Hej, igår när jag var ute och körde med min Neos så kände ja att bak stötdämparen/fjädern kändes ganska lös, eller altså när ja körde på något gupp så hoppade moppen upp eller hur ja ska förklara det, Ja tänkte skitsamma och fortsatte köra, så ja drar i gasen och helt plötsligt hoppar hela fjäder ur och moppen rasar ihop, Det problemet har ja fixat nu med ny fjäder. Men Den lät väldigt konstigt igår, Alltså från motorn då, nästan ett smattrande men samtidigt vibrerande ljud? ganska svårt att förklara.. Och idag när ja skulle starta den så gick den inte igång.. Någon som har en aning om vad det kan vara?
Senast redigerad av Neeeooos den 14 oktober 2011, 11:15, redigerad totalt 1 gånger.
om fjädern är sönder kan du köpa snygga däpare på racing planet för 500 kr eller vad det var annars kanske en kompis har en du kan köpa om du är ntresserad.
men du dubbelkollar allt. bensinflödet, gnista, komp osv.
antagligen har en sladd ryckts ur/av och då är det bara att laga förhoppningsvis
Glämmde tilllägga att jag körde med den efter det hände, har redan på ny dämpare, Den lät konstigt i förrigår närja körde, i går morgon gick den inte igång alls, har kollat att det får bensin men hade inga verktyg med mig så ska kolla de andra snart
hadde exakt samma problem, bakdämparn gick av så starta den ej efter de :S så vare någon som sa att jag skulle prova skruva på muttern som spänner bakbromsen (trumma) och då prova ja de och tro på fan att den starta som den skulle då
Kolla hur drivremmen löper. Kan vara variatorn som kärvar, så att inte motorn orkar gå runt.
Om motorn tvärdog(låsning) när dämparen gick av, så tvärstannar remmen och det är inga små krafter vi pratar om då.