okej, men jag tänkte att man lossnar muttern på svänghjulet för måste ju åt dom skruvarna där under sen trycker man upp veven och höger blockhalva då växel låda mm sitter i vänster.willemedDERBIN skrev:testa att klyva kopplingssidan först !
då kan du la få ett hum hur det sitter iaf ....
willemedDERBIN skrev:det låter som jag skulle gjort så ja ....
ta dän svängehjulet och lägg den på kopplingssidan
lyft vänster motorblocket upp !
ser hur det ligger till
blå silikonxytoo skrev:willemedDERBIN skrev:det låter som jag skulle gjort så ja ....
ta dän svängehjulet och lägg den på kopplingssidan
lyft vänster motorblocket upp !
ser hur det ligger till
nej, mena inte såväxel lådan sitter ju i vänster vill ju inte att något ska trilla ut, så lägger den på svänghjuls sidan och lyfter kopplings sidan
Edit, vad för packnings massa elr packning kan jag köra med mellan blockhalvorna ?
okej, så jag måste lösna veven på båda sider ändå ? :/ för svänghjulet måste ju bort för att få bort skruvarna som håller i hop motorn, där är ingen packning på AM6 orgErik_ skrev:1: Nej. Minns inte hur det är på AM6, men på många motorer är det smidigast att skruva loss primärdrevet på högersidan - man brukar få loss veven från ramlagret då, så det enkelt kan glida isär (och ihop).
2: Om det från början sitter en fiberpackning mellan blockhalvorna (minns inte AM6...) ska du använda en fiberpackning mellan blockhalvorna. En packningssats kostar väl en hundralapp...
3: Om metoden i punkt ett fungerar behöver du inte värma något alls, "bara" att lägga ihop motorn. Och se till att alla prylar hamnar rätt, kulan i växlingsmekanismen ligger kvar där den ska, inga packboxar blir skadade elelr hamnar galet... Förresten borde du byta packboxarna.