Har du körkort?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Har du moppekörkort?

Ja!
66
77%
Nej!
20
23%

Antal röster: 86

Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Har du körkort?

Inlägg av DiNozzan »

Ja, som topic lyder. Undrar hur många som egentligen har körkort på denna sida? Själv har jag inte det då jag tycker det är helt onödigt då jag kör trimmat och körkortet kostar mer pengar än böterna kostar om man blir tagen. Om man nu blir det? 8) (bor på landet)

Om det är felpostat kan gärna en modd flytta för skulle vara kul att veta!

MVH:DiNozzan

Omröstningen gäller givetvis er som kör moppe...
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

haha, jag har med funderat på att göra denna tråden! kör såklart utan! har knappt sett snuten här hemma och me alla grusvägar e dom körda! så länge det inte är enduro....
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Har körkort :P
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

har 330-kort men kör eu atm..

blir dock en 30 snart :)
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd

Inlägg av TechnoMen »

Kör självklart utan då jag bara är 14 och kör en gammal speedfight 2 som går dåligt som fan med det trimmet jag har MEN det går frammåt och gör 78 (mätaren) så jag nöjer mig med det... ;)

Närmsta polis är 5 mil bort och det är bara poliser här i valdemarsvik på lördagar då dom kommer hit en timme.. så jag har kört sen mitten av sommaren och aldrig blivit tagen..! :D
anton96
Farsans gamla zündapp

Inlägg av anton96 »

Jag har körkort o tycker det är värt pengarna även att jag kör trimmat. Det är en hel del poliskontroller vid vår skola, dock så är det typ bara fortkörnings-kontroll.. Men har blivit stoppad och behövt visa körkortet osv..
Dock lär du dig riktigt mycket till bilkörkortet också, vad alla skyltar är, högerregel, enkelriktat osv, såklart kan du ju lära dig hemma eller när du ska ta det men jag tycker det är rätt gött att kunna mycket i förväg! Dock så är det ju annat med men till vanliga vägar o sånt kan du allt :)
Senast redigerad av anton96 den 15 januari 2012, 16:01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

TechnoMen skrev:Kör självklart utan då jag bara är 14 och kör en gammal speedfight 2 som går dåligt som fan med det trimmet jag har MEN det går frammåt och gör 78 (mätaren) så jag nöjer mig med det... ;)

Närmsta polis är 5 mil bort och det är bara poliser här i valdemarsvik på lördagar då dom kommer hit en timme.. så jag har kört sen mitten av sommaren och aldrig blivit tagen..! :D
rätt så exakt samma för mig:) fast dom åker förbi min lilla by varannan onsdag :)
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd

Inlägg av TechnoMen »

DiNozzan skrev:
TechnoMen skrev:Kör självklart utan då jag bara är 14 och kör en gammal speedfight 2 som går dåligt som fan med det trimmet jag har MEN det går frammåt och gör 78 (mätaren) så jag nöjer mig med det... ;)

rätt så exakt samma för mig:) fast dom åker förbi min lilla by varannan onsdag :)
Är du med 14?
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket

Inlägg av D3nnis »

Jag ville inte ta körkort då jag tänkte att böterna kommer kosta mer än kortet därför ville jag spara körkortspengarna utifall jag skulle torska. Men de slutade med att morsan och farsan betalade och jag fick ta de dära jävla körkoret.
Förstå gången jag gjorde provet så fick jag 8 fel och man fick ha 7 fel som max och andra gångern så fick jag 7 fel så jag klarade mig precis. Har aldrig blivigt stoppad av snuten eller nå. Eller jag har ju sett dom men då svänger man undan bara. Men nu tycker jag de är värt med körkort då jag börjar gymnasiet och skolan ligger nästan 3 mil bort och jag kommer köra moppe dit och då är risken lite stor att köra utan kort 6 mil om dagen brevid en väg ;)
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig

PK jo alla retar dig för din hajper
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Kör med nu, har dock kört utan i ca 2 år (inte kört varje dag men ändå en del). Tycker det är jävligt osmart att inte ta kortet för blir du stoppad är det första polisen frågar om förarbevis/körkort, har du inget är du körd redan där. Kör du trimmat med körkort är risken väldigt väldigt mycket mindre att åka fast :)

edit : Kan tillägga att jag bor några hundra meter ifrån Örebros polisstation, aldrig åkt på böter men blivit stoppad, jagad osv :)
Senast redigerad av ktm_danielsson den 15 januari 2012, 16:12, redigerad totalt 1 gånger.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Älg
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Älg »

Är 14 och kör moppe mellan mig och min kompis och lite runt på byn men direkt när jag är 15 kommer jag ta kort eftersom det känns lite bättre + att det bor 2 poliser på byn och mamma och pappa betalar kortet ^^
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

TechnoMen skrev:
DiNozzan skrev:

Är du med 14?
japp fyller år nu i feb :)

Ktm: stoppad av en polis? visserligen bor du i stan så det kan jag förstå, men inte om man bor som jag gör på landet :)

D3nnis, morsan betalar mitt med men spara heller dom "onödiga pengara" då böterna inte lär bli mer än 1500. Och det är om du nu lyckas torska en ggn.. gör du inte det så sparar du 5k till resa eller något annat gött :)
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

DiNozzan skrev:
TechnoMen skrev:
DiNozzan skrev: rätt så exakt samma för mig:) fast dom åker förbi min lilla by varannan onsdag :)
Är du med 14?
japp fyller år nu i feb :)

Ktm: stoppad av en polis? visserligen bor du i stan så det kan jag förstå, men inte om man bor som jag gör på landet :)

D3nnis, morsan betalar mitt med men spara heller dom "onödiga pengara" då böterna inte lär bli mer än 1500. Och det är om du nu lyckas torska en ggn.. gör du inte det så sparar du 5k till resa eller något annat gött :)
Japp blev stoppad på vivan, var 14 år, trimmad, hade inga lysen och åkte runt o gjorde ringar på en gräsmatta när dom kom :) Också blivit stoppad när jag stuntat inget hände och blivit stoppad med dtn utan körkort, trimmad och utan skylt på en mack. Aldrig fått böter :)
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
gandih500
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av gandih500 »

Jag kör utan kort. Tycker det e väldigt onödigt med kort om man kör trim.
Jag menar om snuten skulle stoppa mig så hör man fan lätt att den är trimmad 8)
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

jag tycker nästan de är oansvarigt att köra utan körkort...
dock känns de nästan orealistiskt att man ska betala 5k för ett moped körkort, nu får man ju köra traktor på det men men... att köra i trafiken utan nån utbildning alls är oansvarigt.
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
Punkarn
Avstängd

Inlägg av Punkarn »

Kör med kortet :)

har flera gånger sagt att jag inte skulle tagit de, fast bäst att köra med :)
många poliser har frågat efter mitt kort, visat å senare var det bah att åka :) min bruksmoped/stunt, går ju dock lite över 85 testat med gps.
Bild

Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete. :D

«Pure Metrakit. Pure Power.»
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

Kör med, päronen betalade. Känns bra att kunna allt man fick lära sig plus att jag bor i en ganska liten by och polisstationen är 2-300 meter från min skola.
Användarens profilbild
anthmyr
Yamaha Racing Team

Inlägg av anthmyr »

utan ! straffen blir "mindre" om man kör utan kort , utan = olovlig körning + böter (väldigt sällan lämpet åker)

med= olovligkörning + regga om moppen+ polisen ska strypa ner den + du ska "bevisa" att den inte är trimmad + böter osv + risk för att lämpet blir uppskjutet

men visst det är som danielsson säger att kommer polisen och du inte har kort är det antingen försöka köra ifrån eller stanna och ta straffet , har du kort kan det hända att dom struntar i trimm osv men kortet struntar dom aldrig i :?
Yamaha Aerox/Neos/Slider / Beta RR 8)

Nerox- http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33282

Utseende är inte allt , men hur ofta runkar du till någons personlighet?
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

yamaha2pwn skrev:jag tycker nästan de är oansvarigt att köra utan körkort...
dock känns de nästan orealistiskt att man ska betala 5k för ett moped körkort, nu får man ju köra traktor på det men men... att köra i trafiken utan nån utbildning alls är oansvarigt.
Mitt kostade 3500:- och moped tycker jag inte det är så oansvarigt o köra utan kort, man lärde sig inte ett skit (i alla fall inte jag) på teorin eller något... :?
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Carllito
Varnad

Inlägg av Carllito »

Har ingen körkort alls. Men man är ju bara 14 år också så kan bli lite svårt att ta ett men det är sånt man får ta... :D . Måste man ha till 30km/h veteranare?
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

Kör med am :)
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

Kör med, fick det i 15års present :)

Kör trimmat.

Men jag tycker iallafall att man ska kosta på sig ett 30kort för 2k, om man kör trimmat. Trött på alla som fuckokör o kör fulla osv.
bibapeolola
Användarens profilbild
slider_Alex
Avstängd

Inlägg av slider_Alex »

Kör med kort, pappa betala :D

Kör trimmat 8)
Om man kan gasa fullt....då har man trimmat för lite...

Mitt projekt; http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=35133
TuZx skrev:
david96 skrev:all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter
aa tills man kör med det :P
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Carllito skrev:Har ingen körkort alls. Men man är ju bara 14 år också så kan bli lite svårt att ta ett men det är sånt man får ta... :D . Måste man ha till 30km/h veteranare?
ja det måste man.

AxxxeL: Asså meningen med 2hjuling är att man sak fuckoköra, kolla på pimpstar och superretards. Det roliga är att jävlas med bilister. Nästan alla fuckokör för att dom tycker att det är roligare.

anthmyr: Så som jag med fattat det!

KTM:håller med tycker inte det är nödvändigt att ta, och jag kan redan alla skylltar högerregel osv. Ända ggn det är nödvändigt är när du har traktor.
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

Kör utan, kör ändå hyper moppe så de räcker med att starta den för att säga att den e trimmad :) kört så i 1 år nu och aldrig blivit jagad elr något :)
Användarens profilbild
ET.sm
Farsans gamla zündapp

Inlägg av ET.sm »

Har körtkort( dock 30kort), Fast kör ändå trimmat:
Användarens profilbild
moppepojk
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moppepojk »

Man behöver inge kort om man kör moppe.
men kör man tralla så är kort nästan ett måste
Användarens profilbild
peugeotkillen
Varnad

Inlägg av peugeotkillen »

kör utan nu i 2 ½ år :)
antonpg94
Herr Åström
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

Klart man har körkort!!!!!
Im ridi´n Twostroke on Twostrokerider!
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Har körkort, delvis för att släkten skulle komma efter mig med automatvapen om dom fick reda på att jag körde utan kort, delvis för att vi får köra moppe med traktorkort på Åland, och på somrarna jobbar jag på min farfars gård och efterssom polisen tycks gå till attack mot bönderna när de inte har nått att göra så är det bäst att man har kort, blir väl skjuten annars

Plus att det bara kostar 100 € euro och provet är relativt asenkelt trots att bara 30 % av det som kommer på provet står i boken
peugeotkillen skrev:kör utan nu i 2 ½ år :)
Det märks
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR

Inlägg av Macko96 »

jag har kortet fast jag ska börja med MC nu för jag fyller om en vecka! :D
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

DT50rMacko skrev:jag har kortet fast jag ska börja med MC nu för jag fyller om en vecka! :D
Hej på dej :lol:
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR

Inlägg av Macko96 »

CaToXXo skrev:
DT50rMacko skrev:jag har kortet fast jag ska börja med MC nu för jag fyller om en vecka! :D
Hej på dej :lol:
bara för att du aldrig tog kortet men har betalat^^
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp

Inlägg av JagHarEnDerbi »

Själv har man nu tagit steget till bil istället men visst har jag AM kort! :D
Jansson´s DRD
Svårstartad skrothög

Inlägg av Jansson´s DRD »

Utan körkort har man fan inget att göra på vägarna...
I skogen på små grusvägar kan man så klart köra ändå, men ute i trafiken ska man fan inte vara utan körkort!!! :evil:
Mopeder är som hundar, dom behöver trimmas då o då :)
Skriv svar