
Nu till problemet, Den varvar (men axxar dåligt) upp till ~40 sedan lägger den sig på lägre varv och låter dovare och går inte snabbare än 55 max.
Jag har stage 6 rör, Opluggat, dragen V-ring. Tack på förhand !

Är du skön eller? varför ska han byta tryckfjäder?ManiAccel skrev:Du måste ställa in förgasaren och variatorn/kopplingen så det funkar ihop med trimröret. Du har väll tagit ur strypningen i röret?
Börja med förgasaren: Testa med 10 nummer större munstyck, sedan finjustera tills den går fint.
Sedan variatorn: Börja med ca. 1g lättare vikter, det borde va ungefär passligt.
Sedan kopplingen: 15-22% styvare tryckfjäder, ca. 15% styvare kopplingsfjädrar. Då borde det börja gå fint
Det är ju troligtvis remen som är sliten om remen slirar så varför ska han då sätta på en hårdare tryckfjäder som kan leda till effektförlust? då köper man ju hellre en ny drivrem, till hans setup så behöver man knappast byta tryckfjäder.ManiAccel skrev:Hmm, varför skulle han inte det? En styvare tryckfjäder förhindrar ju variatorremmen från att börja slira = bättre kraftöverföring från motorn till bakhjulet. En styvare tryckfjäder har dessutom samma inverkan som lättare variatorvikter, dvs. maxvarven ökar.
Därför tippsade jag om en styvare tryckfjäder. Om den gamla tryckfjäder dessutom är mycket medkörd, så börjar den ju vara utsliten och inte lika styv som den varit. Det är också en faktor som påverkar hur moppen svarar på gasen..