segar efter cylinderbyte!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

AndersoNN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 511
Blev medlem: 29 augusti 2010, 18:20

segar efter cylinderbyte!

Inlägg av AndersoNN »

Tjena, när jag satte på min nya tp 50 (sport) cylinder på min slider så körde jag lugnt ett tag sen provade jag hur den gick och den axxar som fan.
Men när man släpper gasen i hastighet och ska gasa igen så gör den såhär..
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmMMMMMMMMMMMMMMMM?
vad kan det vara, stiftet ser helt ok ut? :o
sjukt störigt för jag kan inte stunta eller något :(

EDIT: Endast SERIÖSA svar..

Setup.

Leovince zx (chrome)
3,5g vikter
blå kopplingsfjädrar
tp sport cylinder
högkomp topp
dragen luftplugg
Senast redigerad av AndersoNN den 14 november 2011, 20:04, redigerad totalt 1 gånger.
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
jonthä
Elmoped
Inlägg: 120
Blev medlem: 7 juni 2008, 20:43
Ort: Skogen

Inlägg av jonthä »

Det är ramlagrena som tar in växellådsolja för den är för trimmad.
AndersoNN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 511
Blev medlem: 29 augusti 2010, 18:20

Inlägg av AndersoNN »

jonthä skrev:Det är ramlagrena som tar in växellådsolja för den är för trimmad.
nej de e de dock inte...
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
jonthä
Elmoped
Inlägg: 120
Blev medlem: 7 juni 2008, 20:43
Ort: Skogen

Inlägg av jonthä »

phö
AndersoNN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 511
Blev medlem: 29 augusti 2010, 18:20

Inlägg av AndersoNN »

jonthä skrev:phö
ge fan i o kommentera om du bara ska böga dig..
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
jonthä
Elmoped
Inlägg: 120
Blev medlem: 7 juni 2008, 20:43
Ort: Skogen

Inlägg av jonthä »

nej,jag ger fan i att komentera när jag vill eller blir bannad.

Fast du kan få ett seriöst svar ändå... Ta en titt på hur nålen står,kan sura ner sig när du inte gasar om den ger för mycket.
AndersoNN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 511
Blev medlem: 29 augusti 2010, 18:20

Inlägg av AndersoNN »

need help?! :(
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Kan det inte vara att den får fört lite luft? Och då kan den inte jobba på max effekt, och på så vis inte orkar varva upp riktigt, efter att du har släppt gasen? Just a guess :roll:

Edit: Jonthä, det är såna som du som skapar hat på internet. Utan din sort av människor skulle min värld vara som en hage av rosa ponnys levande i glädje, nu är den mer som analklåda - Illa omtyckt och irriterad.
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Användarens profilbild
ajonson
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 525
Blev medlem: 22 september 2010, 20:20
Ort: Kumla

Inlägg av ajonson »

Jonthä är snel hest, no offence.

edit, prova som Jonthä säger, nålen.
Senast redigerad av ajonson den 15 november 2011, 21:15, redigerad totalt 1 gånger.
Shake 'n Bake!
nAn
Svårstartad skrothög
Inlägg: 244
Blev medlem: 27 mars 2011, 17:53
Ort: Åkers styckebruk

Inlägg av nAn »

Pröva hög munstycke :twisted:
jonthä
Elmoped
Inlägg: 120
Blev medlem: 7 juni 2008, 20:43
Ort: Skogen

Inlägg av jonthä »

Jetforce_Dahlin skrev:Kan det inte vara att den får fört lite luft? Och då kan den inte jobba på max effekt, och på så vis inte orkar varva upp riktigt, efter att du har släppt gasen? Just a guess :roll:

Edit: Jonthä, det är såna som du som skapar hat på internet. Utan din sort av människor skulle min värld vara som en hage av rosa ponnys levande i glädje, nu är den mer som analklåda - Illa omtyckt och irriterad.
Skapar endast hat och oseriöshet på Twostrokerider. Som påminner om det du beskriver analklåda du verkar ha haft.
siiimooon
Gasres
Inlägg: 1264
Blev medlem: 8 april 2009, 11:07

Inlägg av siiimooon »

Jetforce_Dahlin skrev:Kan det inte vara att den får fört lite luft? Och då kan den inte jobba på max effekt, och på så vis inte orkar varva upp riktigt, efter att du har släppt gasen? Just a guess :roll:

Edit: Jonthä, det är såna som du som skapar hat på internet. Utan din sort av människor skulle min värld vara som en hage av rosa ponnys levande i glädje, nu är den mer som analklåda - Illa omtyckt och irriterad.
Tror att det är du som får för lite luft så hjärnan inte fungerar som den ska.
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Jaja, nog med OT och försök till förolämpningar mot mig. Det var enbart sorgligt att läsa de ologiska, samt dåligt skrivna dissarna mot mig. Analklåda har jag inte, och jag vet att hjärnan arbetar helt utan luft. Så jag förstår inte varför ni ens lägger ner energin på att skriva era kommentarer som varken innehåller korrekt svenska, kunskap om anatomi eller vanligt folkvett.

Om ni nu inte tycker om TSR så kan ni ju visa att ni är normalt funtade människor och lämna sidan ifred så att vi som faktiskt vill vara här orkar med det. Om ni vill sitta och överbevisa att ni verkligen inte har något som helst vettigt för er på eran fritid så är ni mer än välkomna att ta det i PM till mig, och inte i forumdelen.

Nuff said, inget mer OT från mig.
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Simpan
Elmoped
Inlägg: 94
Blev medlem: 6 september 2011, 20:40

Inlägg av Simpan »

Byta munstycke :)
Användarens profilbild
Jontee
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 393
Blev medlem: 14 april 2010, 21:17

Inlägg av Jontee »

Jetforce_Dahlin skrev:Jaja, nog med OT och försök till förolämpningar mot mig. Det var enbart sorgligt att läsa de ologiska, samt dåligt skrivna dissarna mot mig. Analklåda har jag inte, och jag vet att hjärnan arbetar helt utan luft. Så jag förstår inte varför ni ens lägger ner energin på att skriva era kommentarer som varken innehåller korrekt svenska, kunskap om anatomi eller vanligt folkvett.

Om ni nu inte tycker om TSR så kan ni ju visa att ni är normalt funtade människor och lämna sidan ifred så att vi som faktiskt vill vara här orkar med det. Om ni vill sitta och överbevisa att ni verkligen inte har något som helst vettigt för er på eran fritid så är ni mer än välkomna att ta det i PM till mig, och inte i forumdelen.

Nuff said, inget mer OT från mig.
Vill du smeka mig?
jonthä
Elmoped
Inlägg: 120
Blev medlem: 7 juni 2008, 20:43
Ort: Skogen

Inlägg av jonthä »

Tycker tsr är rätt sorgligt om man läser igenom alla dumma frågor. Men nog med ot iaf.Lycka till med mopeden!:)

Edit: Jonte han är mindreårig och han håller till på tsr och förstår inte! Behärska dig unge man!
Användarens profilbild
Bridgestone95
Avstängd
Inlägg: 197
Blev medlem: 24 augusti 2011, 19:17

Inlägg av Bridgestone95 »

jonthä skrev:Tycker tsr är rätt sorgligt om man läser igenom alla dumma frågor. Men nog med ot iaf.Lycka till med mopeden!:)

Edit: Jonte han är mindreårig och han håller till på tsr och förstår inte! Behärska dig unge man!
Vrf är du medlem på TSR när du inte skärper dig? Har du inget liv elr, de finns andra sider på internet där dom ungdomarna som kom ut med röven först ur mammans *****
Sugen på lite Derbi delar? Bara skicka till mig i pm =) !
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Högre komp kanske, då går den ner i varv snabbare? Dock borde den ju inte sega för det men den går ju tyngre när den har högre komp...
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Bridgestone95
Avstängd
Inlägg: 197
Blev medlem: 24 augusti 2011, 19:17

Inlägg av Bridgestone95 »

Kolla så du har satt kolvringarna rätt
Sugen på lite Derbi delar? Bara skicka till mig i pm =) !
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Bridgestone95 skrev:dom ungdomarna som kom ut med röven först ur mammans *****
Hahahaha dagens!


Har du bytt munstycke då? Annars är det klart att den går skit

Jag förstår inte riktigt hur den låter, mmmmmmMMMMmm beskriver inte så mycket

Blöddrar den eller?

Film annars?
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
jonthä
Elmoped
Inlägg: 120
Blev medlem: 7 juni 2008, 20:43
Ort: Skogen

Inlägg av jonthä »

Bridgestone95 skrev:
jonthä skrev:Tycker tsr är rätt sorgligt om man läser igenom alla dumma frågor. Men nog med ot iaf.Lycka till med mopeden!:)

Edit: Jonte han är mindreårig och han håller till på tsr och förstår inte! Behärska dig unge man!
Vrf är du medlem på TSR när du inte skärper dig? Har du inget liv elr, de finns andra sider på internet där dom ungdomarna som kom ut med röven först ur mammans *****
Ja visste inte bättre när jag blev medlem 2008 och de var söndags auktionerna som lockade,men de blev ju snabbt sabbade av överpris p12or som sen inte hade råd att betala.

Ja jag är glad att jag kom ut där över huvudtaget,istället för att vilja stoppa in ***** i den som du vill på din mamma.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

jonthä skrev:
Bridgestone95 skrev:
jonthä skrev:Tycker tsr är rätt sorgligt om man läser igenom alla dumma frågor. Men nog med ot iaf.Lycka till med mopeden!:)

Edit: Jonte han är mindreårig och han håller till på tsr och förstår inte! Behärska dig unge man!
Vrf är du medlem på TSR när du inte skärper dig? Har du inget liv elr, de finns andra sider på internet där dom ungdomarna som kom ut med röven först ur mammans *****
Ja visste inte bättre när jag blev medlem 2008 och de var söndags auktionerna som lockade,men de blev ju snabbt sabbade av överpris p12or som sen inte hade råd att betala.

Ja jag är glad att jag kom ut där över huvudtaget,istället för att vilja stoppa in ***** i den som du vill på din mamma.
Du e fan 17 bast dax å börja bete sig som det också ?

Nä men höj nålen eller gå upp i munstucke ;)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

ValoPallo skrev:
Bridgestone95 skrev:dom ungdomarna som kom ut med röven först ur mammans *****
Hahahaha dagens!


Har du bytt munstycke då? Annars är det klart att den går skit

Jag förstår inte riktigt hur den låter, mmmmmmMMMMmm beskriver inte så mycket

Blöddrar den eller?

Film annars?

Tror han menar att varvet kommer inte direkt!

JAg har en fråga vad är de för cylinder du har satt på? :)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

jonthä skrev:Ja visste inte bättre när jag blev medlem 2008 och de var söndags auktionerna som lockade,men de blev ju snabbt sabbade av överpris p12or som sen inte hade råd att betala.

Ja jag är glad att jag kom ut där över huvudtaget,istället för att vilja stoppa in ***** i den som du vill på din mamma.
Här kommer en sida som jag tror skulle passa väldigt bra åt dig:

www.kamrat.com

And now, enough is enough. Har skickat PM till Bensinskalle angående denna tråd, så nu tycker jag vi kan lämna det här skitsnacket och återgå till TS fråga
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
siiimooon
Gasres
Inlägg: 1264
Blev medlem: 8 april 2009, 11:07

Inlägg av siiimooon »

ValoPallo skrev:
jonthä skrev:Ja visste inte bättre när jag blev medlem 2008 och de var söndags auktionerna som lockade,men de blev ju snabbt sabbade av överpris p12or som sen inte hade råd att betala.

Ja jag är glad att jag kom ut där över huvudtaget,istället för att vilja stoppa in ***** i den som du vill på din mamma.
Här kommer en sida som jag tror skulle passa väldigt bra åt dig:

www.kamrat.com

And now, enough is enough. Har skickat PM till Bensinskalle angående denna tråd, så nu tycker jag vi kan lämna det här skitsnacket och återgå till TS fråga
Nu är ni körda, för man jiddrar inte med bensinballe!
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

ValoPallo skrev:
jonthä skrev:Ja visste inte bättre när jag blev medlem 2008 och de var söndags auktionerna som lockade,men de blev ju snabbt sabbade av överpris p12or som sen inte hade råd att betala.

Ja jag är glad att jag kom ut där över huvudtaget,istället för att vilja stoppa in ***** i den som du vill på din mamma.
Här kommer en sida som jag tror skulle passa väldigt bra åt dig:

www.kamrat.com

And now, enough is enough. Har skickat PM till Bensinskalle angående denna tråd, så nu tycker jag vi kan lämna det här skitsnacket och återgå till TS fråga
Dagen så himla go e du :D och Mrandersson tp cylinder är det pöjken har ;)
jonthä
Elmoped
Inlägg: 120
Blev medlem: 7 juni 2008, 20:43
Ort: Skogen

Inlägg av jonthä »

ValoPallo skrev:
And now, enough is enough. Har skickat PM till Bensinskalle angående denna tråd, så nu tycker jag vi kan lämna det här skitsnacket och återgå till TS fråga
Tack,kanske finns en sida som faktiskt har endel medlemar som är mer okunniga än tsr,visste jag inte. Men inte ska de å lida för det.

Får se vad han har att säga,inte jag som började med personangrepp först.


Ts,kolla membranet så att läpparna stänger ordentligt.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

potog skrev:
ValoPallo skrev:
jonthä skrev:Ja visste inte bättre när jag blev medlem 2008 och de var söndags auktionerna som lockade,men de blev ju snabbt sabbade av överpris p12or som sen inte hade råd att betala.

Ja jag är glad att jag kom ut där över huvudtaget,istället för att vilja stoppa in ***** i den som du vill på din mamma.
Här kommer en sida som jag tror skulle passa väldigt bra åt dig:

www.kamrat.com

And now, enough is enough. Har skickat PM till Bensinskalle angående denna tråd, så nu tycker jag vi kan lämna det här skitsnacket och återgå till TS fråga
Dagen så himla go e du :D och Mrandersson tp cylinder är det pöjken har ;)
Jo de såg ja :) Undrar mer vilken tp cylinder de är, om de är trophy eller någon annan :)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Jetforce_Dahlin skrev:Kan det inte vara att den får fört lite luft? Och då kan den inte jobba på max effekt, och på så vis inte orkar varva upp riktigt, efter att du har släppt gasen? Just a guess :roll:

Edit: Jonthä, det är såna som du som skapar hat på internet. Utan din sort av människor skulle min värld vara som en hage av rosa ponnys levande i glädje, nu är den mer som analklåda - Illa omtyckt och irriterad.
Håller med på båda sakerna
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

omogna hela bunten..

Men jag skulle iallfalgg ta och gå ut och film. mycket enklare att ställa en diagnos då! :)

men som det ser ut nu så tror jag att det kan ha med kompet att göra eller att den inte får bensinen tillräckligt snabbt ner i förgasaren. om du kör med fullgas så kanske den inte har så mycet bensin i skålen kvar så då kan det vara att den får för lite bränsle. alltså testar du nålen så att den hår lite mer soppa :)
Användarens profilbild
illegalJocke
Elmoped
Inlägg: 104
Blev medlem: 27 mars 2010, 21:15
Ort: Mariestad

Inlägg av illegalJocke »

jonthä !

faan skaffa dig ett liv gå och försök hitta någon bättre sysselsättning som du kan göra på kvällarna. gå ut och meka med något. börja spela wow eller något. bättre det iaf än att komma hit och tro att du är något :) om du stör dig så mycket på tsr varför ens kommentera. vf är du ens här om du inte gillar tsr ?
om du verkligen är 17 år så kanske är dags att börja tänka på hur du beter dig ?. killen ville bara ha hjälp. ge han tips istället eller skriv inget alls,om du inte har något vettigt att skriva. :)
siiimooon
Gasres
Inlägg: 1264
Blev medlem: 8 april 2009, 11:07

Inlägg av siiimooon »

illegalJocke skrev:jonthä !

faan skaffa dig ett liv gå och försök hitta någon bättre sysselsättning som du kan göra på kvällarna. gå ut och meka med något. börja spela wow eller något. bättre det iaf än att komma hit och tro att du är något :) om du stör dig så mycket på tsr varför ens kommentera. vf är du ens här om du inte gillar tsr ?
om du verkligen är 17 år så kanske är dags att börja tänka på hur du beter dig ?. killen ville bara ha hjälp. ge han tips istället eller skriv inget alls,om du inte har något vettigt att skriva. :)
Han har ju dock den första som gav ett seriöst svar som sen alla har kopierat.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

MrAndersson skrev:
potog skrev:
ValoPallo skrev: Här kommer en sida som jag tror skulle passa väldigt bra åt dig:

www.kamrat.com

And now, enough is enough. Har skickat PM till Bensinskalle angående denna tråd, så nu tycker jag vi kan lämna det här skitsnacket och återgå till TS fråga
Dagen så himla go e du :D och Mrandersson tp cylinder är det pöjken har ;)
Jo de såg ja :) Undrar mer vilken tp cylinder de är, om de är trophy eller någon annan :)
Top performens
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

varning till nästa som talar oft. ni kan ta detta med pm funktionen!!!!
Användarens profilbild
anthmyr
Yamaha Racing Team
Inlägg: 541
Blev medlem: 5 maj 2011, 19:02
Ort: partille

Inlägg av anthmyr »

jonthä skrev:Det är ramlagrena som tar in växellådsolja för den är för trimmad.
haahah, jo men visst över trimmad med zx och 50 sport...

Edit: har inte varit med om att detta har hänt men testa bara allt det "vanliga" dvs förgasare,variator, koppling :)
Yamaha Aerox/Neos/Slider / Beta RR 8)

Nerox- http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33282

Utseende är inte allt , men hur ofta runkar du till någons personlighet?
Skriv svar