Vilket rör är bäst om jag ska köra med allt original förutom röret, MK thrower eller leovince v6?

Tacksam för svar snarast!

Ahaha.draceN96 skrev:v6 !!! 500kr sjukt ju! seriöst trhower är segt på axx. och sådär på hastighet. v6 är grymt bra på bådalovar tro mej
kan sånthär
Han är efter Axxet.siiimooon skrev:Ahaha.draceN96 skrev:v6 !!! 500kr sjukt ju! seriöst trhower är segt på axx. och sådär på hastighet. v6 är grymt bra på bådalovar tro mej
kan sånthär
V6 har maxvarv på typ 7k..
Thrower är bland dom bättre på 50cc, jag har testat Giannelli, flera TK, Kundo, PR överliggande och alla har gått bättre än äckelleovince.
Och hur kan V6 "gå snabbare" än Thrower när Thrower varvar bra mycket mer?
håller med där! har haft både thrower och leovince v6, kännde ingen större skillnad på dom förutom ljudet, Leovince låter mycket högre än Thrower, Thrower är det tystaste effektröret till crossar som det finns!PoWeRKinG skrev:har kört thrower från dagen jag köpte min Derbi. går som satan, härligt ljud, bra bottendrag osv.
ett felfritt rör!
men det skiljer sig inte SÅ mkt mellan rören så kör på v6 om det är billigt för dig
då har ni inte hört arrowvicke xX SMT skrev:håller med där! har haft både thrower och leovince v6, kännde ingen större skillnad på dom förutom ljudet, Leovince låter mycket högre än Thrower, Thrower är det tystaste effektröret till crossar som det finns!PoWeRKinG skrev:har kört thrower från dagen jag köpte min Derbi. går som satan, härligt ljud, bra bottendrag osv.
ett felfritt rör!
men det skiljer sig inte SÅ mkt mellan rören så kör på v6 om det är billigt för digså jag skulle ha valt thrower!
är de inte arrow som är typ samma som gianelli?Victorh skrev:då har ni inte hört arrowvicke xX SMT skrev:håller med där! har haft både thrower och leovince v6, kännde ingen större skillnad på dom förutom ljudet, Leovince låter mycket högre än Thrower, Thrower är det tystaste effektröret till crossar som det finns!PoWeRKinG skrev:har kört thrower från dagen jag köpte min Derbi. går som satan, härligt ljud, bra bottendrag osv.
ett felfritt rör!
men det skiljer sig inte SÅ mkt mellan rören så kör på v6 om det är billigt för digså jag skulle ha valt thrower!
just det det är så tyst så man kan inte höra det
V6vicke xX SMT skrev:vilket rör pratar du om?Jansson´s DRD skrev:Men är det så jävla stor skillnad i ljudet då asså?Vill ju inte att snuten ska höra en på 3km avstånd
Men är det ljuddämparen som är dåligt packad eller bara jävligt tunt gods i röret?
nä, det är själva röret som är tunntJansson´s DRD skrev:V6vicke xX SMT skrev:vilket rör pratar du om?Jansson´s DRD skrev:Men är det så jävla stor skillnad i ljudet då asså?Vill ju inte att snuten ska höra en på 3km avstånd
Men är det ljuddämparen som är dåligt packad eller bara jävligt tunt gods i röret?
thrower är inte de tystade ?!vicke xX SMT skrev:håller med där! har haft både thrower och leovince v6, kännde ingen större skillnad på dom förutom ljudet, Leovince låter mycket högre än Thrower, Thrower är det tystaste effektröret till crossar som det finns!PoWeRKinG skrev:har kört thrower från dagen jag köpte min Derbi. går som satan, härligt ljud, bra bottendrag osv.
ett felfritt rör!
Nej, men skriver man inget annat så antar jag det.draceN96 skrev:lol har han sagt att han har org cylinder? har du det? xD
Jag har själv ett V6, helt nöjd me det. Har inte testat thrower, så kan inte jämföra nåt.Jansson´s DRD skrev:[
fan dåtror du att det hjäpler om man kapar isär skiten o lägger i lite ljuddämpning i röret?
har testat båda leovince var bättreAxxxxxel skrev:Jag har själv ett V6, helt nöjd me det. Har inte testat thrower, så kan inte jämföra nåt.Jansson´s DRD skrev:[
fan dåtror du att det hjäpler om man kapar isär skiten o lägger i lite ljuddämpning i röret?
Men axxet med V6, är skitbra för o bara va ett rör.
Om du vill få ner ljudet, linda röret/kröken med avgasbandage
Victorh skrev:Du kör pulka, det räknas inte.Axxxxxel skrev:
har testat båda leovince var bättre
Jag tror inte man kan säga att nåt rör är bättre, de beror väl helt o hållet på i vilka varv man vill ha effekt. leovince börjar vid 7k, och thrower wid 7.5k o båda slutar vid 11k, Då gissar jag på att thrower har en "intensivare" kurva, eller?
om du får ett leo för 500kr, så e de ju bara till o slå till
gå upp typ 10-15 storlekar och ta en runda sen kollar du på tändstiftet och ser vilken färg det ärMrAnton skrev:Vad ska man ha för munstycke på Derbi Senda om man har ett leovince v6 rör ?