bensinskalle2 skrev:yamaha-anton skrev:bensinskalle2 skrev:De är bara ni svennar som byter vev i onödan

eller så är det bara vi "svennar" som har råd

så du menar att de är nödvändigt att byta vev till 70cc när orginal vev håller till dom flesta 70cc cylindrarna förutom då du ska bygga riktig hyper motor
annars så behöver man bara byta vev lagerna.
Man sparar mer pengar på o byta o vet att den håller även när du vill gasa på lite, ist för o köra md original veven, när du ändå byter lager är de ju inget direkt extra ansträngning o trycka i en ny vev, o de kostar runt 1.5k vilken inte är så mycket.
Jämfört med om du kör med allt original kanske andra lager, så rasar skiten när du kör. Då kan de gå åt helvete för dig tänk typ 100+ när allt låser sig. DU kör omkull drar ner i ett dike o blir förlamad. De är dåligt scenario.
Sen kan du köra allt original utom lagrena, men då kanske allt rasar när du kör 1an o gasar lite, då blir de förmodligen, ny cylinder, ny vev, lager, kolv, o säkert något mer då är du redan uppe i 4k.
så jag tycker de är bättre o byta både lager o vev när du byter lager o går upp till en 70cc som varvar!
Så kan du gasa när du vill, o va säker på att de ska hålla!
Sen blir de billigare i längden också!