Det är såhär att jag nyss bytte luftburk, till en helt ny, nytt filter osv, jag oljade in det som vanligt inget konstigt med det liksom. Bytte även munstycke ifrån 70 till 72. Sedan satte jag ihop allt ordentligt så den inte skulle dra tjuvluft m.m. Jag startade den som vanligt, gasade lite. Sprutade startgas runt insuget och förgasaren, drog ingen tjuvluft. Sen sprutade jag in lite i skorstenet, då dog den. Men startade igen efter cirka 5försök med el starten. Sen lät jag den stå cirka 1 minut. Sedan rullade jag ut den på vägen för att köra lite, jag gasade och så lät det något ifrån motorn och den stannade direkt och dog. Jag undrar vad som hänt..
Gnista får den.
Bensin får den.
Bensin har den för jag fyllde precis på.
Förgasaren, insuget, luftburken och det sitter som det ska.
En sak jag la märke till var att kicken blev väldigt seg efteråt, förut gick den tillbaka lite, men nu går den inte tillbaka alls om jag inte drar tillbaka den själv. Jag tog loss tändstiftet och kollade så allt var okej, och det såg fint ut.
Min tanke är att den antingen att kolven eller cylindern värmenypt, eller att hela skiten har skurit. Vad kan det vara? mycket tacksam för era svar!
Tipsa gärna om vad jag ska kolla, allting sitter som det ska. Det lät något konstigt ifrån motorn och den stannade bara och dog helt random.
Behöver verkligen hjälp!
Mvh Jocke!!