Blev fast av polisen för en vecka sedan. Blev av med kortet 2 månader och fick en spärr tid för att ta ett nytt körkort på 1 år. Jag hade ungefär 2 veckor före jag blev fast varit till polisstation för att få intyg för traktor kortet. Ringde till besiktningsstationen idag och dom hade mitt intyg för traktor kortet där så jag kunde beställa tid för att skriva upp. Men hur blir det då om jag skriver traktor kortet, får jag ut mitt nya körkort med både moped och traktor om 2 månader eller ej? Alltså gäller spärr tiden fastän polisen redan beviljat intyget på att jag får ta traktor kortet?
difaren skrev:Jag har tyvärr ingen erfarenhet av detta för jag har aldrig åkt fast
varför körde du inte ifrån dom för ?
är inte så lätt alla gånger
neej de förstår jag har en kompis som drog snuten när han va påverkad på en stor landsväg
men ja förstår dig, att möta mc snuten är ingevidare...
Alla poliser är olika, den jag mötte är verkligen galen (2meter lång gubbe) , han slog mig på käften 3 gånger när han stannade mig.. Han hade bestämt sig för att få fast mig..
neej de förstår jag har en kompis som drog snuten när han va påverkad på en stor landsväg
Alla poliser är olika, den jag mötte är verkligen galen (2meter lång gubbe) , han slog mig på käften 3 gånger när han stannade mig.. Han hade bestämt sig för att få fast mig..
difaren skrev:
difaren skrev:
då ska du ju anmäla honom.
Jo, men frågan är ju vad jag vinner på det.. Fick inga synliga märken, så står ju ord mot ord. Han kan bara påstå att jag försökte springa iväg från honom... + inga vittnen finns