Tjena. jag vart tog bort min org cylinder på min aerox för jag skulle gå igenom den så de va fräsch och nu ska jag tillbaks med skiten men jag får värkligen inte på cylindern över kolven. jag får cylidner över kolvringarna sen blir de stopp och går verkligen inte att få på mer. någon som vet vad man kan göra? någon som har haft liknande problem? Btw har bytt cylidner förut på en annan moppe och de gick bra.
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig
D3nnis skrev:
ingeting är rört på kolven. allt sitter som de satt förut. och jag har oljat in den
haru kolla loppet i cylindern?
sticker kolvbulten ut? knastret?
lite skit i cylindern?
alting är fräscht och så. de som är de skumma
Sry för dubbel post men datan är cp
men vafan,
är inoljat är det bara att trycka på vafn,som att knulla, glidmedel sen trycka på lite. elr som valopallo"med våld o vaselin så passar allt"
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.
wille95 skrev:
lite skit i cylindern?
men vafan,
är inoljat är det bara att trycka på vafn,som att knulla, glidmedel sen trycka på lite. elr som valopallo"med våld o vaselin så passar allt"
jomen vill ju inte spräcka den ;)
D3nnis skrev:
men vafan,
jomen vill ju inte spräcka den
om det är samma så spräcker du den inte-.-
dock kan det va pinnbultarna som e lite skeva, va det för mig. inte mycke alls men det gav en jävligt massa problem -.-
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.
beta.ark skrev:Kolvringarna måste ju ligga i ett spår och inte över "piggen" i spåret , om du har de så då trycks inte kolvringarna ihop och du får inte på cylindern
tänkte så oxå. är du verkligen säker på att kovringarna ligger rätt?
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
beta.ark skrev:Kolvringarna måste ju ligga i ett spår och inte över "piggen" i spåret , om du har de så då trycks inte kolvringarna ihop och du får inte på cylindern
tänkte så oxå. är du verkligen säker på att kovringarna ligger rätt?
jovars kolv ringarna ligger rätt.
wille95 skrev:
lite skit i cylindern?
men vafan,
Så du måste använda glidmedel när det är dags för lite action? Skulle det inte vara bättre om du gjorde tjejen lite våt först?
Iaf TS, en cylinder ska glida på lätt.. Eftersom att du redan prövat allt och kolvringarna sitter rätt och så, så tippar jag på att dina pinnbultar är skeva