ska den inte gå fortare ? Yamaha dt 50 mx

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Dellorto anger munstyckets hål i hundradels millimeter som munstycksstorlek, 100 betyder alltså 1,00mm hål.

Mikunis runda munstycken (ovanliga i moppevärlden) graderas på samma sätt.

Mikunis sexkantiga munstycken är graderade i milliliter flöde per minut vid ett visst tryck. 1,00mm hål har förmodligen storlek nånstans runt 150 kan jag tänka mig (länge sedan jag försökte mäta).

Andra tillverkare graderar på dessa eller andra vis, många system är ganska logiska medan andra är siffror tagna ur luften helt utan logiskt samband med hålets storlek. Ungefär som amerikanska borr. :roll:
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
mullemäck
Elmoped

Inlägg av mullemäck »

[quote="moppenissen96"]Förlitet insug kanske?[/quote]

jag har 21 mm insug som passar förgasaren sen har jag 4-läppars trim reedmembran
Användarens profilbild
Punkarn
Avstängd

Inlägg av Punkarn »

Klarar kopplingsfjädrarna av det då?

slirar väl på kopplingen :P
Bild

Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete. :D

«Pure Metrakit. Pure Power.»
mullemäck
Elmoped

Inlägg av mullemäck »

[quote="Punkarn"]Klarar kopplingsfjädrarna av det då?

slirar väl på kopplingen :P[/quote]

sitter helt nya lammeller och helt nya extra hårda kopplingsfjädrar !

borde ju klara de :D
mullemäck
Elmoped

Inlägg av mullemäck »

tjena igen ! jag har nu bytt till 130 munstycke och skruvat ut ''luftskruven'' och moppen är stark och går bra på 1an 2an 3an sedan varvar den inte hur på 4an, maxxade den nyss till 80 km/h med liggandes på moppen för minsta luftmotstånd, den accar skit bra upp till 40-60 km/h men tar en jävla långstund att komma upp i 80km/h, tror ni att det bli bättre med större munstycke ungefär 160 170? förvisso är det minusgrader ute så kan ju inte få den att gå 100% Mvh ludwig
bondtrim
Elmoped

Inlägg av bondtrim »

kolla kolv och cyle för skador och kolla reed ventillen så att dom inte har spruckit hade samma problem med 2 st mt 5 or den ena gick konstigt orkade inget dränkte sig själ vid lång körning den hadde spruket reed blad sen gik den nästan 70

den andra mt 5an hade ett kolv clips got av så spol porten var repad som fan utav den lilla biten som losna hade bra komp inga miss jud eller någotingen men orkers lös gik typ i 50-60 och han jag köpte den av sa att cdi'n var spärrad och att den var upp drevad :evil:

han aldrig testa den andra efter reparationen med ny 70cc han som ägde den hade för brotom och solde den :roll:
BONDTRIM ÄR DET BILIGASTE BÄSTA JAG VET

är lite gnidig i plånboken o suger på att stava
Skriv svar