speedfight 2 cylinderproblem

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
fredde0202
Svårstartad skrothög

speedfight 2 cylinderproblem

Inlägg av fredde0202 »

Tjenare!, jo det var så att det var skit i mina oljeslangar eller nåt fel på dem så moppen fick nästan ingen olja, jag visste inte om det men helt plötsligt börja den gå sämre och sedan stängdes den av helt random och sen såg jag att det hade läckt skitmycket olja och hade ingen olja i oljetanken sedan fixa jag nya oljeslangar fyllde på olja tog startgas och efter ett tag starta den men sedan gick den dåligt och har haft så nu ett tag. Har cylindern typ blivit skadad eller kan det vara något annat?, ska jag hona om den eller köpa ny. OM jag honar den undrar jag om det är svårt och göra eller lätt, vad behöver man för verktyg för det?, är det bättre att köpa ny cylinder?. Jag har 70cc polini sport och ett Doppler S3r rör.
Lev galen som ung och kom till helvetet som kung
Användarens profilbild
Tobiiash
Stunter

Inlägg av Tobiiash »

Kolven och kolv ringarna är tagit stryk då den rullat med för lite olja!
Jag gillar Oskar.
antonpg94
Herr Åström
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

plocka loss å kolla skadorna, låter som värmenyp
Im ridi´n Twostroke on Twostrokerider!
Användarens profilbild
kfredriksson
Varnad

Inlägg av kfredriksson »

Det är nog kolv/kolvringar. Det beror ju på hur cylindern ser ut. Jag skulle köpa ny om den va repig :)
fredde0202
Svårstartad skrothög

Inlägg av fredde0202 »

men om det bara är kolven och ringarna behöver jag bara köpa nya då? elr måste jag köpa oversize kolv också då eller? samt oversize kolvringar. tack för svar btw.
Lev galen som ung och kom till helvetet som kung
MrRaffe
Elmoped

Inlägg av MrRaffe »

Kolla först hur illa det är! Har du bara lite tur så klarar du dig med ny kolv o ringar!

posta en bild på den skadade kolven o cylinder :!:
chrilla.1980
Elmoped

Inlägg av chrilla.1980 »

MrRaffe skrev:Kolla först hur illa det är! Har du bara lite tur så klarar du dig med ny kolv o ringar!

posta en bild på den skadade kolven o cylinder :!:

Kunde inte sagt det bättre själv MEN eftersom du är medveten om att du kört med för dålig eller ingen oljeblandning så skulle jag nog satsat på ett nytt cylinderkit vilket jag gjorde till en av mina mopeder då jag hade i misstanke att förra ägaren inte haft nån större koll på service överhuvudtaget!
Skriv svar