Ja, som topic lyder. Undrar hur många som egentligen har körkort på denna sida? Själv har jag inte det då jag tycker det är helt onödigt då jag kör trimmat och körkortet kostar mer pengar än böterna kostar om man blir tagen. Om man nu blir det? (bor på landet)
Om det är felpostat kan gärna en modd flytta för skulle vara kul att veta!
haha, jag har med funderat på att göra denna tråden! kör såklart utan! har knappt sett snuten här hemma och me alla grusvägar e dom körda! så länge det inte är enduro....
Kör självklart utan då jag bara är 14 och kör en gammal speedfight 2 som går dåligt som fan med det trimmet jag har MEN det går frammåt och gör 78 (mätaren) så jag nöjer mig med det...
Närmsta polis är 5 mil bort och det är bara poliser här i valdemarsvik på lördagar då dom kommer hit en timme.. så jag har kört sen mitten av sommaren och aldrig blivit tagen..!
Jag har körkort o tycker det är värt pengarna även att jag kör trimmat. Det är en hel del poliskontroller vid vår skola, dock så är det typ bara fortkörnings-kontroll.. Men har blivit stoppad och behövt visa körkortet osv..
Dock lär du dig riktigt mycket till bilkörkortet också, vad alla skyltar är, högerregel, enkelriktat osv, såklart kan du ju lära dig hemma eller när du ska ta det men jag tycker det är rätt gött att kunna mycket i förväg! Dock så är det ju annat med men till vanliga vägar o sånt kan du allt
Senast redigerad av anton96 den 15 januari 2012, 16:01, redigerad totalt 1 gånger.
TechnoMen skrev:Kör självklart utan då jag bara är 14 och kör en gammal speedfight 2 som går dåligt som fan med det trimmet jag har MEN det går frammåt och gör 78 (mätaren) så jag nöjer mig med det...
Närmsta polis är 5 mil bort och det är bara poliser här i valdemarsvik på lördagar då dom kommer hit en timme.. så jag har kört sen mitten av sommaren och aldrig blivit tagen..!
rätt så exakt samma för mig:) fast dom åker förbi min lilla by varannan onsdag
TechnoMen skrev:Kör självklart utan då jag bara är 14 och kör en gammal speedfight 2 som går dåligt som fan med det trimmet jag har MEN det går frammåt och gör 78 (mätaren) så jag nöjer mig med det...
Jag ville inte ta körkort då jag tänkte att böterna kommer kosta mer än kortet därför ville jag spara körkortspengarna utifall jag skulle torska. Men de slutade med att morsan och farsan betalade och jag fick ta de dära jävla körkoret.
Förstå gången jag gjorde provet så fick jag 8 fel och man fick ha 7 fel som max och andra gångern så fick jag 7 fel så jag klarade mig precis. Har aldrig blivigt stoppad av snuten eller nå. Eller jag har ju sett dom men då svänger man undan bara. Men nu tycker jag de är värt med körkort då jag börjar gymnasiet och skolan ligger nästan 3 mil bort och jag kommer köra moppe dit och då är risken lite stor att köra utan kort 6 mil om dagen brevid en väg
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig
Kör med nu, har dock kört utan i ca 2 år (inte kört varje dag men ändå en del). Tycker det är jävligt osmart att inte ta kortet för blir du stoppad är det första polisen frågar om förarbevis/körkort, har du inget är du körd redan där. Kör du trimmat med körkort är risken väldigt väldigt mycket mindre att åka fast
edit : Kan tillägga att jag bor några hundra meter ifrån Örebros polisstation, aldrig åkt på böter men blivit stoppad, jagad osv
Senast redigerad av ktm_danielsson den 15 januari 2012, 16:12, redigerad totalt 1 gånger.
Är 14 och kör moppe mellan mig och min kompis och lite runt på byn men direkt när jag är 15 kommer jag ta kort eftersom det känns lite bättre + att det bor 2 poliser på byn och mamma och pappa betalar kortet ^^
Är du med 14?
japp fyller år nu i feb
Ktm: stoppad av en polis? visserligen bor du i stan så det kan jag förstå, men inte om man bor som jag gör på landet
D3nnis, morsan betalar mitt med men spara heller dom "onödiga pengara" då böterna inte lär bli mer än 1500. Och det är om du nu lyckas torska en ggn.. gör du inte det så sparar du 5k till resa eller något annat gött
DiNozzan skrev:
Är du med 14?
japp fyller år nu i feb
Ktm: stoppad av en polis? visserligen bor du i stan så det kan jag förstå, men inte om man bor som jag gör på landet
D3nnis, morsan betalar mitt med men spara heller dom "onödiga pengara" då böterna inte lär bli mer än 1500. Och det är om du nu lyckas torska en ggn.. gör du inte det så sparar du 5k till resa eller något annat gött
Japp blev stoppad på vivan, var 14 år, trimmad, hade inga lysen och åkte runt o gjorde ringar på en gräsmatta när dom kom Också blivit stoppad när jag stuntat inget hände och blivit stoppad med dtn utan körkort, trimmad och utan skylt på en mack. Aldrig fått böter
jag tycker nästan de är oansvarigt att köra utan körkort...
dock känns de nästan orealistiskt att man ska betala 5k för ett moped körkort, nu får man ju köra traktor på det men men... att köra i trafiken utan nån utbildning alls är oansvarigt.
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
har flera gånger sagt att jag inte skulle tagit de, fast bäst att köra med
många poliser har frågat efter mitt kort, visat å senare var det bah att åka min bruksmoped/stunt, går ju dock lite över 85 testat med gps.
Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete.
Kör med, päronen betalade. Känns bra att kunna allt man fick lära sig plus att jag bor i en ganska liten by och polisstationen är 2-300 meter från min skola.
utan ! straffen blir "mindre" om man kör utan kort , utan = olovlig körning + böter (väldigt sällan lämpet åker)
med= olovligkörning + regga om moppen+ polisen ska strypa ner den + du ska "bevisa" att den inte är trimmad + böter osv + risk för att lämpet blir uppskjutet
men visst det är som danielsson säger att kommer polisen och du inte har kort är det antingen försöka köra ifrån eller stanna och ta straffet , har du kort kan det hända att dom struntar i trimm osv men kortet struntar dom aldrig i
yamaha2pwn skrev:jag tycker nästan de är oansvarigt att köra utan körkort...
dock känns de nästan orealistiskt att man ska betala 5k för ett moped körkort, nu får man ju köra traktor på det men men... att köra i trafiken utan nån utbildning alls är oansvarigt.
Mitt kostade 3500:- och moped tycker jag inte det är så oansvarigt o köra utan kort, man lärde sig inte ett skit (i alla fall inte jag) på teorin eller något...
Har ingen körkort alls. Men man är ju bara 14 år också så kan bli lite svårt att ta ett men det är sånt man får ta... . Måste man ha till 30km/h veteranare?
Carllito skrev:Har ingen körkort alls. Men man är ju bara 14 år också så kan bli lite svårt att ta ett men det är sånt man får ta... . Måste man ha till 30km/h veteranare?
ja det måste man.
AxxxeL: Asså meningen med 2hjuling är att man sak fuckoköra, kolla på pimpstar och superretards. Det roliga är att jävlas med bilister. Nästan alla fuckokör för att dom tycker att det är roligare.
anthmyr: Så som jag med fattat det!
KTM:håller med tycker inte det är nödvändigt att ta, och jag kan redan alla skylltar högerregel osv. Ända ggn det är nödvändigt är när du har traktor.
Har körkort, delvis för att släkten skulle komma efter mig med automatvapen om dom fick reda på att jag körde utan kort, delvis för att vi får köra moppe med traktorkort på Åland, och på somrarna jobbar jag på min farfars gård och efterssom polisen tycks gå till attack mot bönderna när de inte har nått att göra så är det bäst att man har kort, blir väl skjuten annars
Plus att det bara kostar 100 € euro och provet är relativt asenkelt trots att bara 30 % av det som kommer på provet står i boken
Utan körkort har man fan inget att göra på vägarna...
I skogen på små grusvägar kan man så klart köra ändå, men ute i trafiken ska man fan inte vara utan körkort!!!
Mopeder är som hundar, dom behöver trimmas då o då