borra i skruven och för in något i hålet för att ta spjärn och skura ut den. 3. Svetsa på en skruv på den befintliga. 4. Ta en dremel, gör ett minustecken genom att "såga" i skruven. använd sedan en skruvmejsel för att skruva ut skruven.

Kan även informera att jag hade bestämt mig för att nästa gång jag ser denna fråga ta en paus från sidan. Detta är alltså min sista post på minst en månad (minimum-paus), eller helt enkelt min sista alls om jag anser det mest skönt att slippa folk som inte förstår hur ett forum fungerar.

Tack för mig, hoppas mitt svar gav dig tillräckligt med information till att lösa ditt absurt överdiskuterade problem.
Jetforce
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Användarens profilbild
gandih500
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av gandih500 »

Borra ett litet hål ta sen och kör in en grispitt där sen vrid om så ska det lostna :wink:
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

gandih500 skrev:Borra ett litet hål ta sen och kör in en grispitt där sen vrid om så ska det lostna :wink:
Nej.

Grispitt är det sämsta verktyget som finns. Sitter sskruven fast såpass att man rundat spåren så kommer grispitten antingen att spräcka godset, inte greppa helt enkelt, eller gå av.
Hur lyckas man dra sönder skallen på en skruv som inte ens ska sitta fast?
Haha ja jag undrar precis samma sak :lol:
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket

Inlägg av D3nnis »

Jetforce_Dahlin skrev:Åååh jag blir tokig. Jag tror jag har svarat på den här frågan 1635 gånger utan att överdriva. Den är lika vanlig som "Behöver jag byta munstycke om jag trimmar? Min kompis säger att det är onödigt"

#1: Använd TS:s sökfunktion
#2: Gå in på en av de 9999 trådarna om ämnet
#3: Läs svaren -> 1. Rörtång(fungerar inte i ditt fall, det hade du kunnat räkna ut) 2. Borra i skruven och för in något i hålet för att ta spjärn och skura ut den. 3. Svetsa på en skruv på den befintliga. 4. Ta en dremel, gör ett minustecken genom att "såga" i skruven. använd sedan en skruvmejsel för att skruva ut skruven.

Kan även informera att jag hade bestämt mig för att nästa gång jag ser denna fråga ta en paus från sidan. Detta är alltså min sista post på minst en månad (minimum-paus), eller helt enkelt min sista alls om jag anser det mest skönt att slippa folk som inte förstår hur ett forum fungerar.

Tack för mig, hoppas mitt svar gav dig tillräckligt med information till att lösa ditt absurt överdiskuterade problem.
Jetforce

Gå och ta din pauos då. Tror inte folk uppskattar om folk är neggativa och ska klaga. Ist kan man väll länka tråden eller nå skit ist för att sitta och tycka synd om sig själv för de kommer upp en tråd för ofta som en annan aldrig har sett.
Tack för svaren ni andra oxå :)
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig

PK jo alla retar dig för din hajper
Användarens profilbild
gandih500
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av gandih500 »

bensinskalle skrev:
gandih500 skrev:Borra ett litet hål ta sen och kör in en grispitt där sen vrid om så ska det lostna :wink:
Nej.

Grispitt är det sämsta verktyget som finns. Sitter sskruven fast såpass att man rundat spåren så kommer grispitten antingen att spräcka godset, inte greppa helt enkelt, eller gå av.
Hur lyckas man dra sönder skallen på en skruv som inte ens ska sitta fast?
Haha ja jag undrar precis samma sak :lol:
Det funkade fin fint på min polares luftskruv. Den hade toppen gått av på....
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

Han hade väll för liten mejsel...
Skriv svar