Volvo VS BMW

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

vilken??

BMW (köper ingen om det inte är en 6a i)
39
50%
Volvo (16v FTW)
39
50%

Antal röster: 78

Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

dahlin: har du ens kört en volvo lite redigt nån gång? visst kanske inte de motorstarkaste bilarna orginal, men du behöver inte vara ett snille för att trimma dom.

att bmw är mer bil får man ju fråga sig hur man mäter bil.

jag anser att en redig bil har mkt järn. och volvo tar nog bmw rätt lätt på den fronten...

jag tycker fortfarande att du ska köpa nån volvo med turbo, så jävla gott ljud från b230 :)
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

yamaha2pwn skrev:dahlin: har du ens kört en volvo lite redigt nån gång? visst kanske inte de motorstarkaste bilarna orginal, men du behöver inte vara ett snille för att trimma dom.

jag anser att en redig bil har mkt järn. och volvo tar nog bmw rätt lätt på den fronten...

jag tycker fortfarande att du ska köpa nån volvo med turbo, så jävla gott ljud från b230 :)
Det ska fan vara Volvo helt rätt vem som helst kan ju dessutom trimma dom typ och det finns hur mycket delar som helst till dom och även billigt
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

hur kör du? gillar du att sladda, tukta och allmänt köra som en tok, köp volvon. billig i inköp, försäkring och om den mot förmodan skulle gå sönder så går du in på närmaste bilskrot och plockar reservdelarna gratis!

vill du däremot åka lite klass och få körglädje så råder det inget tvivel om att tyskarna låg/ligger ljusår före! (om man då bortser från en gammal surmerca typ 190död då dvs.)
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Förstabilen brukar misshandlas ganska mycket, antingen det gör avsiktligt eller inte så utsätts dom för misshandel. En gammal Volvo 240/740 tål sånt ganska bra, och även om man lyckas köra sönder nått är reservdelar billiga och all som behövs för att byta dom är lite grundläggande kunskaper, en hyfsad verktygslåda och möjligen några kompisar för lyfthjälp till tunga grejer.

Kan du säga samma sak om BMW-bilarna?
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
ajonson
Farsans gamla zündapp

Inlägg av ajonson »

hellre en negerporche än en volvo, en volvo ska man köra sönder imo :)
Shake 'n Bake!
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Mattyyy skrev: Spelar ingen roll jag skulle fan inte vilja ha dom nyare bmw:na för min kusin som är bilmekaniker säger att det är riktig jävla skitkvalle på dom.

Helt enkelt Volvo 740/940/240 det är dom riktiga bilarna som inte kan gå sönder knappt
Antagligen är din kusin bara avundsjuk på alla med fina bmw's som drar om han när han puttrar till jobbet i sin svetsdiffade 240 med 105hp ;)

Helt klart BMW om du hittar en fin för vettigt pris, men du kan lika gärna ta en volvo om du som sagt hittar en fin, vilket är mycket ovanligt, speciellt gällande dom äldre. Hur mycket pengar har du att röra dig med egentligen?

ajonson skrev:hellre en negerporche än en volvo, en volvo ska man köra sönder imo :)
Håller helt med, gamla 740s osv är byggda för att köras sönder och leka med, inte för att ha som bruksbilar ;)
Senast redigerad av ktm_danielsson den 6 november 2011, 18:47, redigerad totalt 1 gånger.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

yamaha2pwn skrev:dahlin: har du ens kört en volvo lite redigt nån gång? visst kanske inte de motorstarkaste bilarna orginal, men du behöver inte vara ett snille för att trimma dom.

Självklart är Volvo mer lätttrimmade. På den fronten är det nästan som en moppe jämfört med BMW :P
Men jag antog att han bara skulle köra bilen som den var. Inte trimma den nå :P
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
riejumikäl
Farsans gamla zündapp

Inlägg av riejumikäl »

Personer som tror att deras välvårdade 740s är finbilar--- YOU'RE DOING IT WRONG!
Användarens profilbild
Peddobear
karhuuu!

Inlägg av Peddobear »

vad sägs om: http://www.blocket.se/sodermanland/BMW_ ... ?ca=11&w=2? :)

edit: den är perfekt!!
Senast redigerad av Peddobear den 6 november 2011, 19:05, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

ktm_danielsson skrev:
Mattyyy skrev: Spelar ingen roll jag skulle fan inte vilja ha dom nyare bmw:na för min kusin som är bilmekaniker säger att det är riktig jävla skitkvalle på dom.

Helt enkelt Volvo 740/940/240 det är dom riktiga bilarna som inte kan gå sönder knappt
Antagligen är din kusin bara avundsjuk på alla med fina bmw's som drar om han när han puttrar till jobbet i sin svetsdiffade 240 med 105hp ;)

Helt klart BMW om du hittar en fin för vettigt pris, men du kan lika gärna ta en volvo om du som sagt hittar en fin, vilket är mycket ovanligt, speciellt gällande dom äldre. Hur mycket pengar har du att röra dig med egentligen?

ajonson skrev:hellre en negerporche än en volvo, en volvo ska man köra sönder imo :)
Håller helt med, gamla 740s osv är byggda för att köras sönder och leka med, inte för att ha som bruksbilar ;)
Min kusin är ju inte direkt avundsjuk för han har själv bättre bilar men det är just kvalitén på NYA bmw som inte är nån höjdare asså typ från -08 och uppåt men visst är dom fräscha men det är just att man får turk/*fult ord* stämpel och så kan vi tänka så här det är ju inte bra att ha en rätt fräsch första bil då dom ofta brukar gå sönder då och så är det förbannat mycket roligare med bakhjulsdrift och en bil man kan sladda med och dessutom försäkring och liknande på en fräsch bmw är inte en rolig siffra
riejumikäl
Farsans gamla zündapp

Inlägg av riejumikäl »

OT: Appropå BMW, en 6 serie med Volga(????) kaross, pimp :D
http://existenz.se/out.php?id=42665

Jag tror nog att du ska köra på Volvo ändå om du planerar att köra fan med den ;) Men du skrev bruksbil, innebär det att du ska ha det som finbil? :)
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

Jag har både bwm och volvo, En BMW 523, och en volvo 945 fulltryckare (Polar)

I bmw'n sitter det än 2,3L 6a på 167 häst och i 945:an sitter det än 2L 4a på 155 häst (165 om det hade varit den vanliga B230FT)

BMW kör med Getrag lådor som håller väldigt bra (vanligt att man byter ut original lådorna på Tex volvo till en Getrag låda om man har några ilskna ponnys under huven eftersom dom håller bra. Vad jag har hört så pallar motorn endel innan man behöver byta ut kolvar stakar osv när man trimmar. Det enda motorn inte gillar är när det går varmt, väldigt lätt att toppen blir sne (men vilken 6a pallar det med den långa alu toppen.)

945 sitter det en M90 låda är väll bra, starkare än dom andra det enda är synkringarna är lite dåliga.
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Den gången en Volvo är ok att äga, det är den gången som volvon ser ut såhär ;)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uBXiQh1VJJ0[/youtube]
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Användarens profilbild
moppepojk
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moppepojk »

Bjern skrev:
moppepojk skrev:Ingen tveckan hade varit för mig. HAr du Bmw blir du ju *fult ord* stämplad dirr. Köp en 740 med D24 Turbo så åker du bra och billigt
äldre volvo blir också stämplad för bondej*vel..

edit: inga bilar är perfekt! ;)
Villken tur för jag är Bonnjävel ;P Men ska man bli stämpplad som en ska man ha Volvo 142 eller en 244 :D
Användarens profilbild
Peddobear
karhuuu!

Inlägg av Peddobear »

moppepojk skrev:
Bjern skrev:
moppepojk skrev:Ingen tveckan hade varit för mig. HAr du Bmw blir du ju *fult ord* stämplad dirr. Köp en 740 med D24 Turbo så åker du bra och billigt
äldre volvo blir också stämplad för bondej*vel..

edit: inga bilar är perfekt! ;)
Villken tur för jag är Bonnjävel ;P Men ska man bli stämpplad som en ska man ha Volvo 142 eller en 244 :D
^^
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Jetforce_Dahlin skrev:Den gången en Volvo är ok att äga, det är den gången som volvon ser ut såhär ;)
Volvo 700-serien har faktiskt en ganska generös maxgräns för effekt och vridmoment, och även utrymmet under huven är ganska stort. Chevas 305cui (5,0l) V8 är relativt enkel att montera och regbesikta fullt lagligt. Och när bilen blivit godkänd med smallblock V8 är det ju lätt hänt att man uppgraderar den lite... :roll:
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

BMW! Aldrig att jag sätter mig i en volvo...
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Jag vill kunna ha den till jobbet på vintern samt få den å släppa bak till när man vill nja köra lite;)

Pris 10-18K
Användarens profilbild
Peddobear
karhuuu!

Inlägg av Peddobear »

potog skrev:Jag vill kunna ha den till jobbet på vintern samt få den å släppa bak till när man vill nja köra lite;)

Pris 10-18K
http://www.blocket.se/sodermanland/BMW_ ... ?ca=11&w=2 :lol:

annars volvo 740 turbo
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

potog skrev:Jag vill kunna ha den till jobbet på vintern samt få den å släppa bak till när man vill nja köra lite;)

Pris 10-18K
Volvo 940 turbo
kaffetillmaten
Elmoped

Inlägg av kaffetillmaten »

BMW E30 KOMBI MED 459HK! sweeeett <3
Användarens profilbild
kjelle
Kinaraket

Inlägg av kjelle »

kaffetillmaten skrev:BMW E30 KOMBI MED 459HK! sweeeett <3
För 10-18k? ;)
antonpg94
Herr Åström
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

Bmw är skit då de är bara problembilar då alla invandrare kör dom...

skulle hellre köra på volvo då dom blivit mer och mer populärare bland ungdomar som första bil, volvo=mycke delar går i alla väder. billiga, dock törstig...
Im ridi´n Twostroke on Twostrokerider!
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

antonpg94 skrev:Bmw är skit då de är bara problembilar då alla invandrare kör dom...

skulle hellre köra på volvo då dom blivit mer och mer populärare bland ungdomar som första bil, volvo=mycke delar går i alla väder. billiga, dock törstig...
Volvo törstig nja skulle inte skulle inte tro det.
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

antonpg94 skrev:Bmw är skit då de är bara problembilar då alla invandrare kör dom...

Så en BMW startar inte i alla väder bara för det är en BMW?
Bild

Jag är odödlig
antonpg94
Herr Åström
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

de behöver inte betyda de, är uppvuxen med volvo så är en älskare utav dom, många som ja känner har ofta haft problem med sina
Im ridi´n Twostroke on Twostrokerider!
Moppepojk.WB
Elmoped

Inlägg av Moppepojk.WB »

Mattyyy skrev:
Jetforce_Dahlin skrev:
Mattyyy skrev:Volvo annars så måste du ha en bmw som är max 5 år för att inte få en blattestämpel typ
Jag fattar inte det där. Alla säger att BMW är *fult ord*-bilar/Pizzeria-bilar.
Jaha och? Behöver bilfan vara dålig bara för att nu tydligen många *fult ord* kör dem. Eller att många pizzabagare (som oftast är innvandrare) som det går bra för, får extra cash, och har vett nog att faktiskt köpa en bra bil.
Det där med "blattebil" är något som stör mig, för BMW är minst 5 gånger mer bil än t.e.x Volvo :P

Och nej, jag är inte invandrare av något slag ;)
Spelar ingen roll jag skulle fan inte vilja ha dom nyare bmw:na för min kusin som är bilmekaniker säger att det är riktig jävla skitkvalle på dom.

140 serien är oxå rätt så hållbar och lätt mekad :)
Varför ha ett sex-pack när man kan ha en tunna
Användarens profilbild
kjelle
Kinaraket

Inlägg av kjelle »

Hittade annars en ganska skön film!
Mehmeds kebabsläde blev visst frånåkt... :'(

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ymi0xkErqWI&NR=1[/youtube]
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Erik_ skrev:
Jetforce_Dahlin skrev:Den gången en Volvo är ok att äga, det är den gången som volvon ser ut såhär ;)
Volvo 700-serien har faktiskt en ganska generös maxgräns för effekt och vridmoment, och även utrymmet under huven är ganska stort. Chevas 305cui (5,0l) V8 är relativt enkel att montera och regbesikta fullt lagligt. Och när bilen blivit godkänd med smallblock V8 är det ju lätt hänt att man uppgraderar den lite... :roll:
Vill du veta varför? :D Dom väger bly! Går ju på vikt/effekt och klart man kan få ner en stor motor när bilen väger 50 ton :roll:
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Moppepojk.WB skrev:
Mattyyy skrev:
Jetforce_Dahlin skrev: Jag fattar inte det där. Alla säger att BMW är *fult ord*-bilar/Pizzeria-bilar.
Jaha och? Behöver bilfan vara dålig bara för att nu tydligen många *fult ord* kör dem. Eller att många pizzabagare (som oftast är innvandrare) som det går bra för, får extra cash, och har vett nog att faktiskt köpa en bra bil.
Det där med "blattebil" är något som stör mig, för BMW är minst 5 gånger mer bil än t.e.x Volvo :P

Och nej, jag är inte invandrare av något slag ;)
Spelar ingen roll jag skulle fan inte vilja ha dom nyare bmw:na för min kusin som är bilmekaniker säger att det är riktig jävla skitkvalle på dom.

140 serien är oxå rätt så hållbar och lätt mekad :)
145 med T5a i det e ju framtids projekt ;)
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage

Inlägg av Fredd_e »

volvo = cross

bmw = aerox

':D

Dra volvo
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Volvo 940 2.4lt turbo chippad o med dragna spärrar, går som ett as! Körde endast med 0.5 bar ladd. 200 o 160 häst va inga problem! Tänk då o chippa den o trimma lite mer! Går as bra för o va volvos, samma med 740 lt turbo :)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Men är ju sjukt sugen på en chippad 940 men så sitter man där i BMW med pappa å han trycker gasen i botten då försvinner det suget lite. Speciellt när det är så mycket ben utrymme :D
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

potog skrev:Men är ju sjukt sugen på en chippad 940 men så sitter man där i BMW med pappa å han trycker gasen i botten då försvinner det suget lite. Speciellt när det är så mycket ben utrymme :D
Såg en sjukt fräsgh bmw på blocket nyss faktist den var typ black on black t.om jag tyckte om den och den kostade 12k så sök på typ 200sx det var då jag hittade den för jag ska köpa en s13 :twisted:
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Mattyyy skrev:
potog skrev:Men är ju sjukt sugen på en chippad 940 men så sitter man där i BMW med pappa å han trycker gasen i botten då försvinner det suget lite. Speciellt när det är så mycket ben utrymme :D
Såg en sjukt fräsgh bmw på blocket nyss faktist den var typ black on black t.om jag tyckte om den och den kostade 12k så sök på typ 200sx det var då jag hittade den för jag ska köpa en s13 :twisted:
Välkommen till klubben! :D

Jävlar vad ni snackar mycket skit...

Volvo = Bondbil
BMW = Turkbil

Vad fan?

Leta reda på några bilar du skulle kunna tänka dig att ha, också skriver du upp pris, motoreffekt, styrkor, svagheter med mera också jämför du bilarna också far du och kollar på den som du tycker bäst om...
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Låst