Tjena undrar 2 saker faktiskt, vad händer om man inte kör in sin moped?
Och jag har skruvat upp variatornkåpan för att leta efter v-ringen, och efter det har moppen gått lite konstigt, den går först bra upp till 5000 varv sen typ håller dig sig där fast jag kör med full gas i ung 2-5 sek sedan drar den iväg, vad kan det bero på!?
PoWeRKinG skrev:samma som vid sportning. värmer man inte upp enkelt i början så kommer det sluta med att kroppen inte vill gå lika bra dvs träningsverk osv.
värmer man upp lite innan så är kroppen mer anpassad
det är mitt svar. värt att göra det iallfall
Att man har träningsvärk har ingenting med uppvärmning att göra.
Träningsvärk tyder bara på att man har jobbat jävligt hårt och bra.
Men du har rätt, klart man ska låta grejerna känna sig hemma först och främst.
PoWeRKinG skrev:samma som vid sportning. värmer man inte upp enkelt i början så kommer det sluta med att kroppen inte vill gå lika bra dvs träningsverk osv.
värmer man upp lite innan så är kroppen mer anpassad
det är mitt svar. värt att göra det iallfall
Att man har träningsvärk har ingenting med uppvärmning att göra.
Träningsvärk tyder bara på att man har jobbat jävligt hårt och bra.
Men du har rätt, klart man ska låta grejerna känna sig hemma först och främst.
Om du skiter i att köra in och kör som en dåre från första dagen hinner inte motorn med, det finns skarpa kanter och liknande som måste nötas ner lite innan man kan börja tokvarva
Checklista är kanske lite onödigt, men ta det lungt med gasen dom första 20-50 milen, så hinner motorn slitas in och cylinder och liknande håller lite längre och mår bättre
Inte dödsviktigt, men om man har tålanmod så lönar det sig
Köra in en cylinder enligt TS d.v.s inte skjutsa, inga stora påfrästningar, inte fullgas osv första 500km är överskattat. Ställ in den, låt den stå på tomgång en stund, ta en tur sen behöver du inte tänka mer på det.