motard/sporthoj 2-takt/4-takt ?

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ADRSoldBRoU[/youtube]


vem sa 4t inte låter skönt :)
Fjönixegg
Elmoped
Inlägg: 63
Blev medlem: 6 oktober 2011, 20:13

Re: motard/sporthoj 2-takt/4-takt ?

Inlägg av Fjönixegg »

DT50_Jonte skrev: okej men visst så är det säkert däremot så har du nog haft tur eller min kompis otur... för hans dt har han haft lite mer än ett år o den har fan stått på verkstaden mer än vad han har kört... han har lagt ut riktigt mycket pengar på att få den hel men den går sönder med jämna mellanrum ändå... så drf tror jag att det får bli en 4t för mig.. även fast dom inte går lika bra så är d skönt ljud, håller bra, drar typ ingen soppa, o är skottsäkra så in i bomben
Garanterat din polare som har köpt sig ett vrak, finns ett stort forum för DT, en brittisk sida, vissa där har hojar som har rullat 6000 mil och fortfarande går som en klocka, så antingen din polare/ägaren innan som inte skött sig med oljebyten och sånt skit, sen gasar man på direkt utav att värma hojen så kan cylindern och kolven ta skada eftersom kolven expanderar snabbare än vad cylindern gör, resten bör du kunna räkna ut.

Men lås dig inte fast på hur mycket de drar, när du väl får smak för hoj så kommer bensinkostnaderna stiga ändå, kollade alla utgifter på mitt kort igår, 2000 kr på soppa förra månaden, chansade runt 1300 men hade lite fel.. :roll:
Zer0x
Avstängd
Inlägg: 732
Blev medlem: 20 november 2010, 14:42

Inlägg av Zer0x »

Victorh skrev:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ADRSoldBRoU[/youtube]


vem sa 4t inte låter skönt :)
powerking, snubben som tycker hayabusa och liknande mc's ska vara 2-taktare.
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

Inlägg av yamaha2pwn »

visst 4t kan låta gott med men inget slår äkta 2t ;)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OWHbmM7V ... ure=relmfu[/youtube]
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

Victorh skrev:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ADRSoldBRoU[/youtube]


vem sa 4t inte låter skönt :)
oj vilket bra axx den hade :roll: :roll: :roll:

Not...
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Zer0x skrev:
powerking, snubben som tycker hayabusa och liknande mc's ska vara 2-taktare.
men herregud ;) nu snackar vi ju 125:or :lol:

2t 125cc

http://www.youtube.com/watch?v=Atnsxs0agm8

4t 125cc

http://www.youtube.com/watch?v=V5HkTr1w ... re=related




tycker 2 takt låter allmänt piggare ;) sen tycker jag att dom går lite piggare ;)


men som sagt. upp till var och en vad dom tycker ;)


me tycker fortfarande att 2-t är bäst <3
Användarens profilbild
Patriku
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 6 augusti 2011, 16:09
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Patriku »

DT50rMacko skrev:
Victorh skrev:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ADRSoldBRoU[/youtube]


vem sa 4t inte låter skönt :)
oj vilket bra axx den hade :roll: :roll: :roll:

Not...
Han drar ju inte så mycket på gasen heller det hör man ju '-.-
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

Patriku skrev: Han drar ju inte så mycket på gasen heller det hör man ju '-.-
men dom gånger han faktiskt gjorde det hände det inte mycket i den maskinen
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Zer0x
Avstängd
Inlägg: 732
Blev medlem: 20 november 2010, 14:42

Inlägg av Zer0x »

PoWeRKinG skrev:
Zer0x skrev:
powerking, snubben som tycker hayabusa och liknande mc's ska vara 2-taktare.
men herregud ;) nu snackar vi ju 125:or :lol:

2t 125cc

http://www.youtube.com/watch?v=Atnsxs0agm8

4t 125cc

http://www.youtube.com/watch?v=V5HkTr1w ... re=related




tycker 2 takt låter allmänt piggare ;) sen tycker jag att dom går lite piggare ;)


men som sagt. upp till var och en vad dom tycker ;)


me tycker fortfarande att 2-t är bäst <3
du påstod ju att alla tvåhjuliga fordon ska vara 2-taktare men nog om det.

Prova båda så lär du ju märka vad du vill ha, lägre förbrukning och slippa den jävla 2-taktslukten är ju ett plus på fyrtakt men om det väger upp till det sämre draget i den är ju upp till den som ska köra.
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

This thread has now turned into a 4-stroke 2-stroke shitfest.

Fyrtakt: Pendlarhoj, lägre förbrukning, lägre ljudnivå, längre serviceintervaller

Tvåtakt: Rallyhoj, rapp motor, hög toppfart och snabb acceleration

Sen är det du som väljer vilken du vill ha
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Fjönixegg
Elmoped
Inlägg: 63
Blev medlem: 6 oktober 2011, 20:13

Inlägg av Fjönixegg »

ValoPallo skrev:This thread has now turned into a 4-stroke 2-stroke shitfest.

Fyrtakt: Pendlarhoj, lägre förbrukning, lägre ljudnivå, längre serviceintervaller

Tvåtakt: Rallyhoj, rapp motor, hög toppfart och snabb acceleration

Sen är det du som väljer vilken du vill ha
2taktarna har långa serviceintervaller också, ta en titt på CRM, DT eller dylikt så ser du hojar som har längre serviceintervaller än vad de flesta morderna 4taktare har..

2takt fungerar även prima till att pendla samt kan man få ner förbrukningen om man fjollkör..
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

DT50rMacko skrev:
Victorh skrev:[youtub]http://www.youtube.com/watch?v=ADRSoldBRoU[/youtube]


vem sa 4t inte låter skönt :)
oj vilket bra axx den hade :roll: :roll: :roll:

Not...
roligt då man har sett en såndär dra en 125cc 2t husqvarna ;)
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Fjönixegg skrev:
ValoPallo skrev:This thread has now turned into a 4-stroke 2-stroke shitfest.

Fyrtakt: Pendlarhoj, lägre förbrukning, lägre ljudnivå, längre serviceintervaller

Tvåtakt: Rallyhoj, rapp motor, hög toppfart och snabb acceleration

Sen är det du som väljer vilken du vill ha
2taktarna har långa serviceintervaller också, ta en titt på CRM, DT eller dylikt så ser du hojar som har längre serviceintervaller än vad de flesta morderna 4taktare har..

2takt fungerar även prima till att pendla samt kan man få ner förbrukningen om man fjollkör..
Så sant så sant, men det jag försökte säga är att man kommer ha roligare med en 2-T om man vill busköra, typ :P
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

Men om man mes kör så blir det ju fortfarande nästan mer effekt på 2t än 4t
dessutom om man kör lungt så drar dom ju typ inget
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Fjönixegg
Elmoped
Inlägg: 63
Blev medlem: 6 oktober 2011, 20:13

Inlägg av Fjönixegg »

Victorh skrev:
DT50rMacko skrev:
Victorh skrev:[youtub]http://www.youtube.com/watch?v=ADRSoldBRoU[/youtube]


vem sa 4t inte låter skönt :)
oj vilket bra axx den hade :roll: :roll: :roll:

Not...
roligt då man har sett en såndär dra en 125cc 2t husqvarna ;)
Wow.. om båda var strypa så är jag inte förvånad då 4takts brukar vara ganska kvicka just i starten, sen gäller det att båda kan dra iväg snabbt och inte fjolla runt utan slira på kopplingen så att man inte får powerwheelie eller kärringstopp..
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

Fjönixegg skrev:
Victorh skrev:
DT50rMacko skrev: oj vilket bra axx den hade :roll: :roll: :roll:

Not...
roligt då man har sett en såndär dra en 125cc 2t husqvarna ;)
Wow.. om båda var strypa så är jag inte förvånad då 4takts brukar vara ganska kvicka just i starten, sen gäller det att båda kan dra iväg snabbt och inte fjolla runt utan slira på kopplingen så att man inte får powerwheelie eller kärringstopp..
bara det att dom flesta 4taktare inte får powerwhiilie
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Fjönixegg
Elmoped
Inlägg: 63
Blev medlem: 6 oktober 2011, 20:13

Inlägg av Fjönixegg »

DT50rMacko skrev:
Fjönixegg skrev:
Victorh skrev: roligt då man har sett en såndär dra en 125cc 2t husqvarna ;)
Wow.. om båda var strypa så är jag inte förvånad då 4takts brukar vara ganska kvicka just i starten, sen gäller det att båda kan dra iväg snabbt och inte fjolla runt utan slira på kopplingen så att man inte får powerwheelie eller kärringstopp..
bara det att dom flesta 4taktare inte får powerwhiilie
Får dom visste.. lyckades få det på körskolans honda med 10 hästar typ..
Eller ja power och powerwheelie.. snarare så att du har mycket gas och släpper kopplingen snabbt så att den reser sig en bit, vilket du kan få med vilket tvåhjuligt fordon troligen..
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

men då är det inte gasres...
visst att få upp den med koppling går väll med nästan alla två hjulade fordon
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Fjönixegg
Elmoped
Inlägg: 63
Blev medlem: 6 oktober 2011, 20:13

Inlägg av Fjönixegg »

DT50rMacko skrev:men då är det inte gasres...
visst att få upp den med koppling går väll med nästan alla två hjulade fordon
Skrev aldrig gasres..
Gasres är när den reser sig på låga varv genom att dra ner rullen helt, effektres när den reser sig på högre varv..

Formulerade mig säkert lite knas men men..
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Victorh skrev:
DT50rMacko skrev:
Victorh skrev:[youtub]http://www.youtube.com/watch?v=ADRSoldBRoU[/youtube]


vem sa 4t inte låter skönt :)
oj vilket bra axx den hade :roll: :roll: :roll:

Not...
roligt då man har sett en såndär dra en 125cc 2t husqvarna ;)
NE oy de menar du inte...

En husky 2t lämnar 30 häst eller mer. En ch 4t lämnar 11, kanske 12 hästar. Du kan inte sitta och påstå att 4t:n går hårdare.....

Enda gången 4t:n har en chans är om 2t:n är strypt, men det finns absolut ingen mening att åka strypt 2t då man lika gärna kan åka 4t då.

Motorn i ch:n är samma som i TTR / XT, beta, Rieju, Senda m.fl. Det är en skitmotor som är groteskt slö. Den är så jävla överdimensionerad i veven så man måste svarva bort material från den för att det ska varva.

150cc gör ingen skillnad heller, förutom lite bottendrag. Dessa motorer har max 12 häst, beror lite på årsm, vissa är ännu svagare. De är konstruerade så. Förutom katalysator finns inga strypningar i princip. Man får lägga ner ofantligt med energi för att det ska hända något. Det enda motorn lämpar sig för egentligen är överladdning eftersom den är så robust.

Enda fördelen med motorn är att den låter rått när man får på rätt dämpare

http://www.youtube.com/watch?v=spyBkklRXjs

Så är man ute efter den i särklass slöaste 125:an man kan hitta är det en 125:a med denna motor man är ute efter.

Ska man ha 125 4t SKA man leta efter en fyrventilare, de lämnar i regel 15 häst och det brukar finnas mer att plocka. Annars är det helt enkelt 2T som gäller. Fjönixegg har redan förklarat det så bra så jag behöver inte dra upp allt sådant igen.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

bensinskalle nu var båda strypta och orginal.

Men skall inte påstå 4t går hårdare nu för vet ju att en trimmad 2t drar exakt alla 4t. :D

Sen så är det ju upp till dig om du vill trimma en 125cc men jag själv skulle inte riktit ha behov av det.

Sen så nog vet jag hur trimmade 2t går har ju själv åkt med en som hade gasres och det var fan roligaste jag kört.

Själv skulle jag köpa 4t för vill köra längre sträckor.

Sen så som sagt nu har vi inte talade om trimmade 125:or utom om orginal såna som är gjorda för vägkörning ;)
Fjönixegg
Elmoped
Inlägg: 63
Blev medlem: 6 oktober 2011, 20:13

Inlägg av Fjönixegg »

Victorh skrev:bensinskalle nu var båda strypta och orginal.

Men skall inte påstå 4t går hårdare nu för vet ju att en trimmad 2t drar exakt alla 4t. :D

Sen så är det ju upp till dig om du vill trimma en 125cc men jag själv skulle inte riktit ha behov av det.

Sen så nog vet jag hur trimmade 2t går har ju själv åkt med en som hade gasres och det var fan roligaste jag kört.

Själv skulle jag köpa 4t för vill köra längre sträckor.

Sen så som sagt nu har vi inte talade om trimmade 125:or utom om orginal såna som är gjorda för vägkörning ;)
Om båda är strypta är det inget att skryta om att 4taktarn drar 2takten, då det gäller att båda kan starta ordentligt..

Vad menar du med det sista? Att trådens diskussion endast är om strypa hojar? För jag har inte uppfattat det någonstans, sen så varför skulle inte en ostrypt hoj vara "gjord" för gata?
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

Fjönixegg skrev:
DT50rMacko skrev:men då är det inte gasres...
visst att få upp den med koppling går väll med nästan alla två hjulade fordon
Skrev aldrig gasres..
Gasres är när den reser sig på låga varv genom att dra ner rullen helt, effektres när den reser sig på högre varv..

Formulerade mig säkert lite knas men men..
men du... effektres gasres powerwhiile är samma sak^^

och victorh... stypra två taktare drar strypta fyrtaktare
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Zer0x skrev:powerking, snubben som tycker hayabusa och liknande mc's ska vara 2-taktare.
Mja, vi kan ju ta Hayabusa och leka med lite siffror! Cylindervolym 1300cc, effekt nånstans omkring 160hk.

En 125cc tävlingstvåtaktare kan utan några större problem leverera >40hk, så med fyra såna cylindrar skulle man kunna bygga en 160hk fyrcylindrig tvåtaktare som säkert väger 20kg mindre än hayabusamotorn, dock med sämre bränsleekonomi och ganska stort behov av underhåll.

Om man istället tar 4st tamare 250cc cylindrar och tar ut 40hk vardera kan man fortfarande få samma effekt och en rejäl viktbesparing, 300cc mindre volym, kolvbyte skulle kanske behövas med ett par tusen mils mellanrum (medan fyrtaktaren istället behöver en relativt dyr ventiljustering då, så någon större extrautgift blir det inte där). Bränsleekonomi går få aldeles utmärkt med en modern direktinsprutning som inte sprutar in soppan i cylindern förrän kolven stängt avgasporten, och lägg till en katalysator så går det få helt acceptabla avgasutsläpp.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Fjönixegg
Elmoped
Inlägg: 63
Blev medlem: 6 oktober 2011, 20:13

Inlägg av Fjönixegg »

DT50rMacko skrev:
men du... effektres gasres powerwhiile är samma sak^^

och victorh... stypra två taktare drar strypta fyrtaktare
Nej, effektres, gasres och powerwheelie är två skilda saker..

Effektres är när den reser sig på högre varv när den får mera effekt än på lägre, oftast..
Gasres så reser den sig på alla varv princip, och power typ likadant som effekt..
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

Fjönixegg skrev:
DT50rMacko skrev:
men du... effektres gasres powerwhiile är samma sak^^

och victorh... stypra två taktare drar strypta fyrtaktare
Nej, effektres, gasres och powerwheelie är två skilda saker..

Effektres är när den reser sig på högre varv när den får mera effekt än på lägre, oftast..
Gasres så reser den sig på alla varv princip, och power typ likadant som effekt..
Men om du har en större 4 takts hoj då?
då är effekten samtidigt som gasreset enligt dig... hur funka det då om man använder din taktik??
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

okei jävlar vad det blev off topic men nu är frågan så han vill köpa en 125 för längre sträckor och vill inte serva så vad tkr ni 2t eller 4t?


sen så väljer jag helldre 2t men då det inte finns 125cc som är gjorda för längre sträckor :(
Fjönixegg
Elmoped
Inlägg: 63
Blev medlem: 6 oktober 2011, 20:13

Inlägg av Fjönixegg »

Victorh skrev:okei jävlar vad det blev off topic men nu är frågan så han vill köpa en 125 för längre sträckor och vill inte serva så vad tkr ni 2t eller 4t?


sen så väljer jag helldre 2t men då det inte finns 125cc som är gjorda för längre sträckor :(
En mildare 2takt som har runt 20-28 hästar kanske, som även är känd för att vara slitstark hade jag valt.
Användarens profilbild
Motofinne
Elmoped
Inlägg: 102
Blev medlem: 12 september 2011, 15:37
Ort: Finland, Vasa

Inlägg av Motofinne »

Själv säger jag att Aprilia rs är grymt bra! Själv har jag en -08 och den har 140+ som toppfart och den är orginal! Jag skall köpa i vinter ett arrow och då lär den gå ännu bättre.

Men tänk också som sagt på en rs 125!
Aprilia RS 125 -08
Yamaha Aerox -01
Honda Monkey -92
Kawasaki kxf 250 -10
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Suck.......
Forumets nippertippa! Puss på er!
boomblaster
Elmoped
Inlägg: 48
Blev medlem: 1 juli 2010, 14:41

Inlägg av boomblaster »

ska du köra strypt eller ostrypt?
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Erik_ skrev:
Zer0x skrev:powerking, snubben som tycker hayabusa och liknande mc's ska vara 2-taktare.
Mja, vi kan ju ta Hayabusa och leka med lite siffror! Cylindervolym 1300cc, effekt nånstans omkring 160hk.

En 125cc tävlingstvåtaktare kan utan några större problem leverera >40hk, så med fyra såna cylindrar skulle man kunna bygga en 160hk fyrcylindrig tvåtaktare som säkert väger 20kg mindre än hayabusamotorn, dock med sämre bränsleekonomi och ganska stort behov av underhåll.

Om man istället tar 4st tamare 250cc cylindrar och tar ut 40hk vardera kan man fortfarande få samma effekt och en rejäl viktbesparing, 300cc mindre volym, kolvbyte skulle kanske behövas med ett par tusen mils mellanrum (medan fyrtaktaren istället behöver en relativt dyr ventiljustering då, så någon större extrautgift blir det inte där). Bränsleekonomi går få aldeles utmärkt med en modern direktinsprutning som inte sprutar in soppan i cylindern förrän kolven stängt avgasporten, och lägg till en katalysator så går det få helt acceptabla avgasutsläpp.
haha Hayabusan levererar 197hk
Fjönixegg
Elmoped
Inlägg: 63
Blev medlem: 6 oktober 2011, 20:13

Inlägg av Fjönixegg »

Mattyyy skrev: haha Hayabusan levererar 197hk
http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki ... a_2000.php
175 hästar där..
Användarens profilbild
moppepojk
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 590
Blev medlem: 29 oktober 2010, 19:55
Ort: Eddie Meduza

Inlägg av moppepojk »

willemedDERBIN skrev:finnes typ .. 3 trådar redan om denna sort ?
3? det finns runt 10 ;P
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

oj vad oftopic det har blivit med dessa busa turbos..
bensinskalle skrev:Motorn i ch:n är samma som i TTR / XT, beta, Rieju, Senda m.fl. Det är en skitmotor som är groteskt slö. Den är så jävla överdimensionerad i veven så man måste svarva bort material från den för att det ska varva.
men bensinis... varför klagar du på Derbi sendas 125a när du själv har/haft en sådan... har sett dig på sh ett antal gånger. typ bilder på våra 125or.
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Skriv svar