det är aluminium då måste han väl dra det över med nytt skickt?bensinskalle skrev:Den cylindern du länkade hade ju fint lopp ^^
Nä men så länge du inte har nicasilSLÄPP och/ eller djupa repor i loppet så är det bara att hona och i med ny kolv. Det är ingen katastrof om det råkar vara en liten skåra kvar efter honing heller, det läcker inte mycket komp genom en liiten reva. Huvudsaken är att övriga ytan är jämn och gradfri
Nej.Victorh skrev:det är aluminium då måste han väl dra det över med nytt skickt?bensinskalle skrev:Den cylindern du länkade hade ju fint lopp ^^
Nä men så länge du inte har nicasilSLÄPP och/ eller djupa repor i loppet så är det bara att hona och i med ny kolv. Det är ingen katastrof om det råkar vara en liten skåra kvar efter honing heller, det läcker inte mycket komp genom en liiten reva. Huvudsaken är att övriga ytan är jämn och gradfri
Ja om man brotschar. Men om man bara slipar av ytan lite ( honar ) så behövs det inget nytt nicasil.Victorh skrev:det är aluminium då måste han väl dra det över med nytt skickt?bensinskalle skrev:Den cylindern du länkade hade ju fint lopp ^^
så du tror det funkar att hona den kanske 2mm ?bensinskalle skrev:Ja om man brotschar. Men om man bara slipar av ytan lite ( honar ) så behövs det inget nytt nicasil.Victorh skrev:det är aluminium då måste han väl dra det över med nytt skickt?bensinskalle skrev:Den cylindern du länkade hade ju fint lopp ^^
Du kan inte hona 2mm, då får du stå i 3 veckor typ. Du kan hona några hundradelar. Ska du ha bort 2mm, då är det brotsch och ny nicasil som gäller.Vivaadam skrev:så du tror det funkar att hona den kanske 2mm ?bensinskalle skrev:Ja om man brotschar. Men om man bara slipar av ytan lite ( honar ) så behövs det inget nytt nicasil.Victorh skrev: det är aluminium då måste han väl dra det över med nytt skickt?
Om jag skulle ta bort 2 mm från min cylinder skulle jag plötsligt ha en 55 kubiks cylinder, och det räknas inte riktigt till honingVivaadam skrev: så du tror det funkar att hona den kanske 2mm ?
Då borde det gå på min Evovicke xX SMT skrev:beror på hur djupa repor det är..Mattyyy skrev:Så om jag har fattat det hela rätt kan man laga en skuren cylinder på detta sätt? Asså genom att hona och sen så köper man bara en ny kolv sen så är det bara ut och köra igen?