Tjaaaaaaa. tänkte bara höra med er om någon av er har kört paintball? Tänkte då fråga om ni har nå tips på bra kläder man kan ha så de inte känns så mycke. Ska lira med thaiboxningen i helgen så börjar bli lite rädd. En fråga oxå gör de ont att bli träffad? :)
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig
vi spelade inomhus med gummikulor, det var ett jävla tryck i dom och vi fick använda hur mycket skott vi ville, vi var 4 i varje lag och vi hade 400 skott var som gick åt på 10 min, det var ett jävla tryck i dom där och och när man flyttade på sig så var det alltid nån som fick in en salva på en, det är brutalt kul men när man blir träffad på ställen som man behöver använda, t. ex röven så är det inte så kul dagen efter.
PoWeRKinG skrev:kört det inomhus med sånna gummikulor istället för färgkulor
gör inte så värst ont men blev träffad rakt på halsen och DET gjorde dock lite ont
ha kul! enda jag kan säga [/quote
haha gummi kulor gjorde ju saken bara värre
körde också inomhus med gummikulor, typ förra vintern.
Fick ett skott i huvudet, alltså uppe på håret för masken täcker ju inte hela huvudet. Det sved fint sen
haha körde paintball ute i skogen en gång, med en fritidsgård tväär skoj fast gjorde dock ont när någon kom bakom och spraya sönder så de sved gott i halsen, så halsduk skulle vara o rekommendera
Dom gångerna jag kört paintball har vi fått en overall av dom som man får ha på sig!. Men ja det svider lite när man blir skjuten, men det går över fort!
Har även kört inomhus, i stockholm heter det "FazerBall" och då är det med sillikonkulor som svider liite mer än paintball kulorna men tycker paintball är mer värt pengarna och roligare!
Jag körde träningsbyxor och en t-shirt.
Så fick vi en overall (som var på tok för liten), där stoppade jag en t-shirt till i skrevet. En mask som täckte endast ansiktet, inte mitt upp på huvudet, tinningarna eller bakhuvudet alls.
Men jag tyckte inte att det gjorde så förfärligt ont ändå!
De brukar ju låna ut en dräkt liknande en verkstadsoverall, har man bara t-shirt och byxor (mjukis/jeans) under den så fungerar det alldeles utmärkt
Det är bara rädslan av att bli träffad som "gör ont". Efter att ha blivit träffad några gånger så är det inte så farligt. Iaf inte när jag gjorde det
Se bara till att inte bli träffad på *fult ord*. Allt annat är lyyngt
bröstvårtan .... jag trodde inte det skulle göra så ont men .....tänk er en kille på 17 bast och 100 kilo skriker som en flicka ?
samt hela bröstet blev blått efteråt x(
det var endast Tshirt och en tjock tröja ...
samt arbets jeans ...
thats it !
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^