Problem med ciaon

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
ciaopontan
Elmoped

Problem med ciaon

Inlägg av ciaopontan »

Tjenare jag har en ciao som är uppborrade till 12 mm insuget och en 13 mm förgasare men den startar inte den har ständning men vill inte starta men när jag sätter på min gamla orginal förgasare på 8 mm så startar den och går en stund på tomgång men så fort man gasar så dör den snälla hjälp mig så fort ni kan :( :( :?:
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Re: Problem med ciaon

Inlägg av PK »

ciaopontan skrev:Tjenare jag har en ciao som är uppborrade till 12 mm insuget och en 13 mm förgasare men den startar inte den har ständning men vill inte starta men när jag sätter på min gamla orginal förgasare på 8 mm så startar den och går en stund på tomgång men så fort man gasar så dör den snälla hjälp mig så fort ni kan :( :( :?:
grundkoll:

gnista?
bensin i cylindern?
komp?

då startar den :)

sen låter du den stå igång ett tag och kollar stiftet :) sen ställer du in förgasaren riktigt.
ciaopontan
Elmoped

Re: Problem med ciaon

Inlägg av ciaopontan »

PoWeRKinG skrev:
ciaopontan skrev:Tjenare jag har en ciao som är uppborrade till 12 mm insuget och en 13 mm förgasare men den startar inte den har ständning men vill inte starta men när jag sätter på min gamla orginal förgasare på 8 mm så startar den och går en stund på tomgång men så fort man gasar så dör den snälla hjälp mig så fort ni kan :( :( :?:
grundkoll:

gnista?
bensin i cylindern?
komp?

då startar den :)

sen låter du den stå igång ett tag och kollar stiftet :) sen ställer du in förgasaren riktigt.

Tack så mycket skall försöka och skall kolla så det finns och e det men är skit dåligt på sånt här har börjat men det skall nog gå bra :D
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

Lägg detta under 2t-s Felsökning.

Låser.
Låst