Nepp, kallas för felinställd förgasarewillemedDERBIN skrev:detta kallas att den är kall ^^
du har 2 alternativ
1 den varvar UPP !
2 den varvar NER ( och du måste choka för att starta han igen för annars äre omöjligt och han åker upp i varv igen )
^^
Får ta och kolla det när jag kommer hembensinskalle skrev:Nepp, kallas för felinställd förgasarewillemedDERBIN skrev:detta kallas att den är kall ^^
du har 2 alternativ
1 den varvar UPP !
2 den varvar NER ( och du måste choka för att starta han igen för annars äre omöjligt och han åker upp i varv igen )
^^
När motorn varvar upp sådär utan anledning går den tunt. Just vid kallstart brukar det vara p.g.a. en luftskruv som är utskruvad för långt. Samma fenomen får även många vid varm motor, temporärt förhöjd tomgång, hänggas etc...
Den går upp i varv mellen 6-8k. Den varvar i lite mer än 1 minut, lite irriterande.VeilSide1337 skrev:Nej det kallas normalt, vissa varvar upp lite när dom är kalla, det bara är så, många moppar gör det, och det är absolut ingen fara sålänge den inte går upp till 6k+ i varv, då kan det ju vara dåligt då den e kall, men annars e det bara att köra på, inte nåt problem! Smile
Bensinskalle, varför skulle den varva upp några sekunder när den är kall sen efter typ 3 sek så slutar det? Kan ju knappt vara felinställd då?
Ok tackMrAndersson skrev:Det är att den går upp i varv för att motorn ska bli varm. Min gjorde de när den va helt orginal och inställd på service. Det är för att motorn ska bli varm så den går bra! INget och oroa dig över!vill du att de ska sluta byt upp dig 1 storlek o munstycke
Tar och kollar det2stroke4ever skrev:ta luftskruven, skruva in MAX, sen 1,5 varv ut. sedan åker du med den tills den blir varm. ställer in en skön tomgång. Pröva sedan starta när den är kall.
varm kör lite. för när den är kall och du gasar får den inte nog med bensin. men när den blir varm får den nog! en kall motor behöver mer bensin mot luft och en varm mindre. där av har man chokeThePowerDerbi skrev:Tar och kollar det2stroke4ever skrev:ta luftskruven, skruva in MAX, sen 1,5 varv ut. sedan åker du med den tills den blir varm. ställer in en skön tomgång. Pröva sedan starta när den är kall.Om jag kör iväg när den varvar så börjar den bromsa in på tvåan och kommer knappt framåt. Borde väl inte bli så?
Ok, ska prova att använda choken när jag startar2stroke4ever skrev:varm kör lite. för när den är kall och du gasar får den inte nog med bensin. men när den blir varm får den nog! en kall motor behöver mer bensin mot luft och en varm mindre. där av har man chokeThePowerDerbi skrev:Tar och kollar det2stroke4ever skrev:ta luftskruven, skruva in MAX, sen 1,5 varv ut. sedan åker du med den tills den blir varm. ställer in en skön tomgång. Pröva sedan starta när den är kall.Om jag kör iväg när den varvar så börjar den bromsa in på tvåan och kommer knappt framåt. Borde väl inte bli så?